1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21

« · 2450868 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Dubbeld: ser man inte att den är inne och att avblåsningen kommer efter så saknar man nog förutsättningar att delta i videobedömning.. menmen, nu spelade det ingen roll just denna match.

Ett erkännande att man gjorde fel hade dock smakat fågel
Låst ämne

Inte för att starta upp något om det bortdömda målet....MEN, den ser VÄÄÄLDIGT inne ut innan avblåsningen 🤣
Uppladdat:

0x600-fnapckxxkaenk5a.jpeg

Låst ämne

Bragd-Birger: 🤣🤣🤣 eller hur...
Låst ämne

Nämen, riktigt bra tredje perre utifrån ett skakigt läge och, förmodar man, lite skakiga nerver hos timråspelarna.
Gillar att man klev upp mer jämfört med andra, och satte lite press på Oskars igen. För, som sagt: jävlar vilken fiskedamm det var. Belöning (nästan) varje gång.

Tycker alla kedjor gör det bra, utom första. EP dock liiite mer aggressiv och trampig idag. Hanzl måste ha något som hämmar honom, fysiskt eller psykiskt. Han klarar inte alls av att driva en kedja likt ifjol. Talande är väl när han slår bort passet i det potentiella 4-1-läget.

Wall-E underbar idag. Det där jävla bytet han gör...precis sånt måste fler spelare göra i det mentala läge vi befinner oss i nu. Gå i bräschen, visa att det går, brinna.

Just brinnet är svårt att klaga på idag, dock. Syntes att samtliga spelare var påslagna. Rejält i närkamperna, mindre tveksamheter i besluten, bättre tramp.

JJ som vanligt grym också. Samma kan inte direkt sägas om Cannata...där får vi säga "tack" istället.

Och tack Timrå! Nu ska jag damma av segerwirren och ta mig en rejäl jävel. Sen blir det tabellporr och allmänt hockeysurfande. Länge sen man gjorde det nu.

Hörrni: hockey är ändå en underbar sport!!!1
Låst ämne

bar mofftak: Såg gediget ut! Tycker dock inte han stack ut på samma sätt som de andra spelarna jag lade till. Helt klart bra match dock, mål dessutom!
Låst ämne

Brodda13: Sa det redan förra säsongen att Walli kan bli jäkligt bra om han bara får rätt förutsättningar och istid. Redan nu visar han ju vad han utvecklats och skapar jättemycket bra saker på isen. Hoppas vi ser honom i Timrå även nästa säsong.
Låst ämne

Brodda13: Jag säger bara: WALLI!
Viktigt att visa, inte en förlust till!
Låst ämne

Kerstin_k: Kort analys i segerruset.

Otroligt viktig, underbar och framförallt välförtjänt seger idag!

Vi bryter vår förlustsvit och är inne på vinnarspåret igen. Vi ligger 6a igen och har inte alls gett upp slutspelstankarna, långt därifrån.

Med Lyytinen tillbaka och även Didde får vi ett mycket bättre försvarsspel och mycket bättre uppspel och offensiv. Vi lär ta många 3 poängare när de spelar. Inställningen idag var super, 100%.

Det enda jag kan tycka är att Dahlen - Hanzl - Pettersson skapar för lite. Sära på dom och kör Dahlen -Lander - EP igen.

Extra plus till Walli, Johansson, Lander, Lyytinen, Hartmann mfl. Alka var dock bra ikväll (förutom kanske Lundin).

Hockey är en underbar sport!!!
Fridens lijor.
Låst ämne

Bee: jag idag visade grabbarna tävlingsvilja. Gillade intensiteten och kul för Panu Panini att spräcka målnollan. Idag var vi riktigt tunga att möta. F
Låst ämne

Bee: Jag missade första halvan av matchen men jag tyckte att Mieho bidrog en hel del. Ett mål och han spelar lagom hårt/fult för att reta upp motståndare. Något som vi saknat nu när Hartmann gått och blivit snäll.
Låst ämne

Det bästa av allt var att vi nollade Karlqvist!🙂
Efter 3 poäng naturligtvis!😉
Låst ämne

Zäta75: jag satt på Willys parkering i Skutskär i svärfarsans bil och lyssnade på sport radion. Hoppade och vevade som värsta klappmongot när de utropar 4-1
Låst ämne

Zäta75: Mobilkameran lär fungera även vid midnatt. Bildbevis kräves!
Låst ämne

DJ Hemp: Med den här inställningen kan vi slå Brynäs på torsdag också. Det var så mycket tydligare i dag än senast.
Låst ämne

The great one: Ja den kedjan funkade inte mot Örebro och inte heller idag. Det blir för mesigt närkampsspel och för mycket hålla puck. Annars en gedigen insats. Fan vad skönt med vinst igen!
Låst ämne

Bragd-Birger:

Nej, jag läste det innan. Var då man undrade varför OIK plötsligt blivit så oövervinnerliga. Men de var våra favoritmotståndare ifjol och är det nu i år också.
Låst ämne

Plus:
Walli - gör ett par riktiga hästabyten och skapar även chanser framåt. Har ett byte i tredje som jag satt och applåderade högt och hojtade åt hemma i soffan.

