1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590890 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Linköping 2008-02-14

« · 983947 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Verkar som att det blir fullsatt nästa hemmamatch, alltid något.
Kommentera

Ambroo: .....just nu känns det som om man vill prova lite knark....har just sett klart reprisen på PPV eftersom jag inte kunde kolla direkt

.....tomt....känns....det....

Trodde iofs att det skulle bli svårt eftersom LHC nog skulle vara rejält peppade efter förlusten i förrgår (varför får vi alltid möta lag som förlorat senast? nu blire likadant på lördag eftersom HV fick däng idag), men hoppet tändes med Tenkrats två mål...dock lyser det igenom igen, detta med eget spel....vi kan för sjutton bara spela när det står 0-0 känns det som, vi kan inte spela i ledning, då slutar vi åka skridskor och bara kollar in vad motståndaren håller på med, vi kan inte spela i underläge, då kontrar motståndarna sönder oss eftersom vi har så svårt att lirka upp försvaret. Vet inte hur man ska tänka, för om man ser till spelet så ägde ju LHC matchen under större delen av andra o tredje perioden, så rättvist kanske...man som alla andra säger..sättet vi förlorade på, trodde nog att vi skulle klara 1 poäng om inte LHC kvitterade före 15:e minuten, och det gjorde de ju inte , men det höll inte iallafall :-(

....nåja , behövde bara lufta tankarna lite......

och skrika lite..... AAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHH!!!!
Kommentera

bisterfinnen: and when the going gets even tougher:
the toughest get a gong gong!

Skulle fan inte vilja vinna SM i hokky som Timrå spelar just nu!

Kommentera

Skarin: Får man käka knark?
Kommentera

Ambroo: Ja då var det mej de letade efter. Ringer dem imorrn och sedan åker jag självmant in till dem. Lugnt och harmoniskt.

Följer du med?
Kommentera

Skarin: Jag tyckte jag såg ett par vitrockar förut...
Kommentera

bisterfinnen: Allt jag kan säga är väl könsord just nu.
Kommentera

Ambroo: Jag mår inte bra. Men undra hur läkarteamet mår just nu.

Vill ju inte på något sätt skylla allt på dem, men lite iaf.
Kommentera

Ambroo:

Ni har då en fördjävvla otur. Tappar matchen, fler skador. När ska detta sluta?

Ni som fortsätter att kämpa och vara hoppfulla ska ha en fet eloge. When the going gets tough, the tough gets going.

When the going gets tougher, the tough go get Uno Gordon!
Kommentera

Skarin: Challe?
Kommentera

Ambroo: Tjalle har källor han.
Kommentera

Tjalle: Vart hittar du den infon?
Kommentera

Tjalle: Härligt. Då kan vi väl räkna bort honom alltså. Undra hur länge.

Ska man må så här?
Kommentera

Och nu står det klart att det är knät på Erik Andersson som havererade. Sicke skämt den här säsongen utvecklats till.

Även om det inte är aktuellt ännu så har jag en fråga: Finns det någon gräns där ett lag kan hävda Force Majure pga för många skadade spelare? Jag spelar själv på elitnivå i en annan sport och där krävs det ex ett visst antal läkarintyg.
Kommentera

Lite folk på en match som gäller en del - märkligt efter 2 veckors uppehåll.
Borde ha varit övr 5000 i alla fall...
För lite folk i laget - soppatorsk i 3:e på många spelare tack vare för många boxplay i 2:a.

Det såg lite rostigt ut

För många förlorade tekningar

Rönnmark - inte bra. Släppte många interference - solklara...

Tror att det passar bättre med bortamatcher så att man slipper föra matcherna för det klarar vi inte riktigt av med så många tongivande spelare borta. För få som kan hålla i pucken det där lilla x-tra.
Juniorerna OK - men det håller inte i längden...
Tenkrat - outstanding men för ensam...

