Synct: Snacka om att det är upp och ner med denna förening. Först räddade från KK i elfte timman, sen oväntat SHL, snabbt uttåg, en VD som förskingrat(mest troligt) pengar, nu kräftgång i allsvenskan med ett förväntat topplag. Och...vi kommer inte sparka Freddan, för det gör inte Timrå IK. Vet iofs inte vad vi ska värva istället, men ngt måste hända. Det är uppenbart att han tappat omklädningsrummet enligt mig....
Spelar ingen roll hur många spets spelare man har . Går man in i match med puss inställning så ser det ut så här. Ishockey är och har alltid varit en kampsport. Dessa lallare vet inte hur man kämpar.
Nisse1: Det är inget fuskbygge. Med en bra coach som kan justera och se problem och ha nån slags spelide så har vi ett bra lag, det känns verkligen inte som det är i spelarna det sitter, utan spelet. Men visst, coachen är en jävligt stor del i bygget...
Vi har inga ledare som kan tända till killarna eller få spelet att sitta, då blir det svårt för dom ute på isen med, vi vet att det finns hockey i grabbarna.
Modano: Jo, det lär bli bättre med en bättre huvudcoach som kan få tagga igång grabbarna och ha en plan för hur man ska spela, det kan väl t.o.m din fågelhjärna förstå.
19-12 i skott och 0-2.... Spel vi så här spel vi snart i Div 3 Ångermanland med Sollefteå,Husum,Svedjeholmen och Njurunda!!! Vad fan har hänt i laget??? Jag kan köpa att man kan ha stolpe ut ibland. Men att se detta lag nu.... Ingen fart... Inget kämpa... Man blir fan orolig... Det räcker inte med att bara 2-3 st kämpar. Finna det någon glädje alls i laget? Blir bara färre och färre på matcherna.. Nä skärpning nu. Finns just nu ingenting som tyder på att vi ska vända detta ikväll tyvärr. Visa mig att jag har fel och VINN 3:e perioden och matchen för fan! Ska bli skönt med ett litet uppehåll nu! Tror detta laget behöver det för att vakna till liv!
Även om Freddan långt ifrån är lagets enda bekymmer!
Signaler behöver skickas.
Och laget behöver lära sig att spela hockey ihop.
Vad dom än gör på träningarna så verkar det inte involvera att passa puck till varandra med fart på rören...
När dom spelar som dom gjorde nu i andra...
Vad gör Freddan?
Står mot väggen och tittar på...
Mer aktivitet på sittplats!
Fan gå ner på 2 kedjor om så krävs! Tempot måste upp!
Men nää... glida lalla glida lalla glida lalla...
Första kedjan ska antingen bänkas eller säras på!
Bidrar inte med annat än puck i Brattens knä eller vilobyte för motståndare!
Alla ser det väl? Det är väl inte bara jag?
Behåll Dahlen i första och flytta resten! Dahlen kan om han vill men han kan inte på egen hand! Han kanske skulle lira mer med någon trygg som håller det enkelt och ansvarsfullt...
Jaja nya tag!
Än står väggen upp så jag dunkar vidare hövvä i väggen!!!
Jag skulle gärna vilja sära på Dahlén och Lundin. Inte mycket som funkar dom emellan och Dahlén får aldrig komma med fart men om jag känner Freddan rätt kommer det ta tid innan han ens får tanken på att sära på dom.
Synct: Ja nånting måste göras.. Man märker ju bara på stämningen här och runt om hur man tappar supportrar och sponsorer eftersom.. Medgångssupporter hit o dit men vem fan kan beskylla folk för att faktist kunna få nånting utav det man betalar tusentals kronor för.. Jag förstår att folk blir less med tiden, för det har fanimej inte varit många solstrålsdagar på 10 års tid i det här laget..
Heisenberg: Ja jo jag såg den matchen, men jag tycker fortfarande inte att det händer så ofta, speciellt inte två i rad, kanske formulerade mig lite klumpigt.
TIK1928: Hockey sitter till största delen i huvudet och i psyket på den här nivån.
Sannys Lindströms ord borde man begrunda många gånger. Läs och begrunda:
”Jag spelade i Timrå under sex säsonger och under framförallt de två första säsongerna var vi rejält nederlagstippade.
