Olle: Att bli jämförd med Väsby IK 1987 måste vara höjden av uselhet🫵🤭 Men du har förstås helt rätt! Offensivt hotar vi alla lag i ligan. En uppfräschning defensivt på ett par spelare, däribland #jonathandahlén *host* Defensivt liknar det mer och mer ett förfall av episka mått och är ju något som bara måste åtgärdas. Helst för flera veckor sedan...
Olle: Ja och sen är det nog en utopi att tro att Didde spelar klart den här säsongen med sin skadehistorik de senaste säsongerna. Erixon spelar förmodat småskadad just nu och Lyytinen har en skadehistorik och kan mycket väl vara en sådan som kan gå sönder om det matchas för hårt i längden.
Så en skör backsida kan bli vårt fall i det långa loppet.
Rip Kirby: Är det nån gång externa sponsorer ska kliva in så är det väl nu? Vi nosar på absoluta toppen av tabellen med en skadeskjuten backsida som skulle få Vilda Väsby årgång 1987 att kaskadkräkas. Det är inte något mindre än en bragd.
Sputnik: Exakt å precis 👍 Nån nämnde här tidigare att vi skulle hitta en back med samma DNA som Valeri Krykov. Karljäveln som ALDRIG missade en enda match! Men smakar det så kostar det och vi är väl tyvärr inte i rätt läge rent ekonomiskt att vi kan sväva iväg och värva "färdiga spelare ".
JonteD försöker sälja in IPTV i modolidboken men dom verkar inte fatta grejen 😆 och ja hoppas dövikarna står ögo mot öga mot Oink i kval för då ryker floppatoffelnsgäng.
Rip Kirby: Ja man satt och tänkte på exakt just det under matchens gång. Hade detta varit för 2 säsonger sen så hade det varit vi som torskat en sån här match.
Förövrigt är det sån sjuk speciell serie denna säsong. Jag vet inte ens om jag håller FBK som några favoriter att ta SM guld. Jag ser det snarare som att det finns typ 6 i allafall 6 lag som kan ta guld denna säsong.
Om vi skall vara med i racet så bör nog Kapanen hitta en back till, för att det inte skall bli soppatorsk framöver.
TD: För två säsonger sedan var Timrå IK I samma läge som Oskarshamn är i nu. Känns nära i tid, men väldigt avlägset om man ser till det lag vi har nu, kontra då.
jå1: påminner om vår match där ett utpräglat topplag möter ett bottenlag och bottenlaget hänger med bra i början. Men det är bra att Modo i botten håller undan mot topplaget Färjestad så att vi kan hänga med i toppen.
Ser att FBK tagit ledningen så jag lägger en övikskommentar: ”1-0 direkt på nedsläpp man märker att Modo är helt utspelade nu är Karlin rädd för att få sparken nu är det panik hos länsrivalen fy fan vad dåliga dom är varför spelar som inte i division 2?”
Andersson: Om nu Modo bara tar noll planenliga poäng mot Färjestad så är torsdagen utsuddad. Blir ett rent nöje att se Modo försöka filma till sig utvisningar mot laget som uppfann domarfördelar 😂Fin start på kvällen! Och Svensson är tillbaka efter uppehållet, va?
Utöver första, som jag tycker är riktigt dålig av Timrå, är det ju aldrig något snack. Ett lag spelar hockey, det andra försöker överleva.
Men för illa att det är ett mål i öppen kasse som får en att andas ut. Nu vann vi, men lite för nonchalant betalningsförmåga för min smak. Jag var hård mot Jonte och Rindell efter Mordor, tycker bägge gör det mycket bra idag.
Hade Kruse tvättat stringbikinin under rustningen med Wasabi förresten? Han verkade irriterad.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
Defensivt liknar det mer och mer ett förfall av episka mått och är ju något som bara måste åtgärdas. Helst för flera veckor sedan...