Bra match för att få gång laget - Det blir bättre framöver - helt säkert.
Kommentera

Repeter: Håller med om att Tenkrat ar planens spelare om man följer kommentatorerna på sr.se. Riktigt skoj han som fått så mycke kritik i denna GB den sista tiden.
Kommentera

Tycho: Ja du har rätt men med tanke på våra skador så orkar vi inte hela matchen ut. De håller inte att ha så mycke folk borta hela tiden.
Kommentera

General_Moisio: Oj... hur ska jag göra det här utan att skirva en novell...

Tycker dagens match visar bra tendenser, bra fart och bra kämpaanda så länge vi orkade, sen kan man man vinna matcher och spela verkligen skit.
Den fruktansvärt jobbiga känslan efter matchen beror på att jag tycker de var värda poäng, men framöver känns det bättre när den värsta besvikelsen lagt sig att de hade bra initiativ istället för att ha spelat skit.

Kan de fortsätta som idag och orka hela matchen kommer poängen komma... Det måste jag tro!
Kommentera

General_Moisio: Antar att han menar att bra spel inte nödvändigtvis betyder vinst och tvärtom. Slump, studspuckar och skitmål inverkar också...

F.ö. var Tenkrat isens gigant idag
Kommentera

Tycho: FÖRKLARA GÄRNA!
Kommentera

JanT: jag skiter högaktningsfullt i vad ni brynäsare tände 2001
Kommentera

Knylan: Mata spelarna med denna video istället (Borland gjorde förresten en hyllningslåt(Silent Air) till Ian Curtis)
Kommentera

Gladh: Aska?! Vad pratar du om? Med 10 pinnar ner till träsket har det väl inte ens tagit eld...

Vi Brynäsare tände elden redan vårvintern 2001, i dagsläget finns det inte mycket aska kvar att resa sig ur...........
Kommentera

Knylan: Jag fyller på med denna låt.

Länk.
Kommentera

Gladh: Jag hoppas innerligt.
Kommentera

General_Moisio: MEN vinst är inte alltid = bra och förlust = dåligt...
Kommentera

General_Moisio:

WE SHALL RAISE FROM THE ASHES AND WIN
Kommentera

De ska hyllas när de går bra och de ska kapas jäms med fotknölarna när de går dåligt, kan man inte ta kritik så kan man dra enligt mig.
Kommentera

Men för fan! Sluta att hålla på modo era jävla svikare!!!! Jag blir så jävla satans förbannad!!! TIMRÅ IK - Det räcker så! Satans jävla desertörer... Tillsammans ska vi ro den här jävla skutan i hamn!!! Men nu börjar Seinfeld och den serien anser jag är ganska kul... :)
Kommentera

Gladh: jag tror också att detta kommer ordna upp sig i längden, men just nu känns de oerhört tungt.

Glas spelare kan inte vinna SM-GULD !
Kommentera

General_Moisio: jag var på matchen idag å jag vet att dom klarar detta jag vet att det är jobbigt att gå på 3 femmor i 60 minuter men dom får inte bränna allt krut på en period..

dom kan vinna och dom kommer att vinna på lördag

dom kommer att kämpa och visa hjärta för laget och vinna
Kommentera

sargad: så VI kan inte tappa 9 poäng på tre matcher?
Kommentera

Gladh: Därför att Mora maler på med fyra kedjor mot ett skadedrabbat HV.

Sedan talar väl allt för att Martin T, Pelle G, Johan D och David P kommer tillbaka mot oss på lördag. Medans vi fick ännu en skada. Erik lär ju inte lira då iaf. Sedan är det osäkert med Robban även om han trodde på spel.
Kommentera

General_Moisio: Nej nu råkar det vara så att Sportklubben ska möta AIK vilket gör det omöjeliligt att "tappa" 9 pinnar på 3 matcher.
Kommentera

Modano: Jag visste väl att du höll på MODOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!
Kommentera

Gladh: därför att ett skadedrabbat lag inte orkar mot topplagen i hela matchen, de såg vi bevis på idag eller? Och vi har tre topplag till att möta nu.
Kommentera

Detta var den, i fullkomlig särklass, absolut tyngsta förlusten denna säsong. Sjuk jävla tomhet, efter kvarten i våras så var man mest arg och besviken, nu är man helt jävla tom. Att folk ens kan stå och applådera efter matchen är helt ofattbart, applådera, glömma, åka hem, onanera.
Kommentera

