Krap Nek: Jag ber att få återkomma i den frågan. Men kom inte och kvid när någon från oss är inne i MoDo-boken och är lite skadeglad när ni förlorar första kvalmatchen till ettan. Ni brukar ju vara lite känsliga för sånt annars.
söder över: tänker precis på samma sak. Det man inte klarar på 58 minuter klarar man ta mej fan inte på 2. Nåt radikalt måste göras. Man kan inte bara rulla runt...
Woody: Jo men det börjar väl bli ett tag sedan nu? Hans senaste 5-6 matcher har det sett ut som att han går på lugnande medel.
Roger verkar apatisk men vad ska man göra med en helt skadeskjuten trupp? Oskarshamn är ett bottenlag och spelar som ett också men vi får nog acceptera att vi dalar ner i tabellen bland dessa skräpgäng när vi har halva truppen borta.
Boqvist chanspass bakom ryggen i slottet förresten, det är ju sån skit som man inte ska behöva se när vi behöver brunkarinställningen på isen istället för finlir.
Vi har inget konstruktivt grundspel alls! Vi är helt beroende av individuella prestationer. Antingen försöker EN spelare åka igenom hela motståndarlaget eller så dumpar vi (osynkat dessutom).
Vår brist på kreativt spel visar sig även i powerplay.
Ett lag måste kunna anfalla SAMLAT och genomtänkt.
Olle: Tyvärr är det länge sen. Där han utstrålade stor trygghet i de första matcherna känns det nu darrigt varje gång han får ett skott på sig. Han måste ha blivit av med sitt goda självförtroende - det var ju det han brottades med förra säsongen också. Det är inte helt lätt med halva truppen borta, men ibland, som senast mot Mora, gör det att resten höjer sig och tar ett större ansvar. Tyvärr såg man inga sådana tendenser i dag.
Woody: Det tråkiga är att detta är en match vi ska ha poäng i. Vi är inte en centimeter sämre än IKO. Men för vilken gång i ordningen skänker vi bort mål och poäng? Men är topplagen inte bättre än så, så hoppas jag vi får fart under rören igen under andra halvan och kör skiten ur motståndarna. Tror fortfarande på det, om vi slipper skador på våra bärande spelare.
Skit med noll poäng! Men tycker mitt i allt att flera killar gör en bra andra och tredje period. Som sagt, vi borde kunna samla ihop bra med poäng framöver om motståndet inte är vassare än såhär.
Vi saknar trots allt fem av våra vassaste forwards just nu.. Kul att se Olofsson, även om han inte kom loss riktigt ikväll, så visade han kvalitet/stabilitet.
Ja, tyvärr så kanske det som behövs för detta laget. Vi kan o får inte skylla på att JVM-trion är borta. Tycker vi har tillräckligt med verktyg i verktygslådan för att kunna vara topp 4 i den här serien ändå, men vi får ut så ruskigt lite av laget. Det blir mest att vi får leva på individuella skills för att kunna hänga med i matcherna. Några exempel som bör förbättras för att vi ska kunna vara med och slåss till våren om playoff:
1. Sortera i egen zon, a-o i hockeyn( inte stirra puck som idag) 2. Snabbare spelvändningar ( ej burskydd varje gång vi ska kunna börja ett anfall). 3. Powerplay (direktskott, skymma framför mål) 4. Uppspel (på ett konstruktivt sätt kunna spela sig igenom mittzonen) 5. Tillbringa så lite tid son möjligt i sarghörnen ( ineffektivt)
Får vi ordning på detta så kommer vi bli både jobbiga o farliga att möta framöver( även utan JVM-trion)
Jag tror fortfarande på det här laget, vi måste bara få till grunderna!
Första perioden: Ett håglöst o oinspirerat hemmalag lyckas typ med ingenting o ligger välförtjänt under. Dock underligt nog bara med 1 mål.
Andra perioden: Flertalet spelare har svårt att vakna ur sin törnrosa sömn, men en individuell insats i PP tar oss orättvist men ändå härligt in i matchen.
Tredje perioden: Med tanke på att stora delar av laget vilat sig igenom 2 perioder så förväntade man sig en anstormning. Men det blev mer en lätt bris och en uppvisning hur mkt man kan slarva i egen zon. Efter mkt timrå hjälp kunde Oskarshamn avgöra, ytterligare en gång strular hemmalaget i egna zonen. Sen ett uddlöst PP i slutet o mål i tom bur.
Vi väntar ff på att någon i Timrå laget genomföra en tackling, innebandyn är tuffare än så här. Man är allsvenskans minst aggressiva lag i egen zon, och skapar mängder av målchanser till motståndarna genom mkt slarv innanför egen blå. PP fantasilöst och mest bara puckdump o hörnet framåt.
