Dubbeld: Ja, jag hade också önskat att vi hade varit helt överlägsna. Nu är vi inte det i en snortight serie. Inte heller i denna snortighta match. Bägge lagen begår misstag och bägge lagen bränner chanser.
Än mer viktigt med en helt jävla konsekvent domare. Det fick vi inte idag. De tar ett matchstraff de bör se på videogranskningen räcker med en 2a. De slutar döma i tredje när de har flera lägen att försöka reparera.
Nej, Leksand var inte oförtjänta av att vinna, men visst svider det lite extra när dessa ”små marginaler” som är domarens jobb, mycket väl kunnat åtminstone tagit detta till förlängning.
Dubbeld: Domarna avgjorde inte matchen nej men ett lag har mer uppförsbacke än det andra och det förstör matcher....
Däremot det som avgör matchen är våra "målskyttar" som har gyllene lägen och skjuter 3dm utanför eller tvunget ska passa bort ett perfekt läge som till slut inte ens resulterar i skott
Modano: Rindell bästa back idag Svensson också bra. Annars inget vidare. Hållander, Hanzl och Wedin får extra plus bland forwards. Dahlen något bättre än senaste matcherna. Det finns mycket mer att hämta av vissa spelare
Saltmasen: gäller att ta vara på chanserna de gjorde leksand serien är lång, ja tror lif har över presterat under en tid ...till våren man ska va som bäst tvärtom hos oss, vi har under presterat (hela säsongen) tyvärr, så detta kom inte som en överaskning
Leksand är i sanslöst bra form, och tyvärr är Elvenäs överjävlig just nu. Men vi spelade jämnt med dom och med viss medstuds hade vi lika gärna kunnat vinna. Synd. Tycker Dahlén var betydligt bättre den här matchen än vad han visat på sistone. Allt är inte nattsvart. Nu önskar jag er alla ett gott nytt år!
Modano: vi hade ju flyt med domslut senast sådant jämnar ut sig. Vi förlorar en jämn match mot ett lag som slår alla just nu. Trist men inte helt värdelöst.
Domarna var usla. Men ska vi vara ärliga så förlorar vi på eget grepp idag. Våra uppspel var lättlästa och det går inte drälla med puck i egen zon som vi gör mot ett offensivt skickligt lag som Leksand. Trist med två förluster på kort tid när ladan är välfylld. Hursomhelst vi får komma igen nästa år, gott nytt år!
Tyvärr avgör domarjävlarna och våra piss svaga backar förutom Svensson som blir bättre för varje match efter skadan Eronen sämst på banan skicka fanskapet
Jalapeno: vanligtvis onödigt. I dag helt klart befogat med domarkritik.
Jag tror nog att du också har sett tillräckligt mycket hockey att du förstår vad det gör med ett lag att måsta spela 5 minuter boxplay och bli utan sin tredjecenter på ett helt felaktigt domslut.
Nej, ni gjorde inte mål. Men ni spelade med fler spelare på banan VÄLDIGT många minuter mer än ni borde.
Ja, Dalelven slår till igen, han är ganska svårstoppad även fast han tog 0 poäng mot Miffhawks. Annars var det en tajt match ni spelar på hög nivå och jag tycker vi släpper ganska farliga chanser, så vi är ganska glada med 3 pinnar idag.
Tack för en bra match Timrå. Jämn match där båda lagen känns rätt slarviga men vi hade marginalerna på vår sida i slutändan. Ni får ha ett gått nytt år nu gubbar.
Vi gå till Nyår som förlor... Vi ä int bättre... Linköping mä Rattie på torsda ä förlust på pappre... Vi få va glat om vi hamna top 10 i år... Men dä ä bar å ge fan i att!!!!
jens_88: Jag såg tre rätt solklara utvisningar sista minuten. Så jävla bra som kommentatorn tycker att Leksand är tycker då inte jag att de är. Väldigt jämnt. Kan vi fortsätta så här ser det ganska bra ut inför fortsättningen.
Han har alltså inte gjort någonting anmärkningsvärt på hela matchen. Dags för kommenteringen att ta hänsyn till matchen som spelas och inte tidigare matcher.
Dr.Krykov: Hoppas på Bofors. Det vore lite rock n roll om de gick upp. För att få slipanissarna som bossar över SHL att svettas lite. Som drömmer om gullegrisen DIF.
Än mer viktigt med en helt jävla konsekvent domare. Det fick vi inte idag. De tar ett matchstraff de bör se på videogranskningen räcker med en 2a. De slutar döma i tredje när de har flera lägen att försöka reparera.
Nej, Leksand var inte oförtjänta av att vinna, men visst svider det lite extra när dessa ”små marginaler” som är domarens jobb, mycket väl kunnat åtminstone tagit detta till förlängning.