General_Moisio: Strålande räknat
Kommentera

General_Moisio: fan va du ska vara bitter hela tiden vi kan lika gärna ta nio poäng om vi ger allt och kämpar tills vi spyr kan mora spöa hv med 4-0 var ska inte vi med ett skade drabbat lag kunna göra det
Kommentera

svanen: Hur mycket T-sprit har du i dig svanen ha ha
Kommentera

Detta känns inte bra, bara nio poäng ner nu. Kan tappa dom på dom kommande tre matcherna.
Kommentera

svanen: Ja, det är konstigt att folk är besvikna i detta nu. Märkligt. Spelarna och Challe är nog också besvikna i detta nu. Också det märkligt.
Kommentera

kidcox: Det är inte Backe som gör backarna skakiga. Det är tvärt om den orörliga defensiven som gör Bake osäker. Den fungerade till just innan juluppehållet men sedan...
Vi var bäst i elitserien i boxplay, täckte skott som gudar och styrde tufft bort motståndarna i egen zon.
Det spelet vill jag se igen, senast på lördag...!
Kommentera

Gladh: Skönt att det finns några här som inte gett upp än i alla fall!! Jag tycker att så länge inte säsongen är slut, så kan man inte dra några slutsatser överhuvudtaget. Ok, det har varit en grymt svajig säsong, det har väl alla kunna konstatera som har nåt förnuft. MEN, det är ändå i slutspelet som allting ska fungera, och det ska väl ändå inte Timrå misslyckas med att nå, ALDRIG!!

Som sagt slutanalyser tycker jag ska göras EFTER avslutad säsong, punkt slut!

För jag tror knappast de som hånat, häcklat, spytt galla, nedvärderat, dömt ut allt och alla kommer att minnas det om Timrå spelar en final här senare i vår, KNAPPAST!!

Som sagt, UPP med huvudena och stå upp för Timrå IK tills dess att säsongen är över och FÖR ALLTID!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

actionleif: Ja tänk för att jag vet det vet du? Förstår inte varför ni hoppar och pikar mig jag hade bara samma åsikt som en annnan person men det verkar inte som om man får ha en åsikt i denna gästbok
Kommentera

The great one: Vi hade domaren mer emot oss än med. Tycker du är smart som går in här och klagar på spelet. Hade du förväntat dig en annan matchbild ikväll?

Tänk om du hade varit sportchef....... Då jäklar.
Kommentera

Kerstin_k: Ja verkar bara vara inavel här som du.Typiskt norrland inte våga öppna käften och kräva nåt av en Sryrelse. Tänk om man skulle sitta så som AIK BAJEN DJURGÅDS fans och bara se sin klubb skötas av DÅRAR då skulle det bli uppror nä här är allt så bra bra bra. VAKNA viken idiot som helst ser att raset har börjat när inte Nubben fick förstärka laget. Vadå skylla på pengar bara skitsnack bygga viktigare än laget man bara skrattar.Inget bra lag mindre PUBLIK SÅ KLART !!
Kommentera

svanen: Jag är med dig, men hela frustrationen här är ju att alla vill ju så mycket, och har hjärtat för Timrå i alla lägen, bara det att det tar sig i olika uttryck, men frågan om hjärtat finns i organisationen på samma sätt längre, tycker det är för mycket fokus och prio på arenan istället för laget.
så uppfattar jag sitiuationen.....
Kommentera

The great one: Idag tjänade LHC helt klart på domaren, de hade för enkelt att hålla bort oss. Men orsaken vi förlorade var att de inte orkade hela vägen ut...
Kommentera

Orkar inte läsa mig igenom horder av inlägg om hur dålig organisationen är, vilket skämt Challe påstås vara och säkert nån dänga till Tenkrat som vanligt fast han var bäste man på isen (båda lagen räknat) men om någon vet hur det gick för Erik Andersson så skulle det vara roligt att veta. Tack så mkt
Kommentera

« · 983947 · »