Bättring är ett måste, annars går hissen snabbt neråt i tabellen.
Men Nubben och Forsberg fortsätt lek duktig naiva idioter som tror det funkar med att slänga in små pojkar nu när serien är inne i ett avgörande läge. VÄRVA för helvete eller lägg er ner och ge upp ni begriper väl inte att JVM spelarna när de kommer är sliten med mera. Blir så förbannad att man slänger bort en chans att gå upp. MEN BLI EN JÄVLA PLANT SKOLA DÅ FÖR HELVETE NUBBEN ÅT ANDRA TILLS DET BLIR KK känner en sponsor som är var villig att hjälpa till att värva men inte hört ett skit helt jävla otroligt. Stene Berglund 21an drar nog lapp på luckan nästa säsong NUBBEN
Laken: det med pp är lite scary asså! Det verkar sitta i väggarna!
Hur svårt ska det vara att fatta? När man är en man mer än sin motståndare så måste man öka sin egna fart för att utnyttja det faktumet! Annars blir man enkelt bort-markerad... vi måste ha ett av hockeyVÄRLDENS mest positions låsta pp... ingen smyger ingen rör sig på en större yta än 2kvadratmeter när vi ställt upp spelet i anfallszonen.. vad ger det då? Jo det ger sjukt få öppna lägen och motståndaren får ett bra bp!
Av samma anledning som ovan anges bör man inte ta ut målvakten innan man ordnat till det så spelarna kan spela en man mer på banan utan att dra ner tempot i botten och tappa puckar i fel lägen...
En pp konsult skulle behövas åt Forsberg! Låt honom gå igenom lite olika upplägg ihop med någon ledare som bevisligen fått pp att fungera och när han greppat det hela kan han styra upp det här...
Det är skittråkigt att se Timrås pp nu för tiden... det är alldeles för krystat! Man törs inte slå deom lite vågade passen på små marginaler in framför mål men tappa puck uppe på blå trivs vi utmärkt med... Dysfunktionell arbetsmetod.
Få in en spelare som har lite mer bra fysiskt spel vore trevligt med! Vi har kandidater i truppen men ingen verkar riktigt sugen på att visa det...
En bra brunkare kanske skulle väcka upp de andra... alltid roligt att riva applåder det borde alla spelare tycka.
söder över: Det ordnar sig det här. Ingen kunde väl tro att vi skulle vinna serien i år? Topp 5 är ju helt ok tycker jag. Sedan finns det en del att jobba med i spelet...as usual...
söder över: Får man inte in nån värvning snabbt så skunker vi som ett skepp rakt ner til 10-11plats även med jvm-spelarna mer kunkurans om platserna inte ens Elias -Jonathan skall vara säker på platserna.
sargad: Efter att studerat tabellen en sväng till känner jag mig lite lugnare. 19 pinnar(förvisso 1 match mer spelad) ner till kval. Det ska vi inte kunna tappa.
Du kan ju inte skylla allt på juniorerna som kommer upp o försöker göra sitt bästa för att förstärka laget. Det är övriga spelare plus avsaknaden av ett just nu obefintligt spelsystem som gör att det ser ut så här! Värva!? Det var ju det som gjorde att vi åkte ur Elitserien och fick ekonomiska problem!
Kan det införas ett system på HS så att man kan blocka en användare likt på avanzas forum. Så jag slipper läsa ett enda inlägg av vad Modano skriver något mera. Tack på förhand.
The great one: Men lär dig läsa för helvete skyller inte på juniorerna som kommer in nu utan att de får ett på tok för stort ansvar. Vi har 5- 6 ordinara borta och då måste även en idiot som du och jag fatta att det inte går. Men plantskola duger för dig ångra att jag inte tryckte till dig ordentligt under våra matcher i NHL
Nä, du hann väl inte med när jag åkte 8:or runt dig...
Men det jag menar är att problemet är mer än att spelare är borta. Vi har tillräckligt med kvalité ändå för att kunna prestera bättre än så här! Hade vi haft ett grundspel som satt exempelvis. Istället för att bli förblindad av Dahléns, EP:s briljans i det offensiva spelet, som gör att när vi vinner så glömmer vi ack så viktiga detaljer! Ska vi gå långt måste vi börja spela som ett lag, alla tillsammans. Sedan kan vi krydda med JVM-folket.
kulltorp: jag har släppt tabellen ut tanken nästan helt...
Jag ser bara till prestationen laget står för...
Man har definitivt kvalitet nog för en topp placering...
Om man ser matcherna och så här ser saker som inte funkar och inte har funkat på en låååååååång låååååång tid så vill man ha en förändring...
