gud: Jag köper inte allt Nubben säger ang nyförvärv ,Någonstans långt bort måste även ledningen insett att risken var ganska stor att tappa de etablerade namnen till NHL men ändå skedde ingenting. Det märkliga är/var att Tik verkade tycka att alla nyförvär var bättre/billigare än MANDY som man i början för mig obegripligt ratade.
Icetea: När skridskoåkningen är så långsam blir alla spelmomenten gjorda under tidpress o misstag hjälpligt reparerade i allra sista stund o uppspelen på tok för långsamma o lättlästa vilket märks väl i pp.
Elitbackar idag behöver bra skridskoåkning..
Skulle behövas en backförstärkning också för 1a linen tillsammans med ..varför inte Strålman som 1:a backpar
Icetea: Jag fattar inte vad Kenta skall blandas in i saken för ? Han rår inte för att han får de spelare han har att arbeta med. Bara en liten anektot.
Tänk om du skulle gräva en swimingpool åt mig. Den skall vara 12 meter bred, 25 meter läng och halva basängen skall vara 10 meter djup. Eftersom jag dyker.
Sen ger jag dig en matsked att gräva med.
Skulle du inte bli less då ?
Faan vi skall väll inte göra som knätoffsarna ? Sparka tränaren för att Masken inte lyckats värva hop dugligt folk.
Laken: Ingenting speciellt, skulle jag vilja påstå.. Självklart fortsätter man med det man tycker är viktigt, även om jag personligen inte skulle kunna ge de förslag som bla du kommer med. Jag kan inte mer än acceptera läget eftersom jag ändå inte har den information som du och andra har, och även om jag hade det så känns det som det kvittar för ledning och spelare.
Men hey, Strindlund tipsade om en spelare i Bandytvåan, kanske är något för Timrå?
Nej men allvarligt, vi är olika individer och har olika åsikter om hur man ska hantera olika situationer.
RTS: Öh , ja varför värvade nubben Franz Nielsen ?Jag törs lova att det var flertalet es klubbar som jagade Franz Nielsen , men det var nubben som fixade hans namn teckning ! Det är ju säkert nubbens fel att Franz Nielsen underpresterar i Tik ! Har du kanske tänkt på att alla nyförvärv som nubben signar inte kan lyckas varje gång i tik dressen !? Det är väl bara att acceptera att tik inte är bättre än dem visat denna säsong !
Laken: Defensiven är ju inte hans grej liksom, jag tycker att hela femmans försvarspel inte funkar och då blir hans misstag än mer tydliga och när Kalle K blandar och ger så blir det än värre - han kom ifjol och fick spela med Aki Berg - en av NHL:s bästa defensiva backar. Lite skillnad mot i år om man säger...
Laken: Nej när man håller på med sån skit som rockroffe gör har man förverkat sin rätt att vara anonym tycker jag.
Det finns tre alternativ. 1. debattera sakligt och nyanserat 2. Knipa käft eller 3. Träda fram med sitt rikttiga namn om man skall spy galla upprepade gånger med samma andemening!
ernie eagle: Låt han avgöra själv om han vill gå ut med sitt namn eller inte. Dessutom har RocknRolf2 rätt i mycket av vad han skriver, dock INTE när han kräver Nubbens avgång.
RocknRolf2: Hur skulle Nubbens avgång påverka laget, spelarnas inställning/kunnande/självförtroende på ett positivt sätt?
Eller tänker du på nästa säsongs ev nyförvärv?
Jag förstår inte riktigt vad vi skulle tjäna på det.
Sen finns det en del andra som kräver att Aalto ska bort eller bänkas trots att han skjuter mest, har flest poäng. När vi har centrar som inte gör det defensiva jobbet på rätt sätt. Han värvades för sina offensiva kvaliteter för om ni kommer ihåg så klagade vi för några år sedan på att vi hade nån back som kan skjuta från blå eller en riktig powerplayback.
Det är så enkelt att att höja våra spelare vid vinst och såga dem fullständigt vid förluster.
RocknRolf2: Skitbra. För kan man inte träda fram med sitt riktiga namn så är man en fegis. Jag försöker inte gömma mig under någon sten i Per Gessle-land i vartfall. Jag har också kritiska synpunkter men jag står upp som en riktig man och tar konsekvenserna av mitt handlande när jag gått för långt.
Jag har legat i gränslandet vid et flertal tillfällen men de flesta härinne vet vem jag är. Hur många känner till dig egentligen?
Skall man öppna käften på det sätt du gör får man vara beredd på att ta skit om man inte kan stå för sin åsikt med ett fullständigt namn!
Laken: Jo, antagligen har du väl rätt. Har som ni märker väldigt svårt att smälta vissa värvningar. Jag kan ta tillbaka Nubbens avsked så länge vi undviker kvalserien. Hamnar vi där är det däremot inget snack.
Laken: Kanske borde Kenta kliva tillbaka - låta Micke A ta över eller bli än mer delaktig. Ta in Ulf Dahlén som resurs, han var förresten där i kväll.
