Lite mer än ett år efter att Elias Pettersson debuterat för a-laget så skrinnar Jacob Olofsson in på isen imorgon iförd a-lagströjan. Det återstår att se hur mycket speltid han får, men förhoppningen är väl att han och Filip Hållander ska vara våra nya toppspelare om något/några år. Olofsson är något så ovanligt som en 16-åring med både talang OCH storlek.
Och Mattson såsar som (numera) brukligt på returer. Från att ha varit matchräddare till att bli en loj frölundamålvakt. Tråkigt att Ohre inte fick fortsätta.
Olle: Ja det vette faan vad som hänt med Mattsson. Han släpper returer och har problem med positionen i målet. Kanske beror på ett färdigt kontrakt med annan klubb???
Smokey: hur kan man HELA tiden ta utvisningar för hög klubba? Det måste vara vår absolut vanligaste form av utvisning men det borde vara en sån där utvisning som sker en gång varannan match. Hur tränar dom egentligen?
Smokey: jag såg aldrig vad vi fick PP för, var det ens något? Sen är det ju synd att vårt PP är skit. Visst finns det sämre lag men vårt är verkligen skit. Man ställer inte ens upp för att ta avslut från blå, det är som att vi ska spela på kontring fast med en man mer.
Jag hoppas Frölunda har tänkt och träna returer med Mattson innan dom låter honom stå i kassen, han kan verkligen inte suga åt sig en puck. Det verkar för övrigt vara svårt att komma till avslut ikväll.
Smokey: Ja. Timrå är ständigt tvåa på pucken i egen zon och kommer en och en eller två och två mot ett samlat försvar i uppspelen. Det ser inte så bra ut alls. Ensidigt och fantasilöst, nästan vilset ut. Jag borde antagligen inte titta.
erathoo: Ursäkta min ton men jag är av den bestämda uppfattningen att om Mattson är klar för Frölunda så ska han inte stå en sekund mer i timråkassen. Även om vi vinner några fler matcher med Mattson än med Ohre så är det en prinsipsak, vi borde satsa mer på de som vill spela hos oss än de som sätter sig ner och skriver kontrakt under brinnande säsong.
Woody: Känns inget vidare just nu, Timrås bacar borde drillas i hur man använder sarg under press i defensiv zon. Inte jättemånga utropstecken nu inte...