Vi har i grunden ett bra försvarsspel. Vi släpper in ganska snålt med mål.
I grunden har vi en kedja som levererar på den nivå man önskar sedan oktober och den är på j-VM men too bad för de som är kvar så visade dom redan innan oktober att dom kan bättre än vad dom ger nu... så det behövs kanske lite nya verktyg för att komma åt och få fram kvalitén igen!
Jag har juh följt med Timrå ner i skiten med odugligheten som vi visat och jag är inte jätteorolig för det här året precis. Den tryggheten bör finnas i omklädningsrummet med fast där måste man vakta den med ödmjukhet eftersom att marginalerna är skitsmå och motståndarna hungriga!
Jo jag tror det går bra det här men man kanske kunde satsa mer konkret på pp eftersom det gott och väl kan bli det som slutligen avgör framtiden seriemässigt...
Vet inte hur realistiskt det är men visst fan borde det välkomnas av även Forsberg att vidga sitt kunnande med nya idéer?
söder över: Angående spelet i PP så blev jag väldigt fundersam när Boqvist i facebookintervjun efter hemmamatchen senast mot Mora med Jimmy Hamrin pratade om just PP. Då sa Boqvist nej det har vi inte tränat på än men det kommer bli bättre typ. Jag hoppas på att han menar att de inte tränat på PP efter att E.P och Dahlen stuckit och det bildats nya formationer, annars blir jag mörkrädd på riktigt. Det kan inte vara Som föregående säsonger där Roger Forsberg bara tror att allt skall lösa sig självt för det har uppenbarligen inte funkat innan. I år finns inga ursäkter, vi har tillräckligt med skicklighet och spets för att vara ett hot i PP spel. Jag tycker detta är året som Roger forsberg skall bevisa att han är rätt man att leda Timrå framåt till nästa nivå.
Olle: Ja Mattsson, Boqvist, Boqvist känns som tre individuella missar som straffar oss. Eller, det är rentav tre riktigt dåliga aktioner till och med :-(
söder över: Jag börjar faan tro på alla här inne som gapar om att vi är sönderlästa. Känns som att de andra lagen vet precis vilka ytor de ska skära av för att få vårat passningsspel att se handlingsförlamat ut. Lägg därtill det usla PP som jag och många med mig alltid gapat om och kvaldrömmen uppåt känns plötsligt väldigt avlägsen. Det finns något som heter "hög lägsta nivå" men det jag såg igår hoppas jag är vår lägsta nivå och att det bara kan bli bättre.
JanneH: helt rätt,,och vi är för tunna i kroppen. Finns ju ingen hårding alls i laget, nån som vågar käka puck. Jävla fin lirare. Och Forsberg verkar inte ha nån ny kalkyl utan kör samma taktik match efter match!
Jag tycker vi kan stänga Oskarshamnsmatchen med att konstatera att vi inte gjort fler än ett mål under ordinarie tid i fem av de senaste sju matcherna. Det är inte konstigt att det blir svårt att vinna matcher då, än mindre att Mattsson inte klarar av att vara hundraprocentig när produktionen varit så usel. Vi har definitivt den klass i laget som behövs för att kunna återuppta formen från tidigare i höstas, men frågan är hur det ska gå till. Kanske kan bli någon liten rockad i truppen ändå.
Knylan: Tror också på en ljus vårvinter. Är inte så säker på att det behövs några större förändringar i truppen. Däremot skulle det behövas en ommöblering i kedjeformationerna. I början av säsongen var skillsen ganska jämnt fördelade i kedjorna, om än i lite olika förklädnader.
I en kedja där det saknades lite spelsinne fanns det speed som gjorde det jobbigt för motståndarna. Vice versa i formationerna där det inte gick så fort fanns det spelskicklighet istället.
Nu har det blivit ganska enkelt för motståndarna att sätta sina defensiva pjäser mot en eller i bästa fall två producerande enheter. Men det är fan inget lag som klarar av det om man har fyra kedjor som kan göra mål var och varannan match. Som det faktiskt var i början.
Så min förhoppning är att man splittrar på junisarna och sprider ut kompetensen i kedjorna. Med Wedin och Molinder tillbaka får man rätt många alternativ att få ihop fyra slagkraftiga anfallsformationer.
Dessutom tror jag det kan vara bra för Elias och Jonathan också. Även om dom emellanåt gör fantastiska saker ihop så känns det känns ibland att dom snor både yta och syre från varandra. Åtskilda så kan dom kanske få mer utrymme för att visa sina spetskvaliteér och växa ytterligare.
Jag har svårt att tänka mig att det inte tänks i dessa banor i ledningen. Med ett intakt lag på benen så tror jag vi får se rockader framöver.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen