1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28

« · 2455791 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Synct: Oj vad nära. Var det mål?
Låst ämne

Den va inne. Men säkert spark
Låst ämne

DJ Hemp: Vill du ha översättning?????🇺🇿👍
Låst ämne

Gäller att få hål på Högberg. Grym målvakt det.
Låst ämne

Tredje fighten på kort tid mot ett lag som vi ”ska” ta 3p mot. Tror dock att vi får känpa hårdare för de poängen idag än mot IKO och Biffen.
Låst ämne

Steffe: Håller med. Bättre att köra den lite tidigare isf.
Låst ämne

DJ Hemp: Da löva je atte de koom te å bli sa rektut ördne at deck sam e pau en henn sia!!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Är det bara jag som tycker att ”Timrå hej” drar ner energinivån?
Låst ämne

Simmalugnt:

Var bara ett längre inslag om Brynäs finske tränare.
Låst ämne

Simmalugnt: Ser väl relativt välfyllt ut på läktarplats. Oavsett: Kämpa Timrå! ❤️🤍
Låst ämne

JonteD:

Vill gärna se några ”Da’n såten igen!” eller vad du nu brukar skriva…
Låst ämne

DJ Hemp: Konstigt upplägg från fyran, när jag slog på var det bara Brynäs Brynäs Brynäs.
Låst ämne

Simmalugnt:

Nej, det är från Timrå det visas!
Låst ämne

Zäta75: Jäjäman fättas barry!!!! NU KÖR VI TIMRÅS STOLTA FUROR RÖD O VIT HOCKEYDYNAMIT!!!!!!!!🇺🇿🇺🇿👍👍
Låst ämne

Här slår man som exilare i förskingringen glad i hågen på fyran för att se matchen efter att ha läst en massa här om att de ska visa Timrå idag, men de verkar ju visa bottenmötet Malmö-Brynäs?
Låst ämne

JonteD: Kör över Linköping! Full fart från början. 3-0 i första 😎💪🏻

Röd och vit hockeydynamit!
Låst ämne

Sputnik: Vilken jävla sköning Mikko Manner e man garva så ja blev harmynt!!!!😂😂😂😂😂🇺🇿
Låst ämne

Andersson:

Definitivt hellre Frölunda om jag får välja. Har ju haft lätt mot dem på sistone. Mentalt sett är avståndet ungefär detsamma.
Låst ämne

Synct:

Tänker främst på de Mappe nämner. Har väl med barnafödande att göra. Bara att tacka och ta emot även om det kan gå åt h-e ändå.
Låst ämne

Sputnik: Får man välja tar ja hellre Frölunda , som vi har lättare att besegra . 59 eller 79 mil kvittar väl
Låst ämne

Andersson: Eftersom det just nu som jag förstår handlar om att möta FBK eller Frölunda om vi hamnar på 6:e plats så är det väl närmre till Karlstad än till Göteborg?

Fast jag minns inte upplägget i SHL nuförtiden. Hur lyder rankingen som bestämmer vilka som möts?
Låst ämne

Fajt!
Låst ämne

9566: Tack
Låst ämne

Synct: TRUPPLÄGET

Craig Schira är fortsatt uppskriven på skadelistan. Broc Little finns inte med i truppen på grund av personliga skäl. Christoffer Ehn kommer inte till spel i dagens match. Fabian Wagner har kallats in.
Låst ämne

Synct: Bla annat Little och Ehn.
Låst ämne

DJ Hemp: Vilka saknar dom?
Låst ämne

Fint med viktiga avbräck för LHC. Timrå har truppen intakt sedan vinsten mot Brynäs. Kan tyckas lovande…
Låst ämne

Sputnik: Färjestad ? Korta resor ... eh ... jaha .... ?
Låst ämne

Synct: Svensson har sina begränsningar, men viktig på att få stopp på anfallen och på spelare runt sargen, även buffla framför mål. Min synpunkt på det hela.
Låst ämne

Upp mä tuppen å Bolage innahannlat!!
Ikväll vi vinn vi mot Clubben!
Mosa Råttan fan!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Halleluja 🙏
Uppladdat:

0x600-5850270a-ee43-4682-bb6a-c0e859cee307.jpeg

Låst ämne

Tom Topp: exakt.. dessutom är det inte många matcher kvar...
Låst ämne

9829: Jag menar det jag skriver, var väl mest den sekvensen jag reagerade på, när dom blev inbytt direkt efter att ha varit nedpressad. Ja 3:e linan hade tufft i egen zon med. Antingen såg jag helt fel då eller så är det ett coachmisstag om något.
Låst ämne

Sputnik: Svensson behövs, precis som Didrik. Däremot ska dom inte ha så mycket puck!
Låst ämne

hockeyärnice: Jobbar vi in en topp 6 plats och får möta typ Färjestad så har vi ju hyffsat korta resor plus fullsatta läktare i minst 2 matcher. Det skulle kunna vara guld värt för ekonomin!

