1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590377 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

« · 1589344 · » Till forumet

Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Blir vi 3000 imorgon?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
stoff: Löning, Löven och fredagsmatch...3500.
Kommentera

mikenomad: U wish haha! Var det 1500 förra hemma så var det bra.
Vi får nog vara nöjda om vi snittar 2300 i år.
Men hoppas gör man ju :-)
Kommentera

mikenomad:Jag tror också på ca 3500.

Tydligen fortfarande oklart vad gäller Norjas skada.

Kommentera

Timrå Icon: Nu menar jag inte på plats såklart utan sålda biljetter. Men annars är det som du säger, 2300 i snitt är en rimlig gissning när serien är slut om inte laget får en ca 7 månader lång lidners knäpp. Budgeterade 3200 ter sig allt mer bisarrt och det där med att det skulle vara så lågt räknat biljettpris (80 kr) vet jag inte om det håller. I morgon kostar ju t.ex familjebiljetter i hela arenan från 75 kr...
Kommentera

mikenomad: Aha du menade så.
Jo det är ju så man räknar. Även om Blizzard envisas med sin prickräkning...
Kommentera

Imorgon blir det 3987 på plats. Annars stocken o prygel.
Kommentera

Laken: Jodå, tror på 3300.
Kommentera

Vargher85:

folk hejar på Kevin Walker i idol istället   ....  2998

Kommentera

Vargher85: Däremot tror jag på vinst!
Ilahti tätar igen målet och smågrabbarna har målkalas!
Kommentera

Andersson: Äckligt.
Han symboliserar egentligen ironiskt nog två saker jag finner extremt ointressant; Fotboll och Idol
Kommentera

Timrå Icon: Men Fantomen gillar du.... Mr. Walker.
Kommentera

Hahl Bundy: Han hette väl Dragos på din tid...?
Kommentera

Denna match sänds i Viasat Hockey har jag sett, en kanal jag abonnerar på. Därmed finner jag det uteslutet att sätta mig och åka ut i tallskogen. Varför betala för något man kan se hemma i TV-soffan? Säsongsdebuten i e.on får anstå en tid...
Kommentera

DJ Hemp: "varför betala för något man kan se hemma i TV-soffan?" 
undrar du..jadu, om fler tänkte som dig så skulle det inte finnas ett lag att se från tv soffan ens, fan masa iväg dig till arenan!! 
Kommentera

kristoffer: Äh, hempen är en marginalsupporter när det kommer till Timrå IK och han ska ha cred för att inte hymla med det. Han har alltid varit tydlig med sin relation till TIK, att han bara är måttligt intresserad. Det han visar är däremot nåt att fundera över. Hans inställning till TIK speglar antagligen en stor andels av de som då och då besöker e.on. Vi som frekvent hänger härinne på HS är inte representativa beträffande engagemang, de flesta här når hard core-status.
Kommentera

mikenomad: Vårat beräknade publiksnitt gynnas väl knappast av att våra tre hemmamatcher visats i någon form av huvudkanal heller. 
Kommentera

mikenomad: Biljetter är fixade inför kvällens drabbning!
Kommentera

Timrå Icon: Hur många vaskade du? Ska iväg och inhandla på lunchen, hoppas det finns kvar.
Kommentera

mikenomad: Verkar bli två
Kommentera

mikenomad: Själv hade jag nästan hoppats de var fullständigt slut för dig. Missförstå mig rätt... :)
Kommentera

Dream Team: Storsint som jag är skulle jag med lätthet stå tillbaka själv och gladeligen acceptera ett sådant scenario. Visst skulle det svida att inte vara på plats men jag tar gärna rollen som martyr om anledningen är ett utsålt, kokande e.on. Då blir det pilsner och Viasat ist...
Kommentera

Hänger på vaskarspåret! Sket i matchen BIK-TIK då jag redan har s24 och viaplay. Så nu kan jag bränna den hunkan på en biljett och se matchen med gott samvete i soffan :)
Kommentera

mikenomad: Blir i kassan på Eon för mig. Säljs inga biljetter i Härnta till Timrås matcher.

USELT!!!!

