Modano: Hur stor chans har du att nå styrelsen med dessa ord? Vore det inte bättre att dricka en kaffe, eller varm mjölk som sägs ha en lugnande effekt, och plita ner ett mail där du dryftar ditt hjärtas mening med de berörda parterna? Jag tror att du skulle få något större respons då. Faktiskt.
Det ger ju inte oss andra något att läsa det där. Mest bara en massa caps och dålig meningsuppbyggnad. Andas en eller två gånger. Läs igenom inlägget och fundera över relevansen ett slag.
Nu skulle jag dock kunna skriva det här till dig i en bubbla eller mail (och på så sätt leva som jag lär). Men det är nog fler som bör tänka på det här. Även om det är jävligt svårt att besinna sig just nu. Men det är faktiskt fullt möjligt.
MixMasterMike: Hade de någon skam i kroppen lämnar man in det själv, alltså någon jävla självkritik måste det ju finnas!!! Hur fan ska det bortförklaras nu???
Backlund är ingen Kapanen, men det är inte hans fel att vi förlorar. Fattar inte hur ni efter varje match kan skylla på Backe! Kolla backarnas agerande i stället.
Lotvonen är ett skämt.
Tenkrat är kung och visar 100% inställning.
(Laken du kan glömma sportchefsjobbet, det var väl du som skrev igår att du tyckte Tenkrat skulle få gå?)
Tack Styrelse för att ni inte bryr er om publik sponsorer IDIOTER AVGÅ OMEDELBART. Hur fan tänker ni ? Köra på 4backar 9 forwards resten av matcherna GRATTIS SATANS DÅRAR TILL STYRELSE SNÅLA ER UR ELITSERIEN SOM NI GJORDE PÅ 70-80talet. Förstår att nubben o kenta lämna dessa INAVEL. Ni gav fan i och skaffa spelare ni klara inte av och behålla SANNY vår viktigaste spelare klart att alla tappar förtroende. Gå ut o berätta men ni törs inte era stora IDIOTER FV FAN MAN VILL SPY PÅ ER:
Ursäkta mig, men jag måste få skriva av mig lite... På grund av att jag hade häcken full denna dag gick jag över till grannen (O´Learys) för att kolla in kvällens match. Och visst, LHC ägde större delen av matchen, men på det sätt vi torskade matchen... Tre poäng förvandlades till noll de sista fyra minuterna! Petr Tenkrats fantastiska mål fick ingen betydelse alls! Fy fan! Jag lämnade O´Learys-helvetet direkt vid 60:00 och gick hem för att sparka mitt jävla badkar sönder och samman! Tidigare i vinter var man tvungen att byta ut tvättfatet... DET HÄR HÅLLER INTE, TIMRÅ IK! Snälla, vi kan väl i alla fall LÅNA in några lirare? Vi orkar ju fan inte distansen ut med nuvarande lag. Satan vad jag är deprimerad och förbannad! Lyssnar enbart på självmordsmusik ā la Joy Division numera. Det där jävla SM-guldet känns alltmer fjärmat. Jag hatar livet och inte minst den här satans sporten!!!
Kerstin_k: Det värsta är ju att det sa dom också om att Pärssinen också, nästa match är han tillbaka, nästa vecka har han ok, nästa.......oj diskbråk! litar inte ett jävla dugg längre på denna organisation...tyvärr!!!
lincoln: Äh, va fan jag trodde att vi skulle lyfta oss, killarna skulle ta tag i det, men snacka om blåsning, vi har inget i slutspel att göra, ska man lira där ska man ha chans att vinna hela skiten, men vi förlorar ju bara. Bara att lägga ner säsongen, byta ut vissa i organisationen (TJ, Rehabgänget) få in en ny sportchef och starta om med nya fräscha ögon.
Viktigt att påpeka är: - Det är inte konstigt att vi torskar idag - Det är bra kämpat med 2,5 kedjor
Men fakta är: - Det är för jävligt att tre pinnar blir noll sista fyra minuterna - Det är risk för att detta slutar utanför slutspelet. (Värre skall det väl inte bli väl - va?, va? va?)
Per HApps: "Problemet är den nya sportchefen få det tvivelaktiga nöjet att börja om från noll igen."
Man hävdar ju att nästa års lag är så gott som spikat från föreningens sida. Så den nye sportchefen får nog bara fortsätta där tråden är släppt. På gott och ont. Frågan är om det inte vore bra att börja om från scratch, på nytt och göra om allt.
