1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588903 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - LHC 2008-11-03

« · 1083305 Till forumet

Timrå IK - LHC 2008-11-03
Törs man hoppas på ett halvslött och underskattande LHC?

Nej, de vill nog ha revansch för senast. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-11-03
T T: Resultat 1-8 mål av MPS... ;P
Kommentera

Tycho: nä nu ska vi inte vara så neggo, dom kanske har " specialtränat " så nu kanske dom är bättre än ifjol :P haha
Kommentera

TobiasThyr: Resultat 8-1. 8 mål av MPS? Haha
Kommentera

Tycho: sådär ja :P vafan TJ har ju spelialtränat dom så nu är allt lugnt, haha vilket jävla skämt. hoppas på en sevärd match ikväll, annars känns det nästan skönt med uppehåll för att förhoppningsvis få se ett helt nytt taggat lag kliva ut på isen igen efter karjala :D
Kommentera

om ändå Timrå kunde agera så framför egen kasse :)

se länk !
Kommentera

ÄNTLIGEN lite förändringar i laget. Mäkiaho spelar inte alls (kicken?) Jonte extraforward och Päjärvi i ny kedja. Hirsch i mål
Kommentera

Tikinmyheart: Låter helt rätt i mina öron. Jag hoppas verkligen att detta ger lite energi.
Alla som vill se Timrå vinna ikväll räcker upp en hand!
Kommentera

Tikinmyheart: yes, äntligen lite förändring !
Kommentera

Tikinmyheart: Sådärja bänka Hedström och visa spelarna att man inte är nöjd med inställningen. Bra med en markering till spelarna!
Kommentera

Bra markering av Challe.

Nu vill jag se lite jävlaranamma ikväll.
Kommentera

Tikinmyheart: Japp han fick kicken i dag...
Kommentera

Swordster: helvete ! nu börjar det hända grejer :D
Kommentera

Swordster: Tack för allt Toni.
Nu behöver en plats fyllas... Hoppas det går undan.
Kommentera

Grabbarna boys för kvällen:

LÄRKING, Christer

WINGE (LEKS), Daniel AHLSTRÖM, Anders
Kommentera

Så där ja! Nu börjar det hända saker...
Mäkiaho bort och Jonte som extra forward! Nedan ifrån min profil.

FÖRSLAG TILL LÖSNING PÅ KRISEN:

* IN med t v å defensivt starka backar!

* IN med en tekningsduglig tvåvägscenter!

* UT: Försök att lösa Jonte ifrån kontraktet/låna ut honom!

* UT: Bort med Dennis Persson!

* UT: Bort med Toni Mäkiaho!

* IN/UT? Fundera över tränarfrågan...
Kommentera

Efter förra matchen mot LHC gick följande att läsa på Tikare.se

"75 Toni Mäkiaho 4
- Media har lurat oss, Mäkiaho är ett geni."
Kommentera

Då är det bara resten kvar att åtgärda:) Nä men om Pyörälä kunde bli förlöst från sin centeruppgift av antingen Wandell eller Bagarn så är det väl bra?

Sen har vi bara backsidan kvar att åtgärda.

Något görs i alla fall och det är bra Låt oss supporters nu visa killarna att vi ger dem vårt bästa stöd.
Kommentera

Laken:

Tycker att åtminstonde en borde dom ta in..
Och en center ska också in fast en bra sådan växer ju inte på träd... Kanske borde tagit hit den där Kris Beech före HV..
Kommentera

jens_88: Beech visade sig vara ett riktigt succéförvärv!
Dessutom, ta tillbaka Erik A!
Kommentera

Laken: Jo Erik Andersson borde komma tillbaka nu.. Han har fått lite matcher i sig och så... Tycker fan dom ska ta hit Svedberg med.. Han är ju verkligen inte sämre än Dennis Persson eller Sebastian Erixon iallafall..

