tjobba: verkligen, publiksiffran har ökat med ett par 100 varje hemma match om man bortser från premiären. Hoppas på minst 3500 på tisdag mot Västervik:) Har inte riktigt reflekterat över ökningen men gjorde det igår när jag såg några higlights från Dahlén från fjolårets säsong, såg riktigt riktigt tomt ut i hallen då :)
tjobba: framförallt så limmar Ohre inte lika många puckar, det leder dels till mer returer (duh) men också till längre byten i försvarszon och det är där jag tycker vi fått problem dom senaste matcherna...
Zambonin: Undra sa flundra om Mattsson är tillbaka på tisdag. Skulle vilja se vårt bästa lag matcha Västervik då. För i ärlighetens namn, Timrå uppträdde skitnödigare defensivt i går utan Mattsson där bak. Det blir en annan trygghet i spelet med vår vägg mellan stolparna. Inget ont om Ohre som spelat upp sig, men Mattssons utveckling i karriären skojar man inte bort.
tjobba: Ja det är roligt med så många vinster hemma! Roligt med folk i hallen också! Men att vi bara har 5 poäng på 4a bortamatcher och ligger 10a i den tabellen känns oroväckande, tur det är tidigt in på säsongen!
mikenomad: Oj vad kul det var att se så mycket folk i arenan i går, säsongens bästa publiksiffra! Jag hade väntat mig omkring 2000 med tanke på lördagskväll och motstånd, och att vi har Västervik på tisdag. Blev verkligen överraskad. Kanske har publiken äntligen hittat tillbaka! Och vilket tryck det var i arenan i tredje perioden. Kul! Och - 18 av 18 p i vår borg. Vi ses på tisdag, seriefinal då. Häftigt.
Västervik och Modo...veckan ser onekligen intressant ut. Känns lite som ett första verkligt elddop. Hur bra är eg Västervik, hur står vi oss mot dem? Och derby sen mot ett sargat men garanterat ENORMT motiverat Modo, svintufft...
Riktigt härlig inställning på Ludde och det bekräftar det jag upplevde när han gjorde målet, nämligen att det var ett riktigt viljemål. Detta är saxat ur artikeln nedan.
"Om sitt power play-mål säger forwarden: – Helt ärligt så var jag förbannad och frustrerad för vi hade inte kommit in i zonen på en minut och 30 sekunder, så jag tänkte bara ta mig in med fart och den satt fint, säger Nilsson."
Sputnik: Han hängde inte med riktigt. Ramlade ett par gånger och han hade problem att hitta passningar rätt ofta. Men han är som sagt ovan matchtempo. Kan bara bli bättre!
Simmalugnt: Själv gillar jag rostad lök tillsammans med dina nämnda komponenter, därför ser jag det som ett tecken att Lööke sätter vinnarbaljan mot Västervik. ;)
sargad: Tycker nog att Ohre kom undan med livet i behåll idag. På tok för många returer rakt ut i banan för att man ska känna dig trygg. Men ändå bra att han får spela lite och vinna. Självförtroendet det ger kan visa sig bli viktigt i längden. Vi behöver en backup som vi kan lita på.
El Maco: Handpass om jag inte uppfattade det fel. Solklart i min bok (som inte nödvändigtvis överensstämmer med regelboken), hästen framför mål gör en tydlig handsrörelse åt sidan, från kroppen och sen rakar hästen framför mål in den
Ja, absolut. Självklart starkt att kunna vinna fast man inte spelar bra. Men ska vi vara ett topplag så får det inte bli en vana. Finns oerhört mycket att förbättra från dagens match.
The great one: Nu tycker jag att du är lite hård. Hur många klara målchanser hade hästen i tredje? Hur många skott släpper vi till? (6) Jag tycker tycker man gör ett mer gediget jobb i tredje och stänger ner hästen mycket bättre än tidigare. Sen att vi dansar på målsnöret i slutet, ja jag instämmer med Sputnik: bättre att vinna matcherna då man spelar skit än att torska dom (eller förlora poäng), det är ett styrkebesked.
Sputnik: Samtidigt så måste man ju vara nöjd med en vinst, skillnaden mot föregående säsonger är att vi lyckas hitta sätt att vinna tafatta matcher iställer för att förlora dom. Det bådar gott inför framtiden, att vi bygger upp en vinnarkultur.
Sputnik: Men då är Mattsson tillbaka och han släpper som bekant inte in mål. Man ser så tydligt att laget blir längre när han inte är med. Backarna är lite mer osäkra och därmed mindre benägna att följa med i anfallen.