Kronblom: Jo, han älskar när Timrå har det tungt. När Pihl åkt på interference utvisningen i slutet så börjar Virus svamla om att man får ju tacklas...jo men puckförande spelar gäller ju det för.Maderville var ej puckförande spelare.
Redax 2: jag tyckte det var väldigt konstruktivt att byta ut Peo 01/02 och jag tycker det är väldigt konstruktivt att byta ut Nubben nu. Dessutom sparka 2-3 spelare snarast. De breddar inte ens truppen.
gud: Skall vi beröma Tik efter dagens/Höstens insats?. Är det nån som inte tycker att denna säsong är under all kritik och att Tiks värvningsansvariga gjort ett riktigt SKITJOBB så berätta för mig hur man gör när man misslyckas. Detta är den klart sämsta trupp ställt på isen sedan avancemanget till Eliten. Förra gången hade vi Lind, Mackan, Z, Fagermoney mfl.
RocknRolf2: Jag tror du bör gå från datorn några minuter och därefter läsa igenom allt en gång till innan du postar inlägg. Ibland kan du vara konstruktiv men just nu undrar jag om Du inte bör ta några Rohypnol eller annat som får ner humörsvängningarna...
RocknRolf2: Skillnaden idag heter ju Johan Lindström. Två mål där han iofs fick rätt god hjälp av en något passiv Sanny Lindström vid det ena, men ett läge som en sniper vet med sig att utnyttja.
RocknRolf2: Nu är det bara att inse att vi kommer att hamna i KS. Är det någon här som verkligen tror att vi slår SAIK eller MIF? Knappast. Nästa år blir det derbyn mot Löven.
RocknRolf2: Jamen, då tycker jag du mailar Nubben och talar om hur han skall göra. Varför inte en live-chat mellan er två så kan vi andra ha lite underhållning... :D
Dream Team: Det ska räcka till mot LHC när de spelar så här pass dåligt. Dagens Lhc är inte bättre än vilket Mora eller Södertälje som helst. Men det är inte motståndet det handlar om, utan Timrå själva. Men det är väl såhär det blir när man ska bygga lag med restprodukter.
Jag lider med spelare som Manderville och Robban som inte får spela med en bättre omgivning
RocknRolf2: Återigen är det tydligt att kraven och förväntningarna på årets TIK-trupp är väldigt olika. Timrå spelar nog på det sätt man måste för att ta poäng. Det räcker dock inte till mot ett lag av LHCs kaliber. LHC gör absolut ingen toppinsats, men man har ju, till skillnad från hemmalaget, toppspelarna som gör mål när man har läge till det.
Dream Team: Det spelar ingen roll om Tik vinner skotten i sista med 20-1 så kommer vi att torska, Tror inte att dagens Tik gör 3mål på Norrena. Tips 2-5
RocknRolf2: Visst var det misstaget i mittzon som orsakade att chansen uppstod. Men hade Sanny Lindström istället gått på kropp, som man väl vant sig vid att han gör allt som oftast, och skickat Lindström ut i sarghörnet, då hade vi fortfarande haft ledningen i matchen. Misstagen och felpassen i mittzon måste minskas. Där är det lite för hög felprocent för tillfället.
RocknRolf2: Vid sekvensen vid 2-2-målet skulle man väl nästan kunna ge den hemåtjobbande backen en skopa ovett för att han lät killen nå pucken, eller vad tycker du?
Mats Hansson sticker ut i denna rätt mediokra match. Mycket strul med pucken, många spelare ser ut att ha problem med tekniken. Dessutom många enkla felpass. Och kasst powerplay. Nej detta vådar inte gott. Linköping ser helt ointresserat ut, och kan man inte slå dem idag hemma så ser det riktigt illa ut. Då kan det dröja länge till nästa vinst (igen).
RocknRolf2: Å herre jävlar. Enligt swehockey online matade Timrå på med 110 skott i andra perioden, men spelade bara 1-1. Dags att slänga kompositklubborna, och göra en Björklöven?
Redax 2: Åh, en oldstyle! Kommer fortfarande ihåg matchen i Grums för 100 år sen som vi följde hos en polare med dator. Jisses vad det var händelserikt... ;-)
Byta ut Nubben NU? Mot vilken då om jag får fråga, och slingra dig INTE.
Sparka 2-3 spelare, vilka skall ersätta dom om jag får fråga, och slingra dig inte.
Föreslår att du gör som Sjöstedt och tar kontakt med den du vill se sparkad, med det törs du väl inte.