Olle: I slutändan är det inte Mattson det hänger på. Det här har hängt i luften nästan hela tiden när de slarvar med uppspelen och inte klarar av spela vårdat i egen zon.
Smokey: Varken ser eller hör matchen, men är Mattsson så usel fast vi ligger under i skott (och även spelmässigt om jag försöker tyda inläggen). Apropå Frölundasnacket så bör väl vår sportchef ha en relation med folk i den föreningen? Med tanke på att han vart där och inte minst med tanke på att Anton Axel kom över till oss i fjol för att försöka få igång hockeykarriären igen. Med det sagt verkar det konstigt om Frölunda försöker gå bakom ryggen på oss och smussla med Mattson? Är han sånt sällsynt guldkorn så det är värt att förstöra relationerna mellan föreningarna? Frölunda skulle ju kunna vara potentiellt intresserade av våra lovande junior också.
Kan gå. Tycker att många skärpte till sig i andra. #23 och #25 till exempel jobbar föredömligt hårt. Kanske lill-lill-kedjan blir tungan på vågen i tredje? Skulle va kul och de har haft antydningar till det. Mest bekymrad över killen längst bak, han verkar inte trivas i matchsituationen just nu..
The great one: du låter som en björnligecoach ;) Äh det är väl bara att inse att vi har lägre fart och mindre puck när juniorerna är borta men jag förstår inte problemet? Vi har tre JVM-spelare borta och vi har en iskall sillstrypare i målet men vi ligger ändå på fler poäng på dom senaste två matcherna än vad vi gjort dom fem senaste med "stjärntrion"? Har ni redan glömt bort hur det såg ut de fem sista säsongerna i elitserien? Då var såna här matchbilder rena drömmen, vi hade ju fortfarande chans till poäng!
Märklig förändring. Nu sitter man på helspänn och önskar att ingen ska få iväg en farlighet mot Mattson. I början av säsongen var han väggen och tryggheten själv. Hockey är en jävla psyksport!
Bra boxplay. Slumpmål. Hadegård är en skön kärv jävel. Konstaterar att hans första mål i Timrås a-lag bara var typ ett ynka turmål och att han önskade krig där ute i sista perioden.
Hahl Bundy: jag håller med, det ser bedrövligt ut. Men vi är bara ett mål från poäng å andra sidan. Kan den landslags- och NHL-meriterade Salo skita på sig så kan målvakten i Oskarshamn göra det också :)
Smokey: Själv skulle jag vilja ge ett "Mr. Bean"-pris till hela laget, det ser inte ut som att man har den blekaste aning om vad man ska göra där ute på isen.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen