vonDöbeln: Känns de rimligt när vi i 3 raka matcher haft det spelmässiga övertaget? Men faller på en ineffektivitet på farliga skott? Då ska de också tilläggas att de lagen är FBK, ÖHK bla, seriens två farligaste lag och två av våra största spöken?
Sitter ned i båten & ta det lite piano, när allt är som vanligt & gruset släppt ur maskineriet kommer du vilja kröna Ante.
Känner att peppen inför ikväll pajats lite av senaste debacle. Om Lundin inte spelar OCH sedan frias är det ta mig fan ren och skär skandal. I så fall får de väl sjunka med skeppet i detta rättshaveri.
Har knappt kunna kommentera händelsen då jag känner mig så jävla handfallen inför övermakten. Det är alltså ett strängare straff än vissa huvudtacklingar. Situationen behöver jag ju inte förklara.
Hoppas innerligt grabbarna använder detta som bränsle på brasan. Själv är jag bara helt jävla matt.
Hur kompenseras Albin och Timrå om han stängs av för att sedan frias? Får han ett "Du slipper ut ur utvisningsbåset"-kort av DN? Jag kan tyvärr inte vara på plats ikväll men spelar inte Albin hoppas jag det förs ett JÄVLA liv vid varenda domslut mot oss! Oavsett riktigheten i domslutet
Hassan: Hahaha! Dagens primadonne-zebror skämmer verkligen ut sig. Var ju en till incident igår mellan Ösund och Tingsryd. Ja kalla mig kappvändare eller vindflöjel, jag vet att jag försökte försvara anmälningen igår men jag tycker det är lika patetiskt som alla andra nu. Eller patetiskt....det är fan vidrigt att de tillåts agera maktfullkomliga och direkt påverka matchresultat på det här viset. Nu m å s t e RN agera mot DN!
Nu koncentrera vi oss på match rabbuslingar!! 3 rak torskar å bli dä en 4 ikväll så ligg vi i botten innan Danmarksresan!!! Ja bli vansinnig om dä gå åt helvete ikväll!! Vi ä helt utan självförtroende!! Nä nu glid ja in på bolage!! Vinn eller försvinn ikväll Timrå IK!!
Undrar såklart hur många matcher Öberg fått med dagens bedömning. Han ser uppenbarligen domaren långt innan, han kollar inte heller hur det gick med domarens fot/knä som han skallar med kraft
Hassan: Min enda fundering är om det vore rimligt att upptäcka domaren med periferiseendet? Hockeyspelare brukar kunna undvika tacklingar tack vare det. Vidare ligger det nog också som belastning att han inte stannade direkt. Spelet brukar väl bli avblåst ändå med domare ur spel. I övrigt är känslan att det blir ettor eller nollor i besluten utan vettigt resonemang.
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla
Någon jävla gång måste det lossna. Jättelämpligt om det blir i kväll. Jobbigt utan Lundin, men bra läge att lufta Värmhed.