Kommentera

TikAlltid: Vaskning här med, efter trean mot Mora. Om någon behöver en extra biljett för att locka med någon svårflörtad (men kioskhandlande) - messa.
Kommentera

Hahl Bundy: Kom i tid då, bra med köer till lösa biljetter även när det var tomt i hallen mot Mora sist.
Kommentera

kristoffer:

Det handlar om prioriteringar helt enkelt. Ekonomi betyder något i stil med "läran om hushållande med resurser i ett tillstånd av knapphet" på grekiska och det är exakt vad det hela handlar om. I förrgår beställde jag en höst/vinterjacka från Italien för mellan 5 000 och 5 500 kr och då behöver man ligga lågt med utsvävningarna en tid. Sedan betalar jag totalt 940 kr för mina betalkanaler varje månad, vilket är ett annat exempel på utgifter. Det händer till och med att jag avstår från att promenera de få hundra metrarna till IP när Giffarnas matcher sänds i TV4 Sport. Jag ser det inte som min förbannade skyldighet att försörja traktens idrottsklubbar när matcherna sänds i mina dyra TV-kanaler, utan hellre lägger jag mina pengar på kläder, skor, synthar, snowboards, böcker, resor, köksredskap, you name it...

Många här spelar gärna Bror Duktig och skyltar med att "nu har jag minsann köpt årskort" etc, men det ligger inte för mig. Ni ska givetvis ha all heder och cred för detta, men i min värld finns det faktiskt annat än sport att placera mina pengar i.

Precis som Mikenomad kanske antydde visste jag redan när jag tryckte på "Skicka meddelande" att detta inlägg skulle bemötas med hatramsor och dylikt. Men det ger jag blanka fan i, eftersom jag ser ett visst värde i att gå emot strömmen och ärligt skriva hur jag resonerar och agerar. Det finns ett visst behov av en motvikt här på forumet, en som kanske inte är riktigt så där politiskt korrekt när det handlar om att stödja sitt lag.

Däremot har jag hållit på Timrå IK sedan 1970-talet och även om man brytt sig mindre i perioder, så kommer detta lag alltid att vara nummer ett för mig inom ishockeyns värld.

Och självfallet kommer jag att sitta där hemma i TV-soffan och käka thaimat och dricka vin hoppas på diverse segerjubel i kväll. Så var det sagt.

Kommentera

DJ Hemp: Stone Island? Annars blir jag besviken.
Kommentera

El Maco:

Du behöver inte bli besviken. : )

Längtar efter leveransen. Det börjar bli kallt nu...

Kommentera

Frella: Får göra det
Kommentera

DJ Hemp: Håller med!

Med nyinköpt hus, två småbarn hemma och en sambo som är mammaledig är det svårt att prioritera hockeyn. Tyvärr. Hade gärna gjort det, men det är inte ekonomiskt - och tidsmässigt - hållbart.

Icke desto mindre kallar jag mig för supporter till Timrå IK.

Kommentera

DJ Hemp: Oavsett vad jag tycker om dina ekonomiska prioriteringar står jag för att du ska ha cred för din krassa ärlighet. För att inte hyckla och jaga billiga sympatipoäng genom att briljera och mäta k*ken i försök att visa upp rödvitaste hjärtat.

Med det inte sagt att jag misstror de som härinne redovisar när, var och hur mycket man gjort för att stötta TIK. Jag har själv ägnat mig åt detta men känner inte att jag måste kasta mig över plusknappen varje gång jag läser ett sånt inlägg.

Motvikter behövs, i synnerhet på ett sånt här forum.
Kommentera

Kerstin_k:

Fint med lite samtycke också. Kanske att man fick lite mer sympatier när man utvecklade sin ståndpunkt än när man bara skrev att man kommer att sitta hemma i TV-soffan, för det insåg man väl att det skulle framstå som provocerande.

Det finns även många andra faktorer som spelar in, bland annat den om en tilltagande ålder med ett ökat behov av bekvämlighet som följd. Det är knappast särskilt lockande att ge sig iväg ut i dyngvädret och gå till Navet för att i sin tur ta sig ut till arenan, när man kan sitta hemma i finsoffan i värmen och till på köpet få en bättre överblick på matchen. Med kommentatorer som förklarar vad som händer och allt, för jag hänger inte alltid med varför det t ex blir en utvisning eller vilka som för stunden är inne på isen när jag är på plats.

Därmed blir själva underhållsvärdet något högre i TV:n för min del.

