Man lever fortfarande i dimman och segerruset efter gårdagens störtsköna vinst ✌ i Umeå! Nu börjar man ladda om inför mötet mot nykomlingen på fredag. Jag hoppas att vi fortfarande kan ha kvar speeden i Grillorna och att Höken håller tätt och att målen trillar in framåt... Full fart framåt .. The Big Red MACHINE!!! Nu börjar förfesten! Nostrovia 🎉🍻🍸🍹
Om 18 timmar släppa puckuslingen i EON... Hoppas på massor av folk!! 3430 minst Serieledning och freda och glöggmys innan.. Trojanerna kommer.. Vi tar dom lätt.. Fram och bak! Ge oss FRIDEN och vinn!!
tjobba: Har också känslan på storvinst ikväll! Young Guns kör åttor kring försvaret och kedjan med Gallo-Enqvist-Westin känns som en riktigt tung kedja med!
Sputnik: Intressant ändå att man väljer att sätta Molinder åt sidan till förmån för Enqvist. Inte som förra säsongen direkt när Molle kunde spela 23-24 minuter vissa matcher.
Grabbar och tjejer, ikväll blir det torsk. 2-3 efter straffar. Frustrationen total, det vackra spelet från Umeå som bortblåst. Mörkret lägger sig. Bäva inför misären.
hubbenorlen: Jag känner mig också trygg. I princip. Men det är alldeles uppenbart att de inte spelar samma fina spel i kväll som mot Löven. De ligger på 80 procent snarare, och Troja är inte alls ofarliga. Känns långt ifrån avgjort det här.
Woody: Nej, dom känner väl som jag. Trygga och förvissade om seger. Hoppas dom får en utskällning i paus. Något säger mig att Freddan är ganska hård. Han ser åtminstone sträng ut.
Woody: Riktigt uselt utnyttjade fem minuter. Fem minuter PP och målvakten hade lika gärna kunnat gå och köpa korv. Passningar bakom ryggen och inget tempo. Underskattning ska inte underskattas.
Timrå spelar ju var och varannan dag. Thåström dyker upp betydligt mer sällan. Nu tillhör han inte mina allra största favoriter, men jag har full förståelse för dem som prioriterar en kväll i vuxenrockens tecken framför ännu en match i HA:s serielunk.
hubbenorlen: matchen påminner lite om när Norge spelar mot ett rejält bakfullt Kanada. Vi åker runt och fjantar på i en match som ingen riktigt bryr sig om
Zource: Ett riktigt sömnpiller. Nåja, fortfarande obesegrade efter full tid hemma och serieledare fram till i morgon, om nu inte ni kan ta och vinna en match för en gångs skull. Ska ni bryta sviten vore det tacknämligt om ni kunde göra det i morgon.
Smokey: Trevligt med fem poäng ner till AIK och sex ner under strecket i alla fall. Och en ny nolla för Haukeland, den andra i rad. Ett insläppt på de tre senaste matcherna är snuskigt bra!
lungan: Kan tyckas vara ett lyxproblem, men Dahlen kan potentiellt fungera som ett tveeggat svärd. Här är det upp till Freddan, o givetvis varje enskild spelare, att se till att laget inte slutar producera och gömmer sig bakom 'han som fixat'.
Nä, nu njuter vi av kvällens 2p och 15p ner till negativt kval. Det är bra att samla i ladorna i goda tider.
Nu börjar man ladda om inför mötet mot nykomlingen på fredag. Jag hoppas att vi fortfarande kan ha kvar speeden i Grillorna och att Höken håller tätt och att målen trillar in framåt...
Full fart framåt .. The Big Red MACHINE!!!
Nu börjar förfesten!
Nostrovia 🎉🍻🍸🍹