Sputnik: Erik, Päjäärvi, Alvarez tittade sig i spegeln efter Brynäsmatchen, visar bra karaktär. Emil använder kropp och checkar mycket berömdvärd som skapar ytor åt andra. Rindell 6 getingar efter 2 perrar och hela laget jobbar bra. Bjussa nu inte Lkpng på luft och hopp i 3e.
Det är väl så att vår backuppsättning har mycket små marginaler vad gäller personalstyrka. Erixon får max vara borta 1-2 matcher och i så fall måste Sheriffen bli frisk. Någon som har koll på styrkeförhållande mellan Forsmark och våra övriga juniorbackar? Skulle han kunna avlasta några minuter på ett lite bättre sätt tro?
Kerstin_k: vi har fan spelat ut dem efter noter. 5-0 hade varit mer rättvist än 4-1 men bara de fortsätter så här så finns det gott hopp. Apropå hopp så hoppas jag verkligen inte att Erixons skada var allvarlig. Börjar ju se så jävla bra ut nu med Lyytinen, Rindell och Erixon där bak. T o m Didde är rapp på rören idag
OlliJanne: Påtaglig besvikelse bland HV-fans såklart. Med egentligen allt!
"Nubben har misslyckats totalt i hv med i stort sett samtliga värvningar, värvat på meriter men inte hur man formerar laget. Jag skäms över hur föreningen sköts faktiskt. Trodde vi lärde oss nått senast vi åkte ur men tydligen inte. Agera nu! Bort med Nubben, Samuelsson och Challe! Stillsam kan agera sportchef sålänge men nu måste tuffa beslut tas annars totalt ras!"
Idag är det bra reklam för Timrå. Bästa sändningstid på 4an, bra hockey, härliga intervjuer o dessutom Kicki. Idag borde några nya supportrar till Timrå födas i övriga landet.
DJ Hemp: ja onödigt att bjuda på skitmål i onödan men sett till spelet äver 2 perioder har jag svårt att se att vi ska rasa ihop i 3e. Det kan bli en trevlig lördag...
Det kan jag förstå, men nu kommer vi att hålla andan i början av tredje. Aldrig kul att släppa in en onödig reducering så där i slutet. Gläds mest åt Rindells framfart så här långt. Walli har också imponerat, i alla fall tidigare i matchen. Hoppas att utdelningen kommer…
Tänk om någon hade sagt 2015 när vi stod på ruinens brant att om 8 år har vi fått hem Pääjärvi igen, men då vi bland annat fått hem Anton Lander kommer vi att ha ett så starkt lag att han bara platsar i fjärde kedjan.
Det blir en spännande vår, så länge alla skridskoskenor sitter på plats.
Sputnik: Vill lyfta upp Emil.P idag lite extra som vi nämnt innan. Idag är han påkopplad. Jobbar färdigt situationerna och sätter press på ett sätt man inte ser så ofta av honom. Skitsamma om poängen inte alltid trillar in om jobbet ändå är där!
Zäta75: vilken sjuk LHC-fokus Wikegård har. Linköping gör nåt DÅLIGT, Linköping har nåt bra byte, Linköping kan göra nåt bättre. Vafan, vi dominerar ju matchen, hyllningarna borde hagla.