Det känns jävligt ljummet att titta på hockey nu. Det känns riktigt svårt att klara av den här slutspurten. Men om det vill sig väl så får vi i alla fall tillbaka minst 2 spelare nästa vecka. Allt enligt föreningens ord dock. Ta dom som ni vill. Men det är sagt så i alla fall. Då kanske lite nytt hopp kan tändas igen. Den lilla livlinan klänger jag i alla fall fast mig på. Jag vägrar att släppa den nu, inte riktigt än. Men jag erkänner. Det börjar bli jävligt svårt att hålla sig kvar på den nu...
Snoop: Jo snart, men förklara gärna din bild av hur Timrå skall klara detta med bravur. Jag är jävligt orolig hur detta skall sluta. Vi hade idag 6st ordinarie forwards och Transferfönstret är som du kanske vet stängt, 4700 åskådare ett tufft schema framför oss, en tränare som efter 45omg inte fått ordning på spelet. En ledning som är stukad. Listan kan göras lång. Jag bryr mig alldeles för mycket för att kunna gå med ett brett leende på läpparna för tillfället.
Per HApps: Jag fattar att han drog just pga av situationen med ledningen MEN..... Hans agerande har s.a.s. "vält hela lasset" därav min bitterhet mot Nubben som i mina ögon alltid varit en stor personlighet inom föreningen...
MB: Backlund räddade nog timrå från att förlora med låt oss säga 5-6 extra mål i baken idag. Enda som jag kan tycka han kanske borde ha tagit va kvitteringen.
RTS: Jag har tittat på spelprogrammet. Vi kommer inte att hamna i någon kvalserie. Det är lika omöjligt som att vi kommer att överleva kvartsfinal. Joo.. det är faktiskt så att efter att kört kvarvarande matchprogrammet i mitt system så visar det sig att chanserna/riskerna är fördelade enligt följande. KS - 3 % risk. Ingenmansland - 29% risk/chans. Slutspel - 68% chans. Vid eventuellt KS-spel så har vi 25% chans att klara oss kvar. Vid slutspel så har vi 10 % chans att ta oss vidare från kvartsfinal. Detta är odiskutabla siffror som är rykande färska från SaidaHockeyController 5.5.
MB: Klart att de är skadorna, de märks att de är spelare borta för Timrå blir trötta, och de är klart att man får räkna med skador, men i Timrås fall skulle en trupp på 40 spelare vara bra.
RTS: Ja, hade dom haft 20p mer än oss med dom fem namnen borta då? Lägg till lite småskador på mindre viktiga spelare också (t.ex. Erik andersson och Koskinen i vårt lag) så hade dom nog hamnat ännu lägre.
Det hade egentligen vart en bragd att vinna med dagens trupp. Tre kedjor varav en med två spelare födda 91. Lägg till att en center går sönder i matchen också.
Man kan fan inte skylla på alla jävla skador längre, skador får man i ishockey och det måste man vara rustad inför, ha plan A, plan B plan C om skador inträffar, det är nåt som är jävligt fel i organisationen, det är helt klart.
Nu har jag varket sett eller hört matchen idag så jag har ingen anning om hur målen gick till, men det är nu man måste ha en målvakt som vinner sådana här matcher, göra Kapanen-matcher, Backe tycker jag har gått bakåt denna säsong, han har varit förjävla ojämn, inte bara matcherna, utan i matcherna också, strålande någon period, sen tappar han in puckar hur som helst nästa period.
Thomas "snålj**eln" Johansson Challe "surk*ken" Berglund Kent "svikarn" Norberg --- 3 viktiga faktorer i denna situation...
Skottpeng 1: Nubben kan säga vad han vill, INGET i hans agerande i flytten till VFHC kan föra nåt gott med sig under denna säsong. Nubben har STORT ansvar i detta..
Skottpeng 2: Challe Berglund...??? Har nån här inne någonsin sett TIK spela så fantastiskt tråkigt, inte ens om de skulle vinna kan man vara glad för allt ser ut att ha skett på ren och skär tur - eller hur.
Skottpeng 3: Thomas Johansson!!!!!!! Behöver inte säga mer.. Klubben verkar ha börjat drivas som ett ruttet amerikanskt företag vid namn Exxon. Massor av snack om att ekonomin är i balans och "vi mår bra" men när "pärleporten" skall öppnas står vi fans kvar med arschelet bart eftersom "höjdarna" svär sig fria.... BORT!!!!!
Jag har lagt ner minst ett 2 decenier av mitt liv på TIK och alltid..... ALLTID stött dem, i vått och torrt. T.o.m. 1-5 förlusten mot Arlanda med en Gerhardsson o "storform......" kunde jag ta eftersom de alltid gav allt i alla situationer men nu agerar hela laget som en påse nötter och allt är ledningens fel. Jag kommer nog inte att se nån fler match och som nån annan sa innan mig: se på snooker istället... TRAGISKT....
