Hockeyoraklet: Ja typ så, Nubben skulle bara satsat på en av Lijewall/Blomman alternativt nån forward mer bort från orginalbygget för att gett plats till spetsig back med skott. Det är ett minus till Nubben och jag hoppades och trodde väl han lärt sig nått av dåliga backsidor på 2 senaste säsongerna...
Clay.2: ja, det är ju jättekonstigt att man blir sjuk på en dag. Ofta brukar det ta en vecka innan man stannar hemma från jobbet eller avstår fysisk aktivitet. Corona eller böldpest?
roger_sundsvall: tycker inte Kristianstad brunkar alls. Dom sätter hög press, vinner puckar av våra dåliga backar som inte kan spela sig ur zon och sen är dom mer kreativa när dom väl vunnit puckarna än vad vi är. Vi har blivit utspelade i två perioder. Igen.
KiefD: Ja min oro har ju inte bedövats precis, den man hade inför säsongstart om att laget är alldeles för framtungt. Backsidan är för trubbig och vi måste hitta sätt att spela oss ur enklare ur egen zon. Man spelar fast dig helt i onödan match efter match.
roger_sundsvall: Fast dessa matcher får konsekvenser, det var samma sak ifjol. Då tappade man en massa publik, i år tappar man Swishar. Tråkigt och onödigt. Jag tycker fortfarande att man kan förvänta sig mer av betalda spelare. Hade jag levererat så här illa på mitt jobb så hade jag suttit på chefens rum nu.
Matsg: Han är en coach som tar ut ett lag och ger spelarna förtroende. Sen får de lösa resten själva verkar det som. Det verkar funka så länge vi har bättre och mer motiverade spelare än motståndarna.
vi är ett spelande lag ned hög fart många individuela bra lirare.. ..och vi vet deras höga nivå som kan va avgörande om vi når slutspel brunkar..kött lag har vi svårt med i trist serie lunk bara en känsla ja har
kulltorp: All heder till Freddan men nån matchcoach är han inte. Han behöver helt klart hjälp med den biten. Vi måste höja vår lägstanivå ett par snäpp.
kulltorp: Med tanke på hur viktigt resultat och prestation är här o nu för supportrarnas swishande så får det absolut inte se ut se här i flera matcher i rad. Aggera Freddan!
kulltorp: Jo satt och fundera på det där med. Ända sedan sin första säsong i föreningen så har han aldrig riktigt haft motdragen mot lag som spelar destruktiv hockey. Troja var ju vårt första Bogeyteam. 😅
kulltorp: Sen kan Madsen grina i media och säga att alla vill vinna. Men uppenbarligen vill man inte ta skiten som krävs. Maken till glidare får man leta efter.
mikenomad: Fredddan har ju många bra sidor, men en dålig sida är att han har svårt att få rätsida på dessa skitmatcher. Där kan jag sakna en tränare som kan kliva in och stämma i bäcken
Andersson: Freddan måste vaska om i laget eller ta en timeout för att försöka få igång laget; Det räcker inte med att ta ut målvakten då det återstår några minuter av matchen (om vi ligger under med ett mål). Ibland så behövs en utskällning
Bättre tempo sen målet i alla fall. Känns precis som mot Hästen att man inte riktigt har förmåga att gå ut sätta sin egen prägel på matchen innan man redan satt sig själv i smeten.
Bragd-Birger: Den hockeyn kräver lite andra backar än vad vi har just nu.. Med Hardegård borta är det riktigt tunt dessutom. Njae stort minus till Nubben och bygget på Backsidan tyvärr. Mot sådana här lag skall vi kunna komma ur zon betydligt enklare än vad vi gör.. 👎
Tikkare: det är som en kopia av första och andra perioden mot TAIF. Pinsamt att inte kunna prestera bättre med ett så stjärnspäckat lag, vi blir utspelade mot Kristianstad på hemmaplan.