1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 594095 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
{297}: Tyckte också det var odiskutabelt.
Men skulle gärna höra Smålands kommentar. Domare brukar ha nån förklaring. Oavsett vad bilderna visar.

{297}: Hur kan det vara så svårt när det andra laget får det att se så enkelt ut.

Usch fy blä, kan det inte bli 2017 snart 3 poäng av 21 möjliga, det är för dåligt!

Timrå IK - IK Pantern 1-5

RunarUp: Det är ett solklart mål, det går inte att se någon kontakt med målvakten och även om det var kontakt så är det ett solklart mål. Bara att godkänna och gå vidare, det var länge sedan man var så säker på en målgranskning bara för att bli snuvad på ett mål. Jag tror inte ens en modoit skulle kunna hitta en washout på den situationen.

{8181}:

Exakt, det jag påpekat länge nu.

Skicka hem Forsberg till Jämtland, där kan han klubba lake istället och träna Nälden.Karlhelvete är ju handlingsförlamad.

Timrå IK - IK Pantern 1-4

Sputnik: Ja, jag läste det jag också! Tänkte för mig själv att det var märkligt. Nu blev det än mer märkligt när man hörde intervjun med han.

En annan sak jag har funderat mycket på är hur man matchar laget, det tycks inte spelat någon roll hur man spelat i den gällande matchen, utan är man betraktad som en "toppspelare" så ska man vara inne och jaga i slutet av matcher och man ska matchas mer än andra.

John Westin har jag lyft flera gånger här inne, tycker att han har förtjänat att få gå in och gröta lite oftare, och kanske med bättre medspelare, men det tycks inte hända.

Att man inte kan spela sig till mer istid och mer förtroende, det är ett jävla problem det, motivation försvinner ju då. det finns ju ingen belöning.

Det här problemet med formationer skrivna i sten har Timrå haft problem med förut, i juniorlagen, det är allmänt känt, Det fanns ju en period då vi inte fick fram en enda spelare från juniorlagen.

{297}: jag kan inte förstå det. Lauritzen är inte i målgården. Målvakten glider ut samtidigt och blir störd.
Själv göra själv ha. Förr var det ett korrekt mål. Kan vara en ny bedömning nu.
Småland var är du?

The great one: Ja, problemen började långt INNAN juniorerna drog iväg.

RunarUp: det där bortdömda målet är ju allsvenska domare i ett nötskal. Dom är för dåliga för att positionera sig att kunna se vad som händer och dom är för fega för att kunna stå för ett domslut på egen hand. Det där hade man ju kunnat bli fullständigt vansinnig på om det var ett mål som hade betytt nånting. Ska ligan ha så här usla hobbydomare så får dom åtminstone avlöna två stycken i samma match så att chansen ökar att dom kan lämna arenorna med hedern i behåll.

Dax för Nubben att träda fram och förklara all dårskap som pågår i föreningen och sparka Forsberg omg In med lill Kenta eller Uffe Dahlen.

RunarUp: Det där ska vara mål, han dömer väl dessutom mål först? märklig situation, Williamsson är ju delvis utanför målgården dessutom, och touchen är ju obefintlig.

Zambonin: Reagerade redan i intervjun i ST när Björkung lämnade och han sa typ "min spelstil funkade kanske inte riktigt i Timrå då det fanns så bra forwards som kan hålla i pucken".

The great one: Problemet har funnits ett tag redan innan dessa juniorer drog. Men tack vare deras poäng framåt kunde vi vinna jämna matcher tillsammans med stabilt målvaktsspel.

Merparten av laget levererar inte, varken framåt eller bakåt. Där har Forsberg mkt att bevisa.

Märkligt som fan.
Småland, försvara din kollega nu.

{297}: Det verkar som offensiva backar inte ingår i Forsbergs spelide'. Borgman lämnade, Nielsen o Bjökung drog. Vi har nu 6 defensiva backar som inte får lämna blålinjen i offensiv zon. Det pratades innan säsongen att alla har köpt sina roller i laget och när de som ska producera nu är på JVM så ska tydligen några juniorer från J20 ta deras roll. Kanske det är som nån skrev här att spelare ska säljas och då vet vi vilka det blir....
Precis som med Emil P o Ludde....
Nu har jag inte sett nån träning i år men om man inte tränar PP då blir jag brydd.

Jåkkinen: Japp.
Känns som dom skulle kunna ställa en bredare slips i buren och vi skulle få problem.

