EK19 utan assist på Boyces 3-1 mål. Har räknat ihop från början av säsongen att det är den SJÄTTE (!) assisten som han inte har fått i statistiken. Står nu på 22 poäng (7+15) men ska egentligen ha 28 poäng (7+21). Är så sjukt dåligt av ligan att inte korrigera sånt här i efterhand
palleparling: Vår tabellplacering har till mycket stor del grundlagts av målvaktsspelet, men vettefan om inte Berglund/Johnsson också har en enormt stor del i det hela också. Johnsson är otroligt bra, match efter match. Mycket av det som genomsyrar det här laget i form av snabbhet och kreativitet tycker jag går att härleda till det sätt Johan Johnsson spelar hockey. Jag har för mig att han gick skadad rätt länge första säsongen, sedan kom han tillbaka och någonstans där hände något. Vi var skridskostarka redan innan men något hände med nivån överlag, som då sedan levde vidare under förra säsongen.
Han och Berglund är en duo jag inte riktigt kan beskriva. Oerhörda arbetshästar.
Bragd-Birger: Det här var ett styrkebesked för laget Timrå vad gäller inställning, beslutsamhet, offervilja och laganda mm. Måste berömma Freddan för hur han får ihop laget. Det kuggar i och man blir glad 😁. Nu vill jag fortsatt se ödmjukhet, fokus, fokus och ödmjukhet. Då ka det inte uteslutas en topp 2 placering.
hubbenorlen: Mycket bra försvar! Håller med leksandstränaren om att leksingarna höll sig mycket på utsidan. Å andra sidan kan man inte klandra dom, ikväll gjorde det ont att kliva in centralt. Skön signaltackling av #19 där, precis sånt vill man se mer av.
Viktig seger! En period avklarad av 3. 2:a perioden på fredag. Överlag en riktigt bra insats där Liljendahl o Persson kommer in o nästan dominerar. Men grymt bra laginsats och första 10 min idag var som när vi var som bäst förr. Hög forecheck och bara kör över motståndarna!
Fantastisk match! Bra tredjeperiod av Timrå, men nog faen var det svettigt. Leksand är riktigt bra och tunga.
Pjuh! Fanimej svettig här. Underbar inställning rakt över, och fantastiskt jobb av Boyce, Johnsson, Gallo mfl. #10 såg riktigt het ut också. Underbart byte när han hängde med leksingen genom hela zon och snöt pucken innan dom passerat blå. Kul att Tobbe är tebaks också.
Nu är det ordning på torpet igen vad gäller tabelltoppen. Mysa på det här, sen full pepp mot derbyt. Bör bli lite mer folk nu.
Herminator: Själv sitter man i en trafikkö o lyssnar på Radiosporten. En kö från Torsboda till Anttjärn. Helt stopp sen kl. 15. Det var den matchen det. Något less. Något!!1!11
Bra match! Bra tryck av Leksand, men Timrå står upp bra. Gillar att man försöker vända och spela i högt tempo med snabba förstapass.
Smickrande med 1-1 i perioden, å andra sidan borde Timrå gjort minst 4 i första. Skön dahlénare av Boyce också.
Hyperintressant tredje att vänta. Leksand lär och måste ösa på. Timrå får inte bli avvaktande, däremot kan man kanske ta det lite lugnare i forecheckingen. Fortsätter man leta snabba vändningar lär det komma mysiga kontringslägen också.
Syns att det är seriefinal. Inte många lag som skulle hänga med i det här tempot. Grym kamp också.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·