När jag kom till klubben hade Timrå precis hållit sig kvar i SHL via kvalserien och när Henrik Zetterberg lämnade för Detroit och ersattes av ett gäng ”medelmåttor” var den samlade expertisen överens om att vi i Timrå var precis lika usla som Oskarshamn sades vara inför säsongen.
Det som vi byggde upp i Timrå, med hjälp av tränaren Lill Kenta Johansson och sportchefen Kent ”Nubben” Norberg var bland det häftigaste jag varit med om.
Vi skapade en bild av att allt var emot oss och aldrig tidigare eller efter har jag känt en sådan lagkänsla och sammanhållning. En känsla av vi mot dem” präglade allt vi gjorde”.
Detta är ledningens största uppgift. Hockey klarar de flesta av att spela.
Heisenberg: KHK åker alltid med båda ställen. De fick byta mitt i matchen mot Västervik... Problemet är att båda deras ställ är i hemmafärger. Hål i huvudet på dem. Jag misstänker att de köpte dem svarta först. Först senare fick de råd med bortaställen.
JonteD: Känns kallt och avslaget i kväll. Inte tillräcklig desperation. Skalbaggar i svart orange låser oss ute från hetare chanser.. Orange borde för övrigt förbjudas i all hockey, nå så jävla fult..
R A S E T Börjar nu!!!! Så jävla uddlöst... Vi äger matchen.... Vi snurrar runt runt runt i Karlskronas försvarzon... Vi skjuter men tar inga returer... Gillet släpper returer.... Vi är inte där.... Karlskrona har inte många lägen... Men sätter alla.... Ikväll skäms jag... Men i början vann vi våra matcher pga PP... Vi hade 36%.... Ikväll hade vi 28%.... 3 PP utan mål idag... % minskar.... Och så mål i baken i PP... Ja nu blir det ett uppehåll på 10 dagar till den 13 november! Något MÅSTE under denna tid hända i detta lag... 5 poäng på de senaste 6 matcherna... Och Brattström 3 mål på 15 skott!!! 80%!!! 38-15 i skott och 0-3.... Bedrövligt!!!!
Hahaha. Om man är hockeyspelare så bör man gilla att spela hockey, nu verkar ingen i detta lag uppfylla det kriteriet. Men nog minst lika illa är spelsystemet, fattar inte hur Ante kan acceptera dumpapuckisargen taktiken. Extremt tråkigt att se och ineffektivt. Nä, dags att börja rannsaka sig, alla!
Ikväll rinn gravölen och Explorern lätt... Vi hade samma tendens förra säsongen i SHL.. Vi sjönk som ett skepp på slagsida i tabellen! Är vi på väg att göra det igen!
SMÅLAND: Att han inte skäms(tränarn)! Bryt hans kontrakt o låt han åka spark till nolaskogs! Tack för mig Har vi inte en genuin tränare innan julen så sjunker vi till AIK: nivå.
DubbelNisse: Nä inte lugn nu e råttet mågat även för en gammal gubbe som jag så här arg o ledsen hajag inte varit sen en kompis stupade i Bosnien nu jävlar måste den där jävla dåren Backlund göra nått åt freddan!!!!!!!!!
JonteD: Nubben svälj din enorma stolthet. Kicka Freddan nu, innan vi tappar säsongen och framförallt publiken. Det här spelet vi visat upp kan vara ett av de tråkigaste sen vi åkte ner.
Sputnik: Att han inte ska kunna avsätta en tränare Nubben! Verkar vara en jävla massa prestige det! Trams! Han måste väl för faan på ren svenska se hur jävla illa det ser ut o hur spelarna underpresterar o verkar sakna glädjen!😈 Och med Freddans agerande kan det ju inte annat bli... Agera eller också packa ihop tillsammans med Freddan...
jyrki: Ja efter en koll i tabellen... Ikväll möts.. Tingsryd-Karlskoga Västerås-Mora Modo-Södertälje Lag som jagar oss och kan utöka försprånget uppåt.... Fy fan!!! Och Kristanstad vann idag... De jagar oss... Vi kan inte göra mål 5-5.... Och inte i PP... AIK borta den 13 november.... Västervik borta den 15 november... Som det känns nu kammar vi noll dessa matcher! Tyvärr!