Man blir ju skraj när man läser om Björkungs kommentar i periodpausen. Vad fan liksom? Vad håller Roger på med? Håller med Zambonin att jag börjar bli jääävligt trött på honom. Något måste hända och det NU!

roger_sundsvall: Såg ju inte nått bättre ut med dom på isen heller, i början på säsongen när alla hade självförtroende att spela ut i situationer så såg det strålande ut. Nu, och nån månad tillbaka, så har dock självförtroendet inte funnits där, och då har man ingen spelidé att luta sig mot, allting blir osäkert och högst provosoriskt, och då rasar det.

Jag tror inte det är en bra idé att ha Dahlen och Pettersson i samma formation, jag vet att det inte är en bra idé att ha Stene på isen överhuvudtaget. Det ser inte bra ut när backarna ska spela upp puck eller sätta igång spel efter burskydd, främst för att alla bågar i otakt och tar olika bågar varje gång.

GurraG: Kastade ett getöga på Swehockey och ser att vi fördelat de insläppta föredömligt 😣
I stort sett varenda gubbe får vara med och 'bidra'.

Som jag undrade för någon vecka sedan, inga problem med löner eller så?
Annars måste man fundera på tränar/coach-konstellationen. Detta får inte fortgå(senaste veckornas lag skulle inte fixa kval nedåt), och att byta/köpa 4-5 spelare kan ju näppeligen vara ekonomiskt aktuellt.

{8181}:

Tycker det är för enkelt att bara skylla på att tre (JVM)av 20 spelare inte är på plats. Problemen är större än så just nu.

Zambonin: kan inte vara så att
det är juniorerna som ska bära upp laget
jvm killarna är ju kryddan på moset
..de händer för lite runt dom etablerade
spelarna....../ favorit i repris som suger
gnuggar runt i sarghörnen ....

GurraG: Kan inte tänka mig nått annat, pinsamt dålig skottkvalité från våran sida.

Jåkkinen: Okej då missuppfattade jag det han skrev.

Snittar man 1 mål per match framåt som på slutet så blir det svårt/omöjligt att vinna matcher.

Lägg där till försvarsspel under all kritik, svajigt målvaktsspel. Mängder av egna misstag och ett PP som inte fungerar.

Är det konstigt att vi förlorar matcherna?

Den bittra sanningen är att materialet inte håller måttet när spjutspetsarna är borta. Finns ingen som kliver fram och lyfter laget och bristen på konkurrens är påtaglig.

GurraG: Är väl det han menar? Våra dåliga avslut får honom att se bra ut.

RunarUp: Det där är ju bullshit. Han är en bra målvakt absolut, men att hylla han till skyarna blir fel när han inte blir ställd på prov.

Nisse på Mon: Jag är lite trött på Forsberg, jag tycker laget matchas ytterst konstigt, och jag tycker dessutom att det saknas spelidé, det ser så jävla huxflux ut därute.

När man hämtar puck bakom kassen så ser det inte ut som om backar och forwards inte har en aning om hur dom ska båga, vem som ska ha puck eller om man själv ska bära upp pucken.

Nä det här är inte bra... Att Björkung i pausintervjun sa att backarna i pantern har fått på sig att dom ska följa med upp i anfallen och att det passade han bättre får det att låta som om backarna i Timrå har fått på sig att vara passiva i anfallen.

Nånting måste hända....

Nisse på Mon: Måste ändå ge dom att dom försöker. Flera som är förbannade och visar att dom vill nåt.
Men idag är det Tex Williamsson som blir en världsmålvakt. Och det är ingen slump att det sker mot oss.

GurraG: men skäms laget?

The great one: Alltså, får inte denna match konsekvenser på nåt sätt då är något allvarligt sjukt i Timrå IK. Undrar om trion i JVM är intresserade att bidra i ett lag i fritt fall? Slutar nog med att både J. Dahlén o E. Pettersson säljs ganska snart.

The great one: Kanske dags att lägga ett par spänn på en mental coach?

Icetea: Forsberg har ju ingen spelidé, i PP har vi fullt upp med att ens hålla pucken inom laget. Att man skulle söka ett backskott finns ju inte ens på kartan. Om man ens har tränat på spelformen så behöver man träna mer, det kan ju en idiot se. Alldeles för få är beredd att göra skitjobbet. Det är möjligt att det finns för lite kompetens i laget och i så fall lite av ett felbygge, vi har långt ifrån den billigaste truppen och om Pantern/Oskarshamn kan vara ett mittenlag så ska det inte vara svårare för oss att vara det också.

