Sputnik: Ja han vill så gärna vara med oss och känna sig cool och snygg. 😎
Alla är Timråiter innerst inne.
Just nu kollar jag på Härnösandspojken Anton Forsberg som spelar i Ottawa. Visste ni att han är Timråit också? Han stod i klacken hela sin uppväxt. Det är sen gammalt.
Costanza: Jag menar absolut inget illa, det är alltså inget personligt, men jag kan lova dig att ingen härinne med "rätt" lagsympatier orkar bry sig om ett enda ord som Modoiter generellt skriver härinne. Det är bara slöseri med tid. Speciellt före, under och efter matcher. Så snälla, utrym gästboken 🫵👍
10415: Vi vann ju - tjillevipp! - men vi var ju fortsatt ineffektiva. I två och en halv period satt man ju och svor och suckade över hur många lägen vi sumpade.
Resten av spelet funkar ju! Det blir lite stappligt när motståndarlaget får snurra i vår zon men det får vi räkna med med en så sargad backbesättning.
Värmhed tycker jag gör det med all heder idag, likaså Forsmark som spelar upp sig för var dag. Hanzl är fortsatt lysande, även om han måste lära sig att skjuta ibland.
Rip Kirby: Haha, det är ju genomskinligt att Constanza bara lattjar med oss. Han kan få hänga med de stora grabbarna, vi vet han känner sig hemma här innerst inne. 😊
9908: Har du inte kvar det där problemet du pratade om 2 minuter innan vi gjorde 1-0 som var lika jobbigt som säsongen 21/22 då vi var kass? 😂
Klart som fan att vi har problem att göra mål. Det har kostat oss en massa poäng i inledningen av säsongen och nu råkar vi vinna vilket är otroligt skönt men det enda som skiljer den här matchen från Örebromatchen är en studs på en byxa i slutminut. Vi är så jäkla nära bäcksvarta rubriker även efter denna match och egentligen skulle vi haft minst 4-0 efter två perioder. Ante har en del att jobba med.
Stor eloge till våra backar som gör ett riktigt gediget jobb idag med att stänga ner Leksands tre-mot-tvåor och två-mot-ettor. De fick en handfull såna och kom sällan till något egentligt bra avslut, och det riktigt bra kom JJ över på.
Hade någon av de lägena blivit mål så hade matchen kunnat se helt annorlunda ut, nu fick vi 50 minuter på oss att hitta nätet och få det att släppa lite i axelmusklerna.
10415: Tänker inte ta de lugnt när man bara varnar dom för att inte åka nära nån Zebra då kan man bli avstängd de skrev jag som ett skämt o då skriver idioten JFK att Lundin har gjort ett jättefel o har fel på lysmaskarna plus att mina svar raderades direkt!!!!!!!
Costanza: Problemet är alla jävla modolåjder som e i vår bok o sladdrar när vi inte kan berömma er utan att bli påhoppad av er största idiot JFK ge fan o va härinne!!Försvinn bara!!!!!!
Perreman: de två skönaste orden i svenska språket måste ju vara "tre poäng". Lite oroväckande att vi inte förmår göra mer än 2 mål/match dock. Hur länge håller det?
Woody Jokinen: Fy fan va rättvist till slut! Hanzl spelar sitt livs hockey, OJ tar steg hela tiden, Emil o Hållander måste vara skitjobbiga att möta! Svensson har jag alltid försvarat, har inte sett nån som är så medveten om sin nivå men ack så viktig! Nu blir det danmarksturne och jag kommer att vara på plats dubbelt upp💪
Dubbeld: Jag vill bara tillägga en sak, men vill på inga sätt ta åt mig någon "ära" för att vi tillslut kunde vinna: Hela matchen, förutom sista fem, satt jag och såg matchen utan matchtröjan på. Här tog jag då mitt ansvar, och här sitter vi genast med en vinst på kontot 👍😆😅
10415: Ja, jag var lite otydlig. De lyckades bra med sin spelidé i början av första, men sen sket det sig också. Vi var fullständigt överlägsna därifrån.
The great one: Sheriffen är ju årets utropstecken. I fjol såg han ut att vara på sista versen, han fick mindre och mindre speltid och gjorde många misstag. I år är han i särklass vår bästa defensiva back, han är grym!
Wedin, Erixon, Strömberg? Sitter dom på Mallis och pimplar pina coladas nu eller? Hur länge kan man vara skadad egentligen?
vonDöbeln: Vi har inte enorma problem. Vi har oflyt och lite taskigt självförtroende, men vi spelar väldigt bra hockey. Dessutom har vi tre topp-6 backar borta. Det här ser bra ut. Det lossnar vad det lider.