En sak till jag inte fattat, betalar Timrå Wandell's och Perssons löner helt eller betalar Dallas/Buffalo en del?
Kommentera

Vill se 1a line Tenkrat Andersson Pääjärvi 2a Pyöräle Wandell Hynning 3e B.Svensson Lander Hedstöm. 4e finns inte spelare till en sådan igentligen som håller för elitserien. Backar håller bara Lehtonen Styf elitserieklass resten är av medel allsvensk klass möjligen. Ta hit Ward Sanny kosta vad de kosta mycket dyrare att åka ur och så jävla dyrt ät det inte med 5-6 månader för de. VAKNA LINKAN TA HITT VÅRA "POLSER" WARD SANNY SPONSORER FINNS FÖR DET
Kommentera

Modano: Kan tänka mig att med tanke på finanskrisen som är just nu, så håller nog sponsorer i plånboken lite hårdare än vad de gjorde innan sommaren.
Kommentera

Vågat att ha Hirsch i målet, även om Backlund inte varit bra så lär det inte gå bättre med Hirsch. Åkerlund blri nog vår räddning vad det lider, eller varför inte lova Zajkowski en plats som förstamålis hos oss?

Sen sparka Mäkiaho va fan vinner man på det? Han visade ju i alla fall lite vilja mot Rögle, sen så försvarade han Backlund under samma match också.
Kommentera

Anonymous: Mäkiaho var en av Timrås bättre spelare under inledningen av serien. Personligen trodde jag att detta skulle bli ett riktigt utropstecken i Timrå. Spelade med pondus och smartness.                                                                           Tyvärr i takt med tiden har Toni presterat ungefär lika lite som resten av laget.

Om det här var ett besked från herrar sportchefer att något måste göras så förstår jag. Anatgligen var det också ganska lätt att bryta Mäkiahos kontrakt, till skillnad från en del andra kontrakt som finns.

Däremot håller jag med dig om Mäkiaho. Tror att det är en spelare som skulle kunna leverera när det lossnar (om det lossnar) för laget i övrigt. Mäkiaho behöver spelare i sin omgivning som tänder övriga laget, en hårdför energispelare, en Hedström för sisådär 750-800 dagar sedan, typ. Eller en Sannytyp.

Hoppas nu att Challes ommöbleringar i laget kan tända spelarna så vi under uppehållet kan få ett uns av hopp vad som komma skall efter ledigheten. Jag tror att en riktigt urladdning i kvällens match kan återuppliva de allra flesta spelarna så att det här är den vändning vi så väl behöver.

Kommentera

Lite lustigt att många här tror att sponsorerna är ett gäng rika folk som självklart kan slänga in lite pengar här och där om det behövs...
Kommentera

Anonymous:

Det är lite läskigt med folks övertro på Åkerlund. Han har ju fått nån slags jävla frälsarstatus här. "När Åkerlund kommer tillbaka då jävlar ska ni få se!" typ.

Klarar han den sortens press.

Den senaste match jag såg honom spela så var han bra men han var också ute och vinglade, som jag ser det så har vi nu 3 backupmålvakter i stället för 2 i och med värvningen av Hirsch.
Kommentera

250kg kärlek: Jag tyckte också från början att Mäkiaho var riktigt bra men i takt med lagets kräftgång så har han också dalat betänkligt.
Jag hade höga förhoppningar på honom men tyvärr så infriade han inte dom.

Hade hoppats på en riktig powerforward som verkligen visade attityd o proppade men han har väl stagnerat med åren precis som Jonte.
Kanske har samma utveckling, tyvärr?
Kommentera

Nån som vet varifrån på Navet den sk. gratisbussen 17:15 avgår?
Kommentera

Forward:Håller med. Jag tycker nog att de personer som sitter inne med sponsorer som skulle kunna hjälpa föreningen att locka hit spelare som tillför laget gärna skulle höra av sig till kansliet.

Jag menar, en sponsor som kan slanta en mille eller så till ett bra nyförvärv måste väl tacksamt tas emot av föreningen? Sedan har väl föreningen knappast tänkt den tanken själv heller...

Kommentera

250kg kärlek:

Du tror inte att de sponsorer som har möjlighet att "slanta en mille" redan är sponsorer om de tycker det är värt det?

Har de de pengarna att lägga på TIK och är villiga att göra det så gör de förmodligen det självmant utan att man behöver jaga dem.