Men framför allt ställ krav på spelare som Nielsen, Crippe, Gahn m fl. Prestera mer eller ut på bänken. Timrå har ju mycket lägre tempo på matcherna i år - kanske det är för dåligt tempo på träningarna, vad vet jag men förändringar är nödvändiga och det fr o m i morgon.
earnie eagle: jag har aldrig kommit med några personliga påhopp på Nubben. Jag har däremot ifrågasatt hans nuvarande position som sportchef.
jag skiter i hur mycket polare osv du nu är med Nubben. Kan du inte acceptera att jag inte vill ha honom som sportchef så sluta läs här. Vem vet, med lite tur så slipper du mig snart här. Jag börjar bli trött på personpåhopp.
ernie eagle: jag har inte direkt nåt att säga Nubben mer än att jag tycker han ska ställa sin plats till förfogande. Han verkar vara en bra kille på alla sätt och vis, men det här är inte personligt. Försök att fatta det. Det handlar om det professionella livet i anknytning till en förening. Försök att fatta det!
jag skiter blankt i om du vill se mig här eller inte.
Mina åsikter kräver inte mer jävla identitetsavslöjande än någon annans åsikter härinne.
Icetea: Jag vill i alla fall ha kvar Nubben! Däremot undrar jag om inte Kentas bensin tagit slut nu? En ny röst i omklädningsrummet är inte det vad som behövs?
Strålman undantagen! Varför är det bara de äldre gardet som presterar? Varje j-vla match är det Manderville, Robban o.s.v. som vi förlitar oss på! Idag var det Hansson som klev fram.
Icetea: Håller fullständigt med dig i ditt 23:02 inlägg. Det är i motgång som vänskapen och hjärtat för laget prövas. Skärp er alla icke-konstruktiva gnällspikar, ingen nämd ingen glömd...
Laken: Japp han verkar inte vara med alls - synd men... kan man tolerera det från ledningen hur länge som helst, trots skadorna. Appropå skador så var det länge sedan vi var så drabbade av skador. Nillson var ju klart på G också kom hjärnskakningen, Hallin saknas, och framför allt Styf.
Frella: Ja, Crippe är helt kass för tillfället! Jag vill att spelarna rannsakar sig själv efter varje match? Har jag verkligen gjort mitt bästa, gjort allt för laget?
Laken: Okej... men, exakt v a d kan vi göra annars då? Fortsätta spy galla över egna spelare och komma med förslag till Nubben på nya spelare? Förslag som han till största säkerhet har koll på själv.. Yeah!
gud m fl: Jag blir så trött. Förlust ikväll och nån vill ha nubbens avgång!! Vilka presterar på isen, det måste väl vara spelarnas ansvar. Om gruppen nu ska jobba hårt så måste ju alla göra det. Det fanns spelare som var halvhjärtade i kväll och det räcker inte. Att inte vilja ta närkamper är rent av svagt. Börjar likna Mif ifjol - ta en hawaiisväng istället för att ta jobbet, ge upp och i sakta mak försvinna ut i båset.
3 spelare får betyget 4+ ikväll - Robban, Strålman och naturligtvis Manderville. men de kan inte ensam bära upp laget det är en omöjlighet. Därför orkar vi inte forcera i 3:e för dessa herrar får ju spela mycket boxplay oxå.
Vi har det lag vi har än så länge så vi måste stötta laget och inte offra energi på att kräva Nubbens avgång - det är ju löjligt. Jag själv hoppas på Gunno men Nubben har ju sagt hur det ligger till där.
Vi måste acceptera motgångar oxå - Minns HV ifjol. gud: du har rätt målet är slutspel och så vitt jag vet så är det bra många matcher kvar...
3 spelare med hjärta saknades ikväll - Styf, Hallin & Nilsson, vi behöver effektivitet nu.
Timrå behöver supportrar som stöttar laget, inte bara i medgång utan även när det går tungt. I kväll var Timrå det bättre laget fram till kvitteringen sen vart det nog en axelryckningar för en del och det måste laget + ledningen få bort internt. Sen kan nog en del förändringar krävas, en del spelare måste kanske bänkas eller bytas bort eller hyras ut men det överlåter jag till Nubben för jag kan ändå inte påverka det. Jag kan bara stötta mitt lag och det tänker jag göra - no matter what!!
Manderville, Strålman och Robban som bär laget ikväll. Ström bra(trodde jag aldrig jag skulle säga), Jonas Lindström godkänd tillsammans med Warg och Nielsen samt Hansson. Crippe, Sloan, Gahn komplett odugliga. Sloan är sämre än både Koivunen och Simons, sämsta spelare jag sett i Timrå sen Melinders glansdagar. Crippe skulle nog må gott av att packa surströmming istället för att spela hockey. Gahn behöver en vettig omgivning.
Oksa ska stå på lördag, han får vara hur dålig som helst, eller Asplund får vara hur bra som helst. Faktum är att Oksa vinner matcher.
Dream Team: Tyvärr så är många av oss så bortskämda både med TIMRÅ IKs spel och placeringar de senare åren i ES så dom kan inte hantera att laget kan gå sämre..
Med mellansäsong menar jag att i framtiden ska "vi" ligga bland dom 5 bästa nu när Timrå Ik har varit så smart och ödmjuka när dom betalade in mer pengar på Arenan..
