Redigerad kommentar
DJ Hemp: Budget är 3300 och dagens Publik: 3155. Minus 145 mot budget alltså. Skärp dig Hempen, det kunde vart - 144 om du hade pallrat dig ut din s.k solidariska kommunist. Du få la hjälpa till lite du med...
FORZA TIK.........alltid, alltid........
Redigerad kommentar
DJ Hemp:
Men sluta gnäll då på att klubben inte agerar !
DJ Hemp:
Agera för fan, säger du. Med vilka pengar då? Det kom max 2500 i dag och det räcker förmodligen inte till att betala dom löpande utgifterna.
Och var satt du idag? Svarar du hemma har du med automatik diskvalificerat dig. Så vida inte du stödköpte en biljett. Vilket jag betvivlar.
Jag tycker inte heller att det är kul att lira i Allsvenskan, men likt förbannat går jag dit och köper min hockeykorv, för alternativet till hockey i Timrå vill jag inte tänka på.
Men för all del. Gnäll på du om att agera så skall du se att Nollan trollar fram några millar att värva en NHLmeriterad sniper som dyngar in minst 2p/match.
Nej va fan! Nu kör man en V75 eller lotto och vinner stor vinsten.
Så köper jag en första line för 20 mille ;)
Redigerad kommentar
Laken:
Ja det har vi, men som jag skrev tänk tanken, lek med den.
Sjukt impad hur bra defensiven är!
Sedan tillåter inte ekonomin det helt annat sak.!
Gorkyman: Jag hade frågetecken på målvaktssidan men känner mig lugn där. Bra värvat Nubben!
Nu är det spets-spets-spets som gäller. Om Nordgren är frisk nog att träna med Modo (som svämmar över med forwards) kan man ju hoppas att han faktiskt kan dyka upp i Timråtröja. Lär behöva öronmärkta pengar för en värvning av en elitforward men med det här laget och stabiliteten i grundspel som börjar komma på plats kan det ju komma att värma till i en del hockeyhjärtan med sponsorbudget igen.
Efter gårdagens match är det bestående intrycket: F-n vad kul det har blivit med hockey igen! Jag vill ge ett stort plus till klacken - stämningen var betydligt bättre än den var under den sista tiden i Elitserien.
Spelmässigt tyckte jag att Timrå var betydligt bättre än Björklöven. Man borde ha haft ett par måls ledning efter andra perioden och efter full tid skulle alla poäng ha varit TIK:s. Nu blev det två, vilket ändå känns helt okej.
Målskyttet är fortfarande ett problem, men jag är inte överdrivet bekymrad. För laget spelar allt som oftast bra och fortsätter man bara så - då kommer även målen att komma så småningom.