Raggaren Putte: ok, Malmö verkar spela smart och vänta på lägena...som typ sist dom var uppe i EON....
....åsså en hooking på det...Lärking verkar på 'hugget'
Redigerad kommentar
hallå, hur länge ska man vänta på ett ledningsmål...? ;-)
där kom det ... :-) och Svesse av alla....
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Segergarre och skumpa åt alla - nu drar vi dit tallarna växer och frodas!
En schöman älskar havets våg - å en flaschka med rom! *hick*
Hälge:
Men de va en ricktit schysst uppschtällning de, bli nog schtorvinst för oss i kväll de... *schkååål på er krappar*
Åhej å en flaschka med rom! *raaap*
Redigerad kommentar
Jaha, då var man igång med sina Homer Simpson-fasoner. Precis som förr i tiden. Jag är medveten om att det är idiotiskt, men jag måste bedöva min ångest och jaga bort demonerna helt enkelt. Känner även att optimismen gick upp en aning, nu tror jag fan att vi tar hem "extrapoängen".
John K:
Jag ska försöka att komma ihåg att hålla ett tacktal till nomaden för skjutsen i kväll. Det avser jag även spela in på video, så att det kan sändas i SVT vid lämplig tidpunkt. Eftersom inspelningen är av lokal karaktär, så blir det antagligen aktuellt med en Mittnytt-sändning.
DJ Hemp.
Roligt att du tycker så när jag "är på banan igen". Om det är tacktalen du saknar så kan du ju låna mikrofonen i kväll. Du kan ju tacka alla i din familj att du får gå på hockey och så kan du tacka de som eventuellt skjutsat dig till ladan när du inte kunde gå själv. Jag är övertygad om att det skulle vara betydligt mer inspirerande och spirituellt att höra än talen vi missar från Baggegalan i kväll.
Redigerad kommentar
Timrå IK är näst sämsta lag i serien - i vissa avseenden.
Edit: Där landade länken också...
Redigerad kommentar
John K:
Kul att se din signatur. Det var inte i går. Hmmm, jag har mina onda aningar inför i kväll. Man har ju varit med förr och när man är laddad och tänd, som nu, blir det ibland ett så kallat antiklimax. Märkligt denna inställning att bara vilja gå och se elitseriehockey, själv har jag fått tidernas nytändning vad gäller hockey och Timrå. Det är till och med så att man tittar på SHL-hockey, trots att vi inte spelar där. SAIK - MoDo i fredags t ex var jävligt spännande.
Men det var fan att man nu missar Guldbagge-galan i kväll. Jag som hade sett fram emot att höra alla spännande tacktal. Hade ju väntat i ett år på det där...
Sitter förresten och funderar på huruvida jag ska ta några stänkare på jobbet inför matchen eller inte. Egentligen är det ju förbjudet och kan rendera i "kicken", men det är fan frestande och förutom spriten har jag medtagit tandborste och tandkräm. Ska man våga chansa, eller?
Hmmm, glömde att tippa. Jag gissar att det blir jämnt. 2-2? 3-3? Sedan har jag ingen aning, men okej då - jag låter optimismen tala. Vinst i OT eller efter straffar.
Redigerad kommentar
Nu till kvällens match. Ja, vad skall man gissa på inför TIK-Malmö? Optimist som man är så tror jag på 3 poäng. Heja på TIK!
Aha, DJ Hult minsann. Roligt med kollegor inom hockeyvärlden.
Bragd-Birger: All systems go! Men är det något som man vet om man håller på seriens yngsta lag är att kontinuitet är svårare än för alla andra lag. Bra artikel om firma "Nisse Hult" i ST idag där man påminns om att de två fortfarande får räknas till kategorin unga och lovande men att de är två av farsorna i laget.
Full fart framåt å håll tätt bakåt. Svårare är det inte. Hoppas att timråbon pantar flaskorna och byter mellanmjölken mot vatten och använder post-julplånbokens sista slantar till hockeybiljetter och möter upp. Det har ju potential att bli en riktigt rolig match!