Paddan: Nä, du har missförstått, Han täpper till i försvaret och paddlar med klubban i Modorövar så att dom kan bli otäta. Hälsovådlig? Slapp ringmuskel på sin höjd kan man få om man möter honom.
73Sjöbba: Det var väl det jag förstod, det var bara ett artistnamn. Betyder det att han är, precis som alla andra Tikar, hälsovådlig och har problem att hålla tätt?
Blizzard och Snoop: Tack för de oerhört upplysande svaren. Varför jag undrar är för att det står en stavning i J20-truppen och en annan stavning i exempelvis kvällens laguppställning.
TIKbiff: Kul att tredje-kedjan är intakt trots snacket om att Axelsson kanske inte var med ikväll. Mest intressant är nog 2nd line. Kul att Moe samt Lander får platser i ordinarie femmor.
Ambroo: Tja, Hussen torde ju vara svårflyttad numer iaf. Annars hörde jag att Abris fått ett korttidskontrakt, eller ett "stand-by-avtal", som man valde att kalla det. Sen hade visst Starostenko setts i nån bil på E4, med riktning E.ON Arena...
Nygårds kände sig ganska säker på seger iaf. Han trodde att sitt lag skulle göra 4 mål åtminstone. Spelare som Styf, Sanny och Sundh får kliva fram, menade han med tanke på alla skador. Sedan tyckte han det skulle bli intressant att se vilken form Backe har.
Uddan: Jodå, och det blir fyra hela femmor! Nubben och Challe går tydligen in bredvid E. Andersson i fjärde, och Nygårds bildar backpar med Bulla. Sen tyckte jag mig se Hussen ihop med Pääjärvi och Lander i tredje, men jag är inte riktigt säker på att det var han...
Uddan: Nu är ju jag en ängel vett la du och inger giffer, men den senaste allsvenska säsongen när de tre fjollträsklagen var på besök och superettanpremiären förra säsongen vill jag bestämt minnas att det var.
mikenomad: Jag håller med dig, men tänk tanken att först sitta och ladda på någon av stenstans pubar, vara lite lullig, glad och förväntansfull, traska i tio minuter till (varför inte ett plagiat av LLA) för att beskåda vårt kära TIK. Det är en tanke som tilltalar.
Ångesten är tillbaka, match igen. Att det ska behöva vara så att man mår bäst är det är uppehåll. Men men, det är väl bara att vrida sig i ångestens anlete och ta sig till Arenan igen. Just nu känns det som att vi inte kommer att få en enda poäng, på de återstående 11 matcherna.
Mappe: Det som möjligtvis haltar en aning i den jämförelsen är årstid kontra bekvämlighet. Eftersom vi slagit fast mer eller mindre att idrottspubliken blir allt bekvämare och är anledningen till behovet av större och lyxigare arenor, kan man misstänka att tanken på att parkera på Norrmalm för att sedan promenera bort till arenan när det är -16 och snålblåst avskräcker en hel del. Kan tyckas som en bagatell men jag tror inte man skall underskatta folks lathet i såna här sammanhang.
Fotbollen har den fördelen att den till stor del utövas under sommarhalvåret då dylika promenader t.o.m kan vara behagliga. Dessutom ligger ju fotbollsplan avsevärt närmare, ett kastbyte kanske vore att tänka på? Flytta IP till gamla Bernersområdet och bygg ishallen där IP ligger nu...;-)
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har