Sen kan man ju absolut ställa sig frågan hur det sociala klimatet är i laget. Vi har en målvakt som gör klart med annan klubb mitt under säsong, vi har ett par spelare som absolut inte ska ha kontrakt, en (som du påpekar) lämnar på egen begäran. Det kanske inte vore så dumt att kicka Forsberg medan man fortfarande har en säsong att rädda för nu rasar vi snabbt i tabellen. Lustigt hur det kan arta sig, från början kunde vi slå vilket lag som helst varje dag i veckan, nu förväntar man sig inte poäng mot något lag överhuvudtaget.

Vi skämmer ut oss. Enkelt sagt.

Timrå IK - IK Pantern 0-4

RunarUp: ang backarna...

När verkligen blommade en back i Timrå IK?
Strålman eller Erixon?!?

Lelllo gjorde bra med poäng men han var juh redan etablerad...
Borgman tig knappas sista steget i våran organisation...

På försäsongen såg det riktig bra ut med backarna men sedan blev det återhållsamheten som regerade när serien drog igång...
En förmodad bra back hoppade av innan det roliga började och björkung hoppade av vid jul...

Det är inte roligt att vara back med offensiva talanger i Timrå...

Varför?

Hitta lösningen snarast!

Det finns gott om poäng att spela om och oddsen att majoriteten av dom hamnar hos Timrå ökar om man får 6-7 spelare till att faktiskt bidra framåt!

Jag är övertygad om att det finns backar som tex Hardegård som vill priducera och vara offensiv. Mer risker måste vara ok! Det finns 3 offensiva spelare som kan hjälpa till med defensiven med!
Backar bör ges mer utrymme att delta....

Allt som oftast har våra backar börjat skrinna hemåt så fort det uppstår kamp om pucken i anfallszonen.
De skrinnar bakåt och en rättvänd motståndare glider igenom utan att förta sig...
Så nuvarande idé är ju inte bra!?
Gör om gör rätt släpp spännbanden och kör!

RunarUp: Skulle naturligtvis bytt efter 0-2 målet men är lite feg Forsberg. Oavsett de flyktade juniorerna eller inte så är man långt från oktober formen.
Och naturligtvis skulle Björkung fått spela mer med sin skridskoåkning som han besitter. Förstår att han lämnade.
Laget har mycket att bevisa och kanske framförallt Forsberg. Hittar man inte ganska snabbt tillbaka till ett bättre spel så kan playoff platsen vara i fara tyvärr!

Modano: Vi har inte haft ett hot från blå sedan Mikko Lehtonens dagar...

Den som var uppmärksam under intervjun med Björkung hörde honom säga att "i Pantern vill tränaren att backarna skall följa med i anfallen vilket passar honom".
Den kommentaren får än att undra hur f..n det coachas i Timrå.. om man vill vara ett topplag så är det väl självklart eller skall vi spela som Grekland spelar fotboll och tro att vi skall vara ett topplag?

Icetea:
Ja, nå skumt äre :/

För många borta och back målvaktsproblem kan bara,gå på ett sätt...

Laken: Och Hur i helvete kan idioten spela Molinder i pp som inte kan skjuta ett slagskott hur enkelt som helst för pantern att spela box när man inte har ett jävla hot från blå som kan skjuta direkt.

Vad har hänt med laget? De som bär detta lag är på JVM, en back som fick förlängt efter try out lämnar på egen begäran, laget ser oengagerat ut i match efter match. Nånting är ju åt helvete fel i detta lag.

Alltså, jag fattar inte!
En sån som Boyce till exempel?
Är ju komplett oduglig nu för tiden. Fan, killen kan ju, egentligen!
Allt känns så shaky, ingen törs nånting. Halva perioden har vi ju stått i burskydd..

1,5 miljoner i skatteskuld och spelare som lämnar laget....
Och usla presentationer på isen...
Stoppas inte detta inom en snar framtid så är vi snart och slåss med Västerås och Södertälje om överlevnad...
Finns det någon glädje i laget?
Vad fan pratar de om på träningarna..
Innan matcherna...
Vad i helvete händer????

Klart vi ska safta på med värvningar, lönespecen kan vi skicka direkt till fogden..

{297}: Jo, Ohres miss släppte hönsen lösa.
Så bräckligt är detta lag nu.

The great one: Jag börjar också ifrågasätta Roger... Ingen tydlig spelidé och ett lag som inte har något att falla tillbaka på när det börjar gå grus i maskineriet.

Lill-Kenta vore drömmen...

« · 1786400 · »