Så märkligt det kan bli. Förra säsongen mötte vi SAIK, FBK, Luleå mfl utan att eg känna oss fullständigt underlägsna inför matcherna. Sen åkte vi ur och igår kväll ställdes vi mot förra årets särklassiga jumbo. I HA. Laget som var på näppen trilla ner i div 1. Och så är känslan att KHK möjligen underskattade oss, i alla fall definitivt inte det motsatta.
JobbaPuck: Ja det var tråkigt men de som var där var bra. Gillar Jimmys kommentar om Gunnarsson... han verkade ovan tempot. Säger allt om matchen o mycket om SHL.
Hahl Bundy: Riktigt kul att se. Synd bara på publiken. Med en normal utdelning mot DIF, Asplöven och Rögle hade vi haft 5-6 pinnar till och då legat trea. Fördelen med ett ungt lag är att man inte gräver ner sig utan kör trots motgångar.
Hade svår ångest över att jag valde att inte köpa matchen, kollade på SSK-DIF istället. Är glad nu i efterhand då den där stolpträffen av Karlskrona i slutet hade orsakat skador invärtes.
hubbenorlen: Vi gör tre mål (minst) andra matchen i rad nu. Jag tänker släppa mitt gnäll på avsaknad av målskyttar nu, ryktet om vår måltorka är betydligt överdrivet.