Om du inte tänkte på multinationella företag typ SCA, men de är nog knappast sugna på att gå in med mer pengar om de inte får något tillbaka.
Kommentera

Simmalugnt: Nä då jag tror inte Åkerlund blir TIK:s "frälsare" men tror det kommer att fungera bättre än med Backlund i alla fall.

En målvakt som jag däremot tycker synd om är Markström, en ung kille som det varit allt för stort mediafocus på. Han har fått bära hela Brynäs framgångar på sina axlar.
Kommentera

250kg kärlek: Finns det inte andra i det här laget som underpresterat mera än Mäki? Man klagar på att vi har en låg medelålder med orutinerat folk och samtidigt skicka iväg honom? Nu jäklar får Linkan dra några superförvärv ur rockärmen annars tappar jag tålamodet och hoppar utför Domustrappan.
Kommentera

Herminator: Domustrappan? Ett fall på kanske en halvmeter? Du får nog göra lite mer för att försöka övertyga oss i dina försök att agera martyr.. ;)
Kommentera

Dream Team: Nej faen, jag menar från den gamla trappans sträckning. Från taket där Eternitminigolfbanorna låg. Ett fall på minst 4 meter, ouch that gotta hurt...
Kommentera

Herminator: Haha.. jo, jag förstod väl det.. ;) Eternitbanorna ja, de hade jag glömt bort helt. Det var tider det!
Kommentera

Dream Team:

Japp, på dom banorna har man ju lallat runt rätt många varv....
Så mycket till eternitbanor var det iofs inte, men kul ändå att få spela annat än filt inom någorlunda drägligt avstånd..

Snacka om att komma bort från ämnet förresten, sorry! :)
Kommentera

Nu blir det vinst ikväll, positiva yttringar från styrelsen kommer att få fart på laget, publiken och fortsättningen av ES.

Jonte gör hattrick, Skogs blir bästa spelare. såg det i kristall kulan...
Kommentera

Abron: Jonte hattrick, han är ju extra forward :P
Kommentera

Abron:Dennis Persson dundrar in 3 riktigt tunga slagga från blå ikväl!
Kommentera

Långben: Intervju med Mäkiaho nu på P4 för den som kan finska...
Kommentera

Blizzard:

Kommer in PGA skador i så fall, men extra har han i och för sig vart ett tag...

Nja men man måste ha tron kvar, jag tror på seger, en rejäl en....
Kommentera

Wow vad det ska vända ikväll. Plötsligt händer det liksom!

Nej, skämt å sido. Jag hoppas på en match där spelarna faktiskt kämpar och sliter. Resultatet skiter jag faktiskt i. Det skulle kännas gott med en vinst. Men det känns ju föga troligt. Därför fokuserar jag på spelet.

Ge oss ett bra spel så att vi får något att hoppas på!

Hoppas att Jonte tar "bänkningen" på rätt sätt. Men det tvivlar jag på, det har ju inte fungerat så där jättebra tidigare.
Kommentera

Herminator: Fattar inte ett nå men han verkar ta det hela med ro (skrattade lite lätt åt eländet) och snackar om HPK Häämelina + någon tysk klubb?
Kommentera

Kerstin_k:

Visst K_k det smäller ikväll, Jonte peppar i båset som en riktig argbigge, kan du ge dig fa,, på.

Blir fart å fläkt ikväll, synd man sitter i 20 gradigt Galati när jag hellre skulle vart på Västra Stå......

Trampa så in i he,,,,
Kommentera

Men damn vad snabb dem skulle va med att gora mal >.<
Kommentera

01.56 0 - 1 PP1 LHC 27. HLAVAC, Jan
(33. EMVALL, Fredrik)
01.11 2 min TIK 7. HYNNING, Fredrik HOOK

Hoppsan, ruggigt bra start på matchen
Kommentera

U137: LHC köper spelare som levererar...det är skillnad.
Kommentera

Fan, det här känns jäkligt instabilt.
Kommentera

Raggaren Putte: Ehhhh..när var det stabilt?
Kommentera

Andra utvisningen för Hynning...
Kommentera

« · 1083305