Här slår man som exilare i förskingringen glad i hågen på fyran för att se matchen efter att ha läst en massa här om att de ska visa Timrå idag, men de verkar ju visa bottenmötet Malmö-Brynäs?
Andersson: Eftersom det just nu som jag förstår handlar om att möta FBK eller Frölunda om vi hamnar på 6:e plats så är det väl närmre till Karlstad än till Göteborg?
Fast jag minns inte upplägget i SHL nuförtiden. Hur lyder rankingen som bestämmer vilka som möts?
Craig Schira är fortsatt uppskriven på skadelistan. Broc Little finns inte med i truppen på grund av personliga skäl. Christoffer Ehn kommer inte till spel i dagens match. Fabian Wagner har kallats in.
Synct: Svensson har sina begränsningar, men viktig på att få stopp på anfallen och på spelare runt sargen, även buffla framför mål. Min synpunkt på det hela.
9829: Jag menar det jag skriver, var väl mest den sekvensen jag reagerade på, när dom blev inbytt direkt efter att ha varit nedpressad. Ja 3:e linan hade tufft i egen zon med. Antingen såg jag helt fel då eller så är det ett coachmisstag om något.
hockeyärnice: Jobbar vi in en topp 6 plats och får möta typ Färjestad så har vi ju hyffsat korta resor plus fullsatta läktare i minst 2 matcher. Det skulle kunna vara guld värt för ekonomin!
Även om det iofs sportsligt innebär att vi har potential att dlå ut Frölunda så kanske bättre med dom även om det blir längre resor.
9829: tror ändå att Svensson med rätt förutsättningar som finns nu, med full trypp får ut mer av sitt spel när han inte behöver spela lika många minuter.
Labban: För mig kändes det som att Boyce och Lundin Walli KONSTANT var i egen zon och höll på att släppa in mål mot Brynäs, dom hade det tufft. Dom spelade kanske lite för mycket, iaf Boyce och Lundin, Lundin håller väl ungefär Boyce klass nu. Har för mig att dom vart extremt nedtryck i egen zon, för att sen vara inne något byta senare och bli lika nedtryckt, så jävla schleten kan ju inte toppkedjorna vara då.
Visst, så är det. Då är det seriös fest. Önskar att så blir fallet även ikväll. Känner pirret i magen nu (till största delen orsakat av snusen, men ändå). Vore trist om vi torskade nu då man ställt in allt annat, men så kan det sluta när man satsar allt på ett kort…
Dubbeld: Blir spännande att se vart Palola skall in sen och om Forsmark tar en plats. Som Stenqvist spelat länge nu så ser jag det inte som omöjligt att Forsmark kan konkurrera ut honom redan denna säsong.
DJ Hemp: Enda chansen är väl om flera aktörer går samman + att det används som evenemangsarena för större publiker. Isåfall skulle Timrå kunna hyra in sig. Men just nu känns det väl inte direkt ekonomiskt försvarbart. Intresset måste upp först då avståndet till Sundsvall inte är hela förklaringen. Jag menar Leksand fyller ju arenan då och då och har ett snitt på 6k trots att de inte har någon större ort i närheten. Men Sundsvallsborna är inte de som är kända för att vallfärda, se bara på GIF Sundsvall de har ju inte särskilt bra publiksnitt trots att arenan ligger mitt i stan. Målet just nu måste vara att höja publiksnittet. Blir vi ett slutspelslag tror jag även det kommer öka intresset generellt.
DJ Hemp: Största problemet med hallen är köerna dit och hem, jag fattar inte varför man inte fixade bättre in och utfart när man byggde om vägen. När det var gratismatchen funkade otroligt bra att åka dit för då blev det ingen kö ända till motorvägen, ingen som stod och skulle ha betalt för parkering och stoppade upp.
Försent vet jag inte, men det känns mest rätt att Timrå IK ska spela i den egna kommunen. Detta med en ny arena i Sundsvalls hamn var det länge sedan jag trodde på. Annat i Ö-vik där laget spelar i den kommun man har sin hemvist.
Ett för jävla dåligt snitt på grund av att folk på ett tidigt stadium insåg att laget var chanslöst. Tyckte uppriktigt sagt synd om publiken under hemmapremiären mot Hammarby. Led själv framför mobilsändningen också. Fattar att många inte ville se mer av eländet.
Laken: den där diskussionen har ju varit uppe förut, och visst det optimala vore ju mitt inne i Sundsvall. Men det är för sent, nu håller vi på traditionerna! För mig spelar det ingen roll, jag åker gärna till Timrå!
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️