hockeyärnice: Jag tror att Jimmy Hamrin skriver här på hockeysnack :) Han kan vara den som sa till mig under matchen mot Luleå att vi borde sätta in Johansson på straffarna. Minns inte vilken signatur som skrev det men. Gillar Jimmy!
Zäta75: Jag har sagt att jag tror på iallafall 4500. Att det såg knapert ut igår handlar nog mycket om att folk får löningen idag. Om det blir kring 4500-4800 så är det ju ändå en bra siffra mot Oskars en tisdag!
Det rasslar till i biljettförsäljningen som förväntat då lönen dök in på kontot inatt. Är över 4 tusen sålda nu är min gissning. Hoppas på runt 5 idag och poäng 👍
Johan J: Vinst idag och vi är med i top-striden. Förlust och vi kan ligga risigt till. Känns lite som en ödesmatch idag, vilket det kanske inte är. Men det skulle vara förjävla skönt att hålla till i topp-6 området några omgångar istället för att ha kvalplatserna flåsandes i nacken.
Har haft en bra känsla inför de senaste matcherna men Oink ger alltid en känns alltid otäck. Idag önskar vi oss ett tidigt 3-0 så man kan lägga undan stesoliden och kolla på hockey istället.
BlackBay: vinner vi inte mot fucking Oskässhamn hemma då har vi inget att göra i den här serien så enkelt är det. Det måste bara vara 3 poäng mot Smålands legoknektar...
Sputnik: Mycket möjligt! Finns nog 3-4 junisar som är redo att testas. Värmhed är nog redo också. 5-7min kanske. Han kommer ju definitivt inte att tacka nej om han får frågan.
DenRöda: Absolut, vi får se när Pääjärvi är fit for fight helt enkelt, vi står ju inte riktigt och faller med honom i dagsläget heller. Även om vi är lite tunna för tillfället. Men ypperligt läge att lufta juniorer då! Undrar om vi plockar med nån annan junis imorn då? Tänker då Värmhed kört så hårt matchande nu?
Knylan: Ingen Pääjärvi vad det verkar imorn trots allt. Detta från STs träningsblogg.
"Ante (saxat från morgondagens text): "Jag vill låta honom träna och komma in i grejerna, strukturerna och få igång kroppen riktigt först innan jag spelar honom."
Hahl Bundy 2.0: En god vän till mej som är Modoit ska gå på matchen imorgon och varje gång han befinner sig på plats i arenan så vinner Timrå. Så jag skulle säga att det är ca 96.4% chans till seger imorgon.
Tom Topp: Hoppas Lander har blicken imorn så Kommer Karlkvist inte våga sig in i vår zon. Jonte får gärna göra en klassiker mot Oskars, har för mig han stänkt in ett par mot just den klubben genom åren i HA!!
HKN: 6 poängsmatch imorgon. Antingen skiljer det 1 pinne eller 7. Oskars är ett boggieteam. Hoppas att vi utökar till 7… men jag tror inte det men hoppas.
Jag är på plats imorgon och vi kommer vinna. Som jag skrev många gånger innan och till och med innan Rögle matchen. Nu skriver jag samma sak.. imorgon blir 3 pinnar för oss. Har inte lämnat NHC med förlust sedan djuren.
Bee: Sant men det är ingen jättemarknad här och om det normalt säljs ca 500 biljetter på matchdagen känns det långsökt att det helt plötsligt skulle mångdubblas i morgon. Trots löning
Tom Topp: Värmhed har ju spelat 4 matcher på 4 dagar tror jag så kanske vilas därför? Jag tycker att han förtjänat att få fortsätta. Han har varit med i 2 matcher med 2 vinster som resultat. Men mycket beror såklart på om Hanzl och Pääjärvi spelar
Knylan: hyfsat upplagt för en plattmatch. Vad gäller bottenlagsbeteende tror jag tyvärr att Oskars är oförmögna att hamna där, mentalt. Anledningen är förmodligen avsaknaden av press, såväl internt som externt. Alla runt klubben vet att man är en humla som förväntas störtdyka, men som obegripligt nog flyger vidare säsong efter säsong. Spelarna är helt avslappnade. Ingen jävel har några större emotionella band till klubben. Till oskars åker man för att tjäna pengar en eller ett par säsonger innan man drar vidare till större klubbar eller varvar ner.
Sjukt att det ger framgång, dock. Förr eller senare brakar det givetvis, och då kan man åka ner nån division till utav bara farten. Men fram tills dess kan man bara imponeras. Kolla hur man värvade Karlqvist t ex, som ingen annan trodde hade farten för SHL. Han anammade humletänket och sprutade in ä n n u fler mål än i HA. Gälet.
Så: inte fan blir det lätt i morrn. Oskars följer inte naturlagarna. Det kan gå precis hur som helst.
Knylan: Pääjärvi med på träning och fick spela med Boyce och Blomman, fick också va med i BP uppställning. Ingen Värmhed med heller så det tyder nog på att Pääjärvi spelar. Om än lär matchas in försiktigt i 4:e kedjan.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!