Jacke - superstabilt. Inga onödiga returer, bra avvägninar.

Hartmann - stark offensiv insats, kämpar bra, vinner puckar och slår ett par riktigt fina passningar bla. till 3-1

Rindell - var på spelhumör, tricksar och tillför, skapar lägen nästan själv och för in pucken i anfallszon på ett jättebra sätt

Lander - bra dag på kontoret, som vanligt

Minus:
Stenqvist - har det fortsatt tungt, höll på att ge bort en ledning i första då han ramlar under helt vanlig bakåtåkning

Förstakedjan - nu gör EP mål i tom bur men i övrigt såg det helt torrt ut efter första fem-tio.
Låst ämne

Ante har tryckt upp segerprillan, sticker ut som en cysta under läppen
Låst ämne

Zäta75: Var aldrig orolig. Var aldrig ens nära.

Tre enkla.
Låst ämne

9908:

Kanske är hockey inte svårare än att när Lyytinen spelar vinner vi och när han inte spelar förlorar vi.
Låst ämne

OlliJanne: Lovar köra nakenbad i vängåvan. Men lär bli närmare midnatt haha
Låst ämne

The great one: Härligt! Fanns många anonyma som steg fram idag som exempelvis Erik Andersson.
Låst ämne

vonDöbeln: Skitsamma, Timrå vinner!❤️🤍
Låst ämne

TACK Lyytinen!! Bara att börja halsa Lapin nu då som utlovat, så hoppas vi att sambon inte får värkar just ikväll 🥳🥳🥳

FRID!!!
Låst ämne

Woody Jokinen:

Mittbenan måste ju omedelbart sära på kedjan med Dahlén, Hanzl och EP. Kan ju inte ha 3 st puckhållare i samma kedja.
Låst ämne

Woody Jokinen: Vinst för Lulää, 3-2!
Låst ämne

Jag tvivlade aldrig!!!1
Låst ämne

Zäta75: satan vilket jävla nakenbad det lär bli i Vängåvan ikväll!!!
Låst ämne

Dra åt HELVETE vad viktig och skön 3a
Låst ämne

Rip Kirby: stämmer inte heller. Pucken stannar direkt på armen inne i målet. Avblåsningen är mycket senare.

Finns inget som helst underlag för att döma bort
Låst ämne

Formsvaga Timrå krossar formstarka Oskarshamn
Låst ämne

Rip Kirby: Det lär bli mer folk nästa hemmamatch!

Jag mår mycket bra nu!
Låst ämne

Zoogin62: En av årets viktigaste matcher! Ligger Linköping fortfarande under? Hugg på sjätte eller närmare kval. Tack för en gedigen arbetsinsats! Med vilja och jävla anamma kan vi ju! Då är ändå Pettersson och Dahlén helt osynliga.
Låst ämne

Euforisk känsla. Vi kommer ut inför hemmapublik och spelar... övervägande bra?

Vinner rättvist mot ett formstarkt Oskars
Låst ämne

vonDöbeln: Klockan ringde tyvärr innan pucken gick i mål.
Låst ämne

DÄ Ä INTE ÖVER ÄN!!! hehe
Låst ämne

Enkelt, sa ju det Janne.
Låst ämne

Dubbeld: kan vi andas ut nu!🙂
Låst ämne

Herminator: Äntligen Pettersson 4-1 fri öppet mål!

Vinst!!!
Låst ämne

4-1 EP i öppen kasse
Låst ämne

bar mofftak: man ser pucken inne i mål på vinkeln framifrån. Hålls mot insidan stolpe av armen.

Ser man inte det så har man inte i situationsrummet att göra
Låst ämne

Dubbeld: Den hänger INNE i målet i nätet innan han blåser, jävla pissvideodomare, helt hjärndött. Den sitter fast i nätet och BAKSIDAN stolpen, sen ramlar den i helt.
Låst ämne

Zäta75: Nope, tyvärr inget mål..
Låst ämne

Dömt.....Ej mål
Låst ämne

vonDöbeln: Tyvärr tror jag inte de kommer kunna se om hela pucken är över linjen när Cannata trycker den mot insidan av stolpen.
Låst ämne

Stryparn: Han e riktigt het!!
Låst ämne

Hur kan det ta så lång tid? Solklart att pucken är inne
Låst ämne

Walterholm on fire i kväll 👊🏼
Låst ämne

Zäta75: Hela Cannata är ju i målet.. märkligt målvaktsspel.
Låst ämne

Oakleafer : Alvarez mål?!
Låst ämne

« · 2450868 · »

FATAL ERROR! The page could not be loaded. Try again...