Även om det iofs sportsligt innebär att vi har potential att dlå ut Frölunda så kanske bättre med dom även om det blir längre resor.
Låst ämne

Zäta75: Har sålts mycket biljetter under dagen så närmare 5 tusen blir det nog. Riktigt bra (Y)
Låst ämne

9829: tror ändå att Svensson med rätt förutsättningar som finns nu, med full trypp får ut mer av sitt spel när han inte behöver spela lika många minuter.
Låst ämne

Knass: Pääjärvi-Andersson-Alvarez menar han.
Låst ämne

Synct: Såg vi samma match eller menar du egentligen 3e linen ?
Låst ämne

Sputnik: vad ska Svensson göra? Ska han accetera att sitta och vänta match efter match? Tror inte överhuvudtaget han får plats i topp 6 just nu.
Låst ämne

Labban: För mig kändes det som att Boyce och Lundin Walli KONSTANT var i egen zon och höll på att släppa in mål mot Brynäs, dom hade det tufft. Dom spelade kanske lite för mycket, iaf Boyce och Lundin, Lundin håller väl ungefär Boyce klass nu. Har för mig att dom vart extremt nedtryck i egen zon, för att sen vara inne något byta senare och bli lika nedtryckt, så jävla schleten kan ju inte toppkedjorna vara då.
Låst ämne

Dubbeld: Samma tredjelina som senast. Hoppas de kommit fram till en lösning försvarsmässigt annars kan det bli jobbigt
Låst ämne

Tom Topp:

Visst, så är det. Då är det seriös fest. Önskar att så blir fallet även ikväll. Känner pirret i magen nu (till största delen orsakat av snusen, men ändå). Vore trist om vi torskade nu då man ställt in allt annat, men så kan det sluta när man satsar allt på ett kort…
Låst ämne

Dubbeld: Blir spännande att se vart Palola skall in sen och om Forsmark tar en plats. Som Stenqvist spelat länge nu så ser jag det inte som omöjligt att Forsmark kan konkurrera ut honom redan denna säsong.
Låst ämne

DJ Hemp: Enda chansen är väl om flera aktörer går samman + att det används som evenemangsarena för större publiker. Isåfall skulle Timrå kunna hyra in sig. Men just nu känns det väl inte direkt ekonomiskt försvarbart. Intresset måste upp först då avståndet till Sundsvall inte är hela förklaringen. Jag menar Leksand fyller ju arenan då och då och har ett snitt på 6k trots att de inte har någon större ort i närheten. Men Sundsvallsborna är inte de som är kända för att vallfärda, se bara på GIF Sundsvall de har ju inte särskilt bra publiksnitt trots att arenan ligger mitt i stan. Målet just nu måste vara att höja publiksnittet. Blir vi ett slutspelslag tror jag även det kommer öka intresset generellt.
Låst ämne

Tom Topp: När jag var liten, typ 10 år så gick det hockeytåg till Solbacka. Jäkligt smidigt.
Låst ämne

DJ Hemp: Största problemet med hallen är köerna dit och hem, jag fattar inte varför man inte fixade bättre in och utfart när man byggde om vägen. När det var gratismatchen funkade otroligt bra att åka dit för då blev det ingen kö ända till motorvägen, ingen som stod och skulle ha betalt för parkering och stoppade upp.
Låst ämne

DJ Hemp: och efter en vinst är det förbaskat trevligt på hockeybussen in till Sundsvall!
Låst ämne

Tom Topp:

Försent vet jag inte, men det känns mest rätt att Timrå IK ska spela i den egna kommunen. Detta med en ny arena i Sundsvalls hamn var det länge sedan jag trodde på. Annat i Ö-vik där laget spelar i den kommun man har sin hemvist.
Låst ämne

Laken:

Ett för jävla dåligt snitt på grund av att folk på ett tidigt stadium insåg att laget var chanslöst. Tyckte uppriktigt sagt synd om publiken under hemmapremiären mot Hammarby. Led själv framför mobilsändningen också. Fattar att många inte ville se mer av eländet.

Sedan får vi se var publiksiffran landar ikväll.
Låst ämne

Laken: den där diskussionen har ju varit uppe förut, och visst det optimala vore ju mitt inne i Sundsvall. Men det är för sent, nu håller vi på traditionerna! För mig spelar det ingen roll, jag åker gärna till Timrå!
Låst ämne

« · 2455791 · »