Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Bergman är nog inte särskilt dyr, och han har varit okej så här långt. Han har visat upp en del bra offensiva saker, tror han kommer bli bättre.
Hundertpfund har dock inte visat nånting som får mig att tro att han kan utvecklas.
Tycker han har varit en av de sämre i laget.
El Maco:
Det tackar jag för. Men då var jag också betydligt yngre samt att vi till synes hade något på gång efter alla år på den svenska hockeyns bakgård. Dessutom gillade jag den sköna gemenskapen i TIK08. Snackade förresten med nyhetschefen häromdagen och det visade sig att även hon (med sina rötter i Timrå) fanns med i gänget som samlades på O´Learys Götgatan då det begav sig, men det har jag inget minne av (spritens inverkan?).
Faktum är att jag hellre skulle åka med till Uppsala eller Södertälje än att masa mig ut i tallskogen, för det är jag dödligt less på. Nu är det väl några som blir arga på DJH igen när jag skriver så där, men det får man ta...
Nåväl, hoppas att vi möts igen i någon arena söderut i en obestämbar framtid! : )
Redigerad kommentar
hubbenorlen:
Låter bra det. Och jag ska vara helt ärlig igen och säga att om en ny arena i centrala Sundsvall hade blivit verklighet, så hade saken varit en annan. Då hade inte hela kvällar gått bort på förflyttningar och väntan på att bussen ska gå etc.
En sådan här kväll lär man ju vara hyfsat trött efter en intensiv arbetsvecka dessutom.
Men ännu en gång - heders till alla ni som är hardcore-supportrar i alla väder!
mikenomad:
Det synes som en sund hållning från din sida.
Observera för övrigt att jag frångick min vana att komma hit och klanka på den tråkiga serielunken i hockeyn under hösten. En av orsakerna bakom det är helt enkelt för att det faktiskt känns intressant att följa Timrå IK i en ny serie, även om den nu råkar vara något lägre än senast. Lite "back to basics light" på något sätt, eftersom vi nu slipper Division 1 Norra och lag som Teg, Kågedalen och Lejonström (annars ett kanonnamn på ett lag).
Den här serien känns rätt cool så länge den spelas under nuvarande former. Jag vill inte se att det där förbannade förslaget om att närmast stänga elitserien går igenom, det skulle ju för fan innebära rena hockeydöden. Då avsäger jag mig denna sport på allvar.
DJ Hemp: Jag är nog lite som du. Är inte säker på att jag skulle gå på ens hälften av matcherna om jag bodde kvar. Den största anledningen till det är att arenan ligger där den ligger, kombinerat med att jag saknar bil.
Men det händer att jag minns lukten av den gamla ladan. Känner smaken av korven och mazarinerna. Då längtar jag verkligen.
Kerstin_k:
Fint med lite samtycke också. Kanske att man fick lite mer sympatier när man utvecklade sin ståndpunkt än när man bara skrev att man kommer att sitta hemma i TV-soffan, för det insåg man väl att det skulle framstå som provocerande.
Det finns även många andra faktorer som spelar in, bland annat den om en tilltagande ålder med ett ökat behov av bekvämlighet som följd. Det är knappast särskilt lockande att ge sig iväg ut i dyngvädret och gå till Navet för att i sin tur ta sig ut till arenan, när man kan sitta hemma i finsoffan i värmen och till på köpet få en bättre överblick på matchen. Med kommentatorer som förklarar vad som händer och allt, för jag hänger inte alltid med varför det t ex blir en utvisning eller vilka som för stunden är inne på isen när jag är på plats.
Därmed blir själva underhållsvärdet något högre i TV:n för min del.
DJ Hemp: Håller med!
Med nyinköpt hus, två småbarn hemma och en sambo som är mammaledig är det svårt att prioritera hockeyn. Tyvärr. Hade gärna gjort det, men det är inte ekonomiskt - och tidsmässigt - hållbart.
Icke desto mindre kallar jag mig för supporter till Timrå IK.
El Maco:
Du behöver inte bli besviken. : )
Längtar efter leveransen. Det börjar bli kallt nu...
kristoffer:
Det handlar om prioriteringar helt enkelt. Ekonomi betyder något i stil med "läran om hushållande med resurser i ett tillstånd av knapphet" på grekiska och det är exakt vad det hela handlar om. I förrgår beställde jag en höst/vinterjacka från Italien för mellan 5 000 och 5 500 kr och då behöver man ligga lågt med utsvävningarna en tid. Sedan betalar jag totalt 940 kr för mina betalkanaler varje månad, vilket är ett annat exempel på utgifter. Det händer till och med att jag avstår från att promenera de få hundra metrarna till IP när Giffarnas matcher sänds i TV4 Sport. Jag ser det inte som min förbannade skyldighet att försörja traktens idrottsklubbar när matcherna sänds i mina dyra TV-kanaler, utan hellre lägger jag mina pengar på kläder, skor, synthar, snowboards, böcker, resor, köksredskap, you name it...
Många här spelar gärna Bror Duktig och skyltar med att "nu har jag minsann köpt årskort" etc, men det ligger inte för mig. Ni ska givetvis ha all heder och cred för detta, men i min värld finns det faktiskt annat än sport att placera mina pengar i.
Precis som Mikenomad kanske antydde visste jag redan när jag tryckte på "Skicka meddelande" att detta inlägg skulle bemötas med hatramsor och dylikt. Men det ger jag blanka fan i, eftersom jag ser ett visst värde i att gå emot strömmen och ärligt skriva hur jag resonerar och agerar. Det finns ett visst behov av en motvikt här på forumet, en som kanske inte är riktigt så där politiskt korrekt när det handlar om att stödja sitt lag.
Däremot har jag hållit på Timrå IK sedan 1970-talet och även om man brytt sig mindre i perioder, så kommer detta lag alltid att vara nummer ett för mig inom ishockeyns värld.
Och självfallet kommer jag att sitta där hemma i TV-soffan och käka thaimat och dricka vin hoppas på diverse segerjubel i kväll. Så var det sagt.
mikenomad: Blir i kassan på Eon för mig. Säljs inga biljetter i Härnta till Timrås matcher.
USELT!!!!
Vargher85:
folk hejar på Kevin Walker i idol istället .... 2998
mikenomad:Jag tror också på ca 3500.
Tydligen fortfarande oklart vad gäller Norjas skada.
Det är naturligtvis sant. Vi får sälja honom för hundra österrikiska pund. Verkar för övrigt inte som att vi får hål på den där jävla keepern i kväll. Lite som Timrå - Löven förr i tiden. Bra speed dock...