fermo: Men om inte kvalserien räknas så var det väl säsongen 2006-2007 då vi ledde elitserien ända fram till omgång 26. Sedan halkade vi ner och slutade femma.
Finns det någon kalenderbitare som kan tala om när VI ledde en serie sist? Hade vi någon lidnersk knäpp i Elitserien som jag förträngt, host utsäkta denilcemensen??? Det ser jäkligt bra ut, det är bara att fortsätta så här...;-)
Sputnik: Alltid intressant att läsa vad som skrivs om motståndare i lokaltidningen. Från Sydsvenskan rapporteras att man ska analysera förlusten under bussresan på väg hem.
Peder Jogstad, Sydsvenskan, bjuder i artikeln även på ett lokalt dialektalt uttryck som jag inte förstår "Timrå skuggar i toppstriden efter höstupptakten".
Propagandus: Ikväll är det en fröjd att supa på lite lagom i soffan :-) Och de där tröjorna som du så fint illustrerat får en att vilja torr-runka å det grövsta..... W/Ö-hockey är dom bästa , heja heja heja Timrå
Gött med vinst Boys and Girls! Själv har man inte haft möjlighet att följa dagens match. Med viss vemod går man in här på boken för att kolla resultat och vad får man se! Utskåpning som heter duga! Gött mos säger jag bara, och kan man börja skymta lite trendbrytande måtro? Härligt att Dahlen fått igång målskyttet också! Vågar man hoppas på en femte raka?
mikenomad: Imponerande start! Ska bli intressant att följa er utveckling! Kul med framgång med tanke på den resa ni haft sedan degraderingen. Bli inte för bra bara ;)
Det ser bra ut med fyra segrar och serieledning. Men kom ihåg att vi hittills bara har mött låg som ligger under slutspelsstrecket. Vi har ännu inte mött någon av topplagen. Upp till bevis på söndag mot AIK.
Ett par onödiga utv. Lite lojt vid 5-0 och små detaljer Men det är ju sådant som visar att man kan bli ännu bättre.
Pp målet av Garpen var jävligt skönt. Mycket som görs rätt där och jag måste säga (eftersom jag gnällde på Elias sist) att Petterssons snabba inlägg på bladet hos Garpen är bara snäppet vassare än kross passet som Petterson fick. Sjukt vacker sekvens!
Härligt att vara timråit... Jag ser det som delbetalning för stålbadet som varit när vi agerat slagpåse åt varenda svensk hockey förening de senaste åren!
Simmalugnt: Men vilken jävla målvakt vi har! Han ser så lugn ut att man knappt känner sig orolig när motståndarna får en målchans. Jag får väldigt bra vibbar inför fortsättningen. Om Mattson fortsätter så här så kommer vi få en hel del extrapoäng med oss.
JanneH: Jag tror det mer beror på skadorna. När skadorna på backarna kommer som vanligt så måste forwards hjälpa till mer i defensiven och blir då mer trötta än vanligt och har inte orken 100 % att vara så där livsfarliga offensivt som de ... | #Läs mer ·
Timrå IK var bättre än dom.
Timrå IK vann för dom saknar bredden i truppen som finns i Timrå IK...
Panterns game plan funkade inte mot Timrå IK.
Timrå IK var bättre.
Pantern var inge bra...