Kommentera

DJ Hemp: Jag är nog lite som du. Är inte säker på att jag skulle gå på ens hälften av matcherna om jag bodde kvar. Den största anledningen till det är att arenan ligger där den ligger, kombinerat med att jag saknar bil.
Men det händer att jag minns lukten av den gamla ladan. Känner smaken av korven och mazarinerna. Då längtar jag verkligen.

Kommentera

mikenomad:

Det synes som en sund hållning från din sida.

Observera för övrigt att jag frångick min vana att komma hit och klanka på den tråkiga serielunken i hockeyn under hösten. En av orsakerna bakom det är helt enkelt för att det faktiskt känns intressant att följa Timrå IK i en ny serie, även om den nu råkar vara något lägre än senast. Lite "back to basics light" på något sätt, eftersom vi nu slipper Division 1 Norra och lag som Teg, Kågedalen och Lejonström (annars ett kanonnamn på ett lag).

Den här serien känns rätt cool så länge den spelas under nuvarande former. Jag vill inte se att det där förbannade förslaget om att närmast stänga elitserien går igenom, det skulle ju för fan innebära rena hockeydöden. Då avsäger jag mig denna sport på allvar.

Kommentera

hubbenorlen:

Låter bra det. Och jag ska vara helt ärlig igen och säga att om en ny arena i centrala Sundsvall hade blivit verklighet, så hade saken varit en annan. Då hade inte hela kvällar gått bort på förflyttningar och väntan på att bussen ska gå etc.

En sådan här kväll lär man ju vara hyfsat trött efter en intensiv arbetsvecka dessutom.

Men ännu en gång - heders till alla ni som är hardcore-supportrar i alla väder!

Kommentera

DJ Hemp: Back in the days väjde du inte från fylleresa med spårvagn till Lidingö eller Attack-corolla till Mora en vardagkväll för att se Timrå. Så du har gjort rätt för dig genom åren
Kommentera

Timrå Icon: Verkar väl hyfsat lugnt iaf:
Kommentera

El Maco:

Det tackar jag för. Men då var jag också betydligt yngre samt att vi till synes hade något på gång efter alla år på den svenska hockeyns bakgård. Dessutom gillade jag den sköna gemenskapen i TIK08. Snackade förresten med nyhetschefen häromdagen och det visade sig att även hon (med sina rötter i Timrå) fanns med i gänget som samlades på O´Learys Götgatan då det begav sig, men det har jag inget minne av (spritens inverkan?).

Faktum är att jag hellre skulle åka med till Uppsala eller Södertälje än att masa mig ut i tallskogen, för det är jag dödligt less på. Nu är det väl några som blir arga på DJH igen när jag skriver så där, men det får man ta...

Nåväl, hoppas att vi möts igen i någon arena söderut i en obestämbar framtid! : )

Redigerad kommentar

Kommentera

Mellan 3000-3500 sålda biljetter skulle jag tro.
Kommentera

Målglada Timrå får se till att näta någon gång innan vi blir brutalt straffade. Fem mållösa perioder i rad nu...
Kommentera

DJ Hemp: Jag tycker att vi borde försöka få Hundertpfund såld och frigöra pengar till en bättre spelarvärvning. Han är verkligen inte bra.
Kommentera

hubbenorlen: Var skeptisk till både Hundrapundarn och Ingmar. Tyvärr har jag inte fel så här långt. Är det något vi inte har råd med så är det icke-presterande dyrvärvningar.
Kommentera

Bragd-Birger: Bergman är nog inte särskilt dyr, och han har varit okej så här långt. Han har visat upp en del bra offensiva saker, tror han kommer bli bättre.
Hundertpfund har dock inte visat nånting som får mig att tro att han kan utvecklas.
Tycker han har varit en av de sämre i laget.

Kommentera

hubbenorlen:

Nja, dessvärre. Men vilka vill då köpa honom i dagsläget? Nåväl, det börjar bli dags att bryta ineffektiviteten nu. Det är ändå hockey som det handlar om. Trist det här...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Han är ju trots allt Österrikisk landslagsman. Det borde inte vara svårt att få honom såld tillbaka till Österrike.
Kommentera

Puckjäveln måste ju bara in! Spelmässigt är det ju överlägset men det vanliga problemet består.
Kommentera

« · 1589344 · »