Kongo: Ja det är bakvänt att tro att publiken ska ta första inviten och bjuda upp. Det måste såklart vara upp till underhållaren att bära det ansvaret. Bästa sättet är att prestera sportsligt och trots formsvacka så måste väl ändå serieledning vara ganska godkänt. Och publiken ökar år från år de sista säsongerna. Inte mycket men jag tror de som haft förväntningar på tusental i snittökning måste tänka en gång till. Det är mer än lovligt naivt med tanke på de senaste 5-10 åren...
Bygg en arena någonstans i Sundsvall istället, Timrå är inte värda detta lag hos sig. Vi skulle ha minst 4000 på matcherna med en arena centralt i Sundsvall. Mer folk på matcherna=Mer stålar=Bättre spelare= Bättre Resutlat på matcherna som i sin tur leder till SHL.
Vojne Vojne... Vi vann iallafall sexpoängsmatchen mot Löven ikväll 👍 Men att en ska behöva till freda för nästa match mor Vita Hästen! Fast då följer man matchen ifrån utlandet 👍😎
Kongo: De får gärna förlora om det gett allt! För JA då har det andra laget varit bättre, och jag kan lova dig att en sådan förlust skapar revanschlusta även hos publiken!
tjobba: Min kommentar om JP gällde inte specifikt för ikväll. Men nog får man väl ändå säga att utelningen av hans offensiv sedan han kom tillbaka varit minst sagt skral?
Heisenberg: Ja, precis. Felet är medelintresserade Svenssons. Varför går du/ni inte på matchen? Skäms! Pratade även med en grymt duktigt kock som hade svårt att få restaurangen att gå runt på grund av för få gäster. Så djävulskt svagt av allmänheten!
mikenomad: Vet ej om vi såg samma match, men jag tycker Johan Persson gjorde en av sina bästa matcher i Timråtröjan. Han var värd ett mål i kväll, men solklart en av de bästa offensiva spelarna i kväll. Tycker även han tog bra defensivt jobb!
Holy shit Brattström!! Där kunde det blivit en s k episk fail.. Inte vackert, men förjävla viktig seger. Vila nu och träna avslut i en vecka så kanske det kan bli en trevlig jul i alla fall. Wedin är värd att få lite medgång framöver då han har varit på g hela hösten utan att få till det. Skål!!
HÅGLÖST TIMRÅ IK! Vad händer? Fortsätter det så kommer vi dala som en sten i tabellen! Vart är glädjen? 2 mål på 8 perioden... Vi ligger på 11 plats de senaste efter de senaste 10 matcherna.. Börjar bli orolig.. Må vändningen kom snart!!
Herminator: Aha, 2 723! Och detta inte har något som helst med organisationen Timrå IK att göra, utan felet sitter i medelintresserade Svensson som inte går på matchen. (Ironiserande över detta fullständigt bakvända synsätt.)
Jämtlandsfil: Ja JD gör ingen lycklig heller porrmusche till trots. Men 24 har på sin höjd under alla år i Timrå kravlat sig upp på ”helt ok”-nivå nån match här och där..
Jämtlandsfil: Helt sant. Molinder är inte alls bra som back, men han sticker inte direkt ut i sin dålighet. Dessutom är det knappast bakåt vi förlorar matcherna för stunden utan det är vår totala uddlöshet framåt som är problemet.
mikenomad: Håller inte med dig heller. Det är inte så att om man entledigar honom så är det slut på förluster. #6 #7 och #27 är, i min värld, på ungefär samma nivå.. Jaja, gå för tre p nu grabbar!!
Fortfarande tre kedjor i PP alltså. Molinder på back, och Berglund framför mål. Freddan vet väl om att man prompt inte måste spela en back på backposition i powerplay? Ut med molinder därifrån och ställ Zetterberg där i PP istället.
Jämtlandsfil: Fair enough. Själv håller jag på att gnaga ner naglarna till knogarna varenda gång han är inne. Jag tycker faktiskt att det är taskigt av coacherna att spela honom. Låt oss se om han klarar sig ur den här matchen utan ytterligare minus i bagaget.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!