Dubbeld: ser man inte att den är inne och att avblåsningen kommer efter så saknar man nog förutsättningar att delta i videobedömning.. menmen, nu spelade det ingen roll just denna match.
Ett erkännande att man gjorde fel hade dock smakat fågel
Nämen, riktigt bra tredje perre utifrån ett skakigt läge och, förmodar man, lite skakiga nerver hos timråspelarna. Gillar att man klev upp mer jämfört med andra, och satte lite press på Oskars igen. För, som sagt: jävlar vilken fiskedamm det var. Belöning (nästan) varje gång.
Tycker alla kedjor gör det bra, utom första. EP dock liiite mer aggressiv och trampig idag. Hanzl måste ha något som hämmar honom, fysiskt eller psykiskt. Han klarar inte alls av att driva en kedja likt ifjol. Talande är väl när han slår bort passet i det potentiella 4-1-läget.
Wall-E underbar idag. Det där jävla bytet han gör...precis sånt måste fler spelare göra i det mentala läge vi befinner oss i nu. Gå i bräschen, visa att det går, brinna.
Just brinnet är svårt att klaga på idag, dock. Syntes att samtliga spelare var påslagna. Rejält i närkamperna, mindre tveksamheter i besluten, bättre tramp.
JJ som vanligt grym också. Samma kan inte direkt sägas om Cannata...där får vi säga "tack" istället.
Och tack Timrå! Nu ska jag damma av segerwirren och ta mig en rejäl jävel. Sen blir det tabellporr och allmänt hockeysurfande. Länge sen man gjorde det nu.
Brodda13: Sa det redan förra säsongen att Walli kan bli jäkligt bra om han bara får rätt förutsättningar och istid. Redan nu visar han ju vad han utvecklats och skapar jättemycket bra saker på isen. Hoppas vi ser honom i Timrå även nästa säsong.
Otroligt viktig, underbar och framförallt välförtjänt seger idag!
Vi bryter vår förlustsvit och är inne på vinnarspåret igen. Vi ligger 6a igen och har inte alls gett upp slutspelstankarna, långt därifrån.
Med Lyytinen tillbaka och även Didde får vi ett mycket bättre försvarsspel och mycket bättre uppspel och offensiv. Vi lär ta många 3 poängare när de spelar. Inställningen idag var super, 100%.
Det enda jag kan tycka är att Dahlen - Hanzl - Pettersson skapar för lite. Sära på dom och kör Dahlen -Lander - EP igen.
Extra plus till Walli, Johansson, Lander, Lyytinen, Hartmann mfl. Alka var dock bra ikväll (förutom kanske Lundin).
Bee: jag idag visade grabbarna tävlingsvilja. Gillade intensiteten och kul för Panu Panini att spräcka målnollan. Idag var vi riktigt tunga att möta. F
Bee: Jag missade första halvan av matchen men jag tyckte att Mieho bidrog en hel del. Ett mål och han spelar lagom hårt/fult för att reta upp motståndare. Något som vi saknat nu när Hartmann gått och blivit snäll.
Zäta75: jag satt på Willys parkering i Skutskär i svärfarsans bil och lyssnade på sport radion. Hoppade och vevade som värsta klappmongot när de utropar 4-1
The great one: Ja den kedjan funkade inte mot Örebro och inte heller idag. Det blir för mesigt närkampsspel och för mycket hålla puck. Annars en gedigen insats. Fan vad skönt med vinst igen!
Nej, jag läste det innan. Var då man undrade varför OIK plötsligt blivit så oövervinnerliga. Men de var våra favoritmotståndare ifjol och är det nu i år också.
Plus: Walli - gör ett par riktiga hästabyten och skapar även chanser framåt. Har ett byte i tredje som jag satt och applåderade högt och hojtade åt hemma i soffan.
Jacke - superstabilt. Inga onödiga returer, bra avvägninar.
Hartmann - stark offensiv insats, kämpar bra, vinner puckar och slår ett par riktigt fina passningar bla. till 3-1
Rindell - var på spelhumör, tricksar och tillför, skapar lägen nästan själv och för in pucken i anfallszon på ett jättebra sätt
Lander - bra dag på kontoret, som vanligt
Minus: Stenqvist - har det fortsatt tungt, höll på att ge bort en ledning i första då han ramlar under helt vanlig bakåtåkning
Förstakedjan - nu gör EP mål i tom bur men i övrigt såg det helt torrt ut efter första fem-tio.
Zoogin62: En av årets viktigaste matcher! Ligger Linköping fortfarande under? Hugg på sjätte eller närmare kval. Tack för en gedigen arbetsinsats! Med vilja och jävla anamma kan vi ju! Då är ändå Pettersson och Dahlén helt osynliga.
Dubbeld: Den hänger INNE i målet i nätet innan han blåser, jävla pissvideodomare, helt hjärndött. Den sitter fast i nätet och BAKSIDAN stolpen, sen ramlar den i helt.
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.
Ett erkännande att man gjorde fel hade dock smakat fågel