297: Dahlén och Pettersson i samma i 5-5 är total obalans i en serie som SHL, det är lirare båda två, de behöver en sniper och en som tacklas och skapar ytor, förstår inte att man spelar dessa två i samma!
Olli Nomadinen : inte en chans att Lundin får förlängt, han är sämst på isen i princip varje match. Ofta utvisad för att han inte hänger med och skapar enormt många spelvändningar åt motståndaren på offensiv blå. Han hänger inte med helt enkelt. Ner i allsvenskan med honom.
roger_sundsvall: Nu testas spelare och ledare. Gör för fan inte om förra matchens misstag att spela på resultat. Ge allt och satsa framåt var inte rädda att förlora det är allt jag kräver
Vågar man titta? Skönt att vi har Lyytinen i laget
Kerstin_k: Man gör det bra (undantaget klantiga utvisningar) fram till sista tre, då kommer stressen igen. Alla vill bara in i omklädningsrummet med 2-0 och så kryper paniken in.
KulltorpsOlli: Tycker inte att momentum svängde nämnvärt i andra. Tyckte att Timrå höll ihop det bra och spelade offensivt. Blev lite tryck när dom fick pp. Men annars skapade Timrå mest och bäst.
Deras jävla mål är ju en kombination av slarv och jävla flyt.
Gäller att dom går för trean ordentligt nu. GE. INTE. UPP! VIK. INTE. NER. ER!
Tycker man sätter sig i det bruna, tyvärr. Först Lundins idioutvisning, sen Diddes lall i slutet. Man börjar skänka bort det momentum man hade fram till utvisningarna.
Nu lär det bli en skära-sig-i-armarna-tredje. Timrå slutar ligga på, backar hem och ska försvara 2-1. Oskars tackar, tar emot, kvitterar, tar ledningen...och sen blir det 4-2 i öppen.
Zäta75: Men vi kliver ju in i andra perioden med ett defensivt tänk istället för att fortsätta tugga på. Det håller inte. Vi ger återigen bort momentum till motståndarna. Men det är ju så Ante vill spela, lex Färjestad.
9908: Mentalt. Vi är alltid sämst i slutet av perioder - man måste jaga bort den där jävla "okej håll ut ett par minuter nu gubbar"-mentaliteten, laget blir omedelbart stelbenta som fan
pingvin: Hoppas inte detta sätter sig på spelarnas psyke nu. Det är lätt hänt efter yapoet förra matchen från just 2-0. Kan bli en repris. Om så vet jag inte vad jag tar mig till. Nu blir det nerver deluxe. Vi behöver dessa 3p.
Hur FUCKING jävla svårt ska det vara att INTE begå ett uppenbart jävla misstag i EGEN zon med SEKUNDER kvar perioden???? Jag vill inte hålla på att hänga ut individer men för i jävla HELVETE!!!!
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.