Bragd-Birger: Han fick nog optimal utdelning av att vara i Danmark också. Vilket är svinkul, frågan är om det var fingertoppskänsla från ledningen eller en lyckad chansning. Det kommer vi aldrig med säkerhet få reda på.
Grymt trist match. Kristianstad började spela på resultatet direkt på nedsläpp...jeeez. Inte det här timrålagets typ av motstånd. Räknade nästan med 1 pinne när det inte blev nåt av 2 minuter 5-3 och 3 minuter pp till på det. Men, det slutade trots allt lyckligt och 3 poäng var det vi behövde.
Men, hörrni. Vi måste börja prata Orren nu. Säsongens på förhud läbbigaste/slappaste rekrytering. Vad faen håller han på med? Nu har han spelat, vadå...5-6 matcher?...och gjort det helt fantastico. Lugn, metodisk, tät. Mycket möjligt att han matchas precis lagom för att prestera optimalt, men...jag skulle inte ha något emot att ge honom några matcher på raken.
{palleparlin) Har inte alla ett ansvar för det man gör eller tummar man på det för ofta i spelar leden och i tränings trojkan .. Ärligt talat är det bra att Matt Murley lägger sig i ...Nu
Är lite imponerad över att Belov i Modo har fått sitt tryck på tröjan redan, när blev han klar? 2 dagar sen? Walterholm gjorde sin 3e match idag utan tryck och Lindberg hann spela 8(?) matcher innan han fick sitt, Timrå måste ju iaf inneha något slags världsrekord på att vara långsamma med tröjtryck?
Woody: Ohre är säsongens positivaste överraskning eller... han, Albin eller Lerbäck. Lite dålig på utläsa statsen, men som jag tolkar det så har han hyfsat tydligt bättre stats än Brattis. Då har Brattis drygt 1000 minuter men Ohre är uppe i drygt 300 min i alla fall.
JonteD: Vad tror du det beror på ..kanske ett mycket dåligt spel av Timrå , eller för höga förväntningar av oss Timråiter . Timrå vann iallafall med ynkliga 2-1 mot seriens näst sämsta lag På lördag vinner dom igen .
JonteD: Kanske beror på hur spelet sett ut alltför många gånger denna säsong o oinspirerat o konstiga laguttagningar o coachning... Där har du lite av anledningarna...😈!!!
JonteD: Ja, men de tror ju att man måste spela pucken hela vägen in i målet och slå sista passningen 23 cm framför mål om man spelar 5-3. Varför inte skjuta och ta en retur ibland?
Jockz: Den sista 5-3 5-4 utvisningen sjukt dålig och kan man inte få ett lag att spela bättre hockey då, då ska man f..n in mig söka hjälp och vad har spelarna för inställning ...
Tikkare: Ja Gath är en gris... Men fruktansvärt dåligt spel av oss... Skulle vi tappa poäng här är det ju bara pinsamt! Nä känns som säsongen är rökt. Tror aldrig vi får ordning på detta tyvärr...
Man ska passa sig jävligt noga för att jinxa redan innan matchen är slut men säsongens mest oväntade positiva överraskning, odiskutabel etta: Adam Ohre.
The great one: Känns som att vi funkar riktigt illa mot defensiva speförstörande lag. Det är här vårt naiva ungdomshockey som skiner igenom. Vi har faan alltid problem när vi möter utstuderad grishockey. The Kristians tar det långt ikväll, tråkigt att se på men jävligt effektivt. Hoppas på en sista perre med full fart på våra skridskor och så bara mala ner skåningarna.. Orange är för övrigt för jävla styggt på hocketröjor.. =
bar mofftak: Dystert konstaterande, men iallafall, jag ser inte ett uns utveckling sen första nedsläpp i år. Och jag ser inga linjer i spelet. Tycker allmänt att förstalinan med Dahlén är oerhört usel defensivt. Så jag hoppas ngt händer snart som gör att vi lyfter. Jaja vi ligger i toppen, men det ska vi göra med denna trupp. Det finns inte många lag som har vår sk förstafemma.