Du kan ju tänka dig vilka pengar Timrå IK har för att kunna värva spelare när lånet är borta..
Nu era Lallande fånar är det dags för den ÖDMJUKE gud att ramla i säng...
gud: Eftersom målsättningen i första hand den här säsongen är att gå till slutspel, då skulle detta med heller inte bli någon mellansäsong om man nu lyckas med det, eller hur? Var det inte så Nubben själv sa i intervjun med Sjöstedt? Nu är det halva serien kvar och mycket kan hända, visst, men så länge man ligger kvar på den där slutspelsplatsen finns det inga skäl i världen att börja prata kris och katastrof och gud vet allt som man får höra härinne.
Hur många av de lag vi har i elitserien har haft genomlyckade säsonger vad gäller nyförvärv och resultat alltid?
gud: Ja, han stod väldigt upp som en desperat man Jag har ätit ketchup i 100 år, skulle inte jag märka någon skillnad ?
Vi har gjort så här i alla tider, varför skulle det inte funka nu ?
Jag har jobbat i 11 år. Mitt hjärta är hos föreningen
Ett typiskt argument av folk som har stangnerat och blivet lat och bekväm. Den som håller sådana försvarstal vet oftast själv att dom ligger "risigt" till.
Jag vart riktigt brydd när jag började läsa om Hjärta för klubben och 11 år. Större hjärta för klubben än WÖ Kalle kan han ju aldrig få. (If you got the point?)
RTS: Dessa 4 herrar skulle kliva in i vilket ES lag som helst.. Så svaret på din fråga är att TIMRÅ IK skulle vara ett bättre lag..
Verkar inte heller som om att du inte är inloggad så ofta??
Det du väljer att dra upp har Rocken Roffe tagit upp härinne varje dag i 3 månader..Och om även folk har svarat lugnt o sansat eller tom bett han mer eller mindre dra åt helvete så fortsätter han att mala på som en papegoja..
Tyvärr så drar han med folk varje gång..
Trodde i min enfald att han skulle lugna ner sig nu när Nubben stog upp som en riktig man och förklarade en hel del hur det har gått till inför/under denna säsong..
Synd att Rocken Roffe inte kan stå upp som en riktig man och maila till Nubben så vi slipper hans papegojande härinne..
TIMRÅ IK har ett uttalat mål och det är att gå till slutspel.. och har valt inför denna säsong att satsat en stor del av överskottet från förra säsongen till att betala av på Eon Arena och i mina ögon är det en sund inställning..
Och då köper jag att denna säsong blir en mellan säsong...
Vi kommer att få igen det senare när "vi" har utvecklas ännu mer som ett elitserielag..
RocknRolf2: Det är helt sjukt Hur många gånger har du ältat de här nu?? varje gång efter en förlust ser man dig här och skriva i minst varranatt inlägg, men inte lika många ggr dock efter en vinst
Och hur många gångar har du inte fått svar minst tre gånger om av dom flesta som sitter här? de är samma fråger och samma svar eller lider du av en sjukdom som i filmen 50 first dates och tappar minnet efter varje dag?
htikare: Timrå kommer "Tyvärr" att hamna ikvalserien och pressen på spelarna blir större än Någonsin. Jag hoppas verkligen att jag har fel för om Tik går till slutspel blir ingen gladare än jag.
Kronblom: efterklok? Det borde dem ha förstått redan från början. Scenariot måste ju ha varit fullt tänkbart. Jag trodde själv aldrig att han skulle stanna.
Kerstin_k:Med den motvind Timrå har nu kommer vi att bli livsfarliga om vi går tll slutspel tar man sig dit kommer all press på spelarna att fara all världens väg.. Ingen utanför Timrå skulle förvänta någonting i en kvartsfinal.. 2 Värvningar o vi kan klara det!
RocknRolf2: När det var klart att Jonte skulle dra, så hade silly seasson varit igång länge och lockouten varit över ett tag. Men det är alltid lätt att vara efterklok
Kronblom: nej dem skulle inte ha bromsat Hedström. Det är inte det jag menar. Dem skulle istället tidigt beredda på att han skulle dra och handlat därefter. Istället för att som nu självömka i efterhand.
RocknRolf2: Jag kan inte hålla med dig ang. Hedström-affären. Om Timrå valt att bromsa/låsa Hedström, så hade säkert Jonte inte haft mycket över för TIK, detsamma gäller för Gunno
gud: Jag tycker att Warg och Regin gjort en klart godkänd säsong, och aldrig klagat på dem Däremot hade även jag större förhoppningar ang Wennerberg och janne L. Men när detta inlägg skrevs var Hedström, Hagos, Nordgren, L jonsson spelare jag räknat in i Tiks trupp. Så blev nu inte fallet och jag tycker fortfarande inte man ersätt en enda av dessa vilket visar sig väldigt tydligt. Tror du inte att Timrå har varit 2 klasser bättre med dessa 4 landslagsmän??
Det märkliga är/var att Tik verkade tycka att alla nyförvär var bättre/billigare än MANDY som man i början för mig obegripligt ratade.