Kerstin_k: Detta är enbart en konsekvens av föreningens ovilja att ersätta skador av tongivande spelare. Just nu känns det som att allt annat än kvalserien är en bonus.
Problemet är den nya sportchefen få det tvivelaktiga nöjet att börja om från noll igen.
andyo: Bra, för om har ju 20p mer än oss. Alla ni som tror på ett slutspel som slutar i lycka måste vakna ch inse allvaret vi befinner oss. En kvartsfinal som slutar i 0-4 vore ändå en bragd motför en kvalserie mot Leksand, Mora, Malmö, Bif mfl. Det klarar vi aldrig
RTS: Andas lite nu...vi kommer INTE spela nån KS i år, vi kommer inte ens missa slutspel. Däremot är det tråkigt att vi kommer spela slutspel med ett så skadeskjutet och tröttkört manskap att tidigare förhoppningar om att gå riktigt långt bara är att glömma....
Fy fan va bittert. Vi snackade innan matchen om att det vore så jävla härligt att se en ordentlig islossning. Jag sa till min kamrat att Tenkrat gärna kunde få stå för den. Senare, precis innan nedsläpp, förutspådde jag Tenkrat som matchvinnare. Vad gör han? Jo, två mål och man tänker att nu jävlar, jag hade rätt!
Sedan blir att becksvart och eländigt. Horribelt. Uscha. Vilken tråkig jävla kväll. Och inte blir man vidare upplyft av att kolla i matchschemat. Det blir en rejält tung avslutning.
Nu sätter jag allt mitt hopp om att både Pyörälä och Hynning kommer tillbaka nästa vecka. Då kan vi i alla fall mönstra ett något slagkraftigare lag. Hoppas.
Otäckt att det blev en skada. Men det kändes ju lite som Timrås tur att få en skada. Vi har ju varit besparade från dem så lång tid nu...
lincoln: Hur kan du vara så ironisk när vi är raka vägen mot allsvenskan. Vi har 10 matcher kvar att spela och vinner vi 2 av dom får vi vara nöjda. Allt är en vinst för Timrå utom KS.
fighter: mm har också laggt ut tusentals kronor på timrå i år som många andra, därför måste man ge fan och inte spela efter hjärtat på matcherna - gör som jag dunka 500 på linköping och ta igen det så istället hah. näe fy fan, mår illa..
Och Mora passade på att spöa HV rejält, de blir väl som JimmyH säger i bloggen att hv får tillbaka alla skadade spelare och sopar rent med oss på lördag, gud va härligt de är att vara Timrå supporter.
RocknRolf2: Det är ju hela teamet runt Rehab och uppbyggnads fasen som är helt åt helvetet och där är väl han med, så där får nog Timrå göra en utvärdering, det ät ju inte första året.
Folk får kalla mig medgångssupporter hur mycket man vill,jag bryr mig inte jag har lagt ut mycket pengar genom åren på att följa timrå,tv abonemang tagit sem dagar köpt souvenirer,men nu är faanimig mitt tålamod slut efter 2 skitsäsonger som dom 2sistan i fortsättningen följer jag med ett öga inte en spänn till jag lägger ut på detta lag innan dom får ordning på laget sparka fystränare,läkare,vissa spelare,inför prestationslön alt petning när dom inte presterar.
FAAN VAD ARG JAG BLIR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rättvist resultat Lhc har fler spelare att gå på ,Timrå tyckte ju tydligen att man hade tillräckligt med spelare trots Hedströms och Martinens tidiga utåg. Mitt krav är OM!!!!! vi hänger kvar i år så byter vi målvakt och förstärker truppen så att vi klarar en 4-5 skador. Som alla andra topplag i Elitserien. FY FAAAAAAAAAN vad trist det här är!!
RocknRolf2: Ja du... hoppas att du har rätt, men jag skull einte vara så sker på att det blir slutspel. Känns som om botten har gått ur det hör laget. Vem vet var det här bottenlösa hålet slutar...
...men men... ´det är ju i alla fall inget fel på våra tredje perioder. Vi brukar ofta vinna den... eller hur var det nu igen??? Ser ut som Giffranas säsong nått år sedan. Förlorade alla matcher sista fem
Det ger ju inte oss andra något att läsa det där. Mest bara en massa caps och dålig meningsuppbyggnad. Andas en eller två gånger. Läs igenom inlägget och fundera över relevansen ett slag.
Nu skulle jag dock kunna skriva det här till dig i en bubbla eller mail (och på så sätt leva som jag lär). Men det är nog fler som bör tänka på det här. Även om det är jävligt svårt att besinna sig just nu. Men det är faktiskt fullt möjligt.