DJ Hemp: Kapanen är ödmjuk som få och många matcher har jag sett han stå och heja på folk som springer upp i trappen och på väg förbi kioskerna till sina platser. I torsdags på lunchen käkade hela laget på arenan innan de skulle till Gävle och Didde mfl tog sig tid o surra med pratglada matgäster. Verkar vara härlig harmoni i laget.
Nej, Ante förtjänar naturligtvis en eloge för den insatsen. Förresten, vad hade du för ärende i Kattlådan tidigare idag? Kan inte låta bli att undra över saker. Sån är jag.
Kapanen gjorde för övrigt ett riktigt bra intryck under intervjun idag. Har åldrats med värdighet och kändes allmänt förtroendeingivande med pondus samt bra ordval, trots att svenska inte är hans förstaspråk. Uttalade sig vettigt angående Halloran också, även om jag inte riktigt minns allt. Vill inte jinxa alltför mycket i rådande segerrus, men känslan är att Kimmo nu har inlett en andra lyckosam karriär i Timrå. Hoppas att man kan skriva något liknande fler gånger framöver. Han är kanske den mest stabila keeper vi haft bland alla dessa favoriter, där även sådana som Bosse Ahl och JJ ingår i skaran. ”Pekka” Lindmark icke att förglömma, men 0-10 mot Löven i november 1981 var allt annat än stabilt. Hade aldrig hänt med Kapanen mellan stolparna 😵
Tom Topp: GE dem inga spelvändningar. Liksom de är nästan lika bleka som Malmö när det kommer till att bygga sitt egna spel och ta sig förbi när det står 5 motståndare välorganiserade. Men uppenbarligen så är det så svårt
Intressant att det bara är två lag som släppt in färre mål än vi. ”Omöjliga” SAIK och Växjö. Måste ha en grym defensiv för allt kan väl inte bara handla om JJ? Ändå dras vi med dessa långtidsskador på backsidan. Rätt imponerande faktiskt. Tänker att jag höjer en skål för det 🥂
Känns ju fel som sargad Timråit men skall vi titta uppåt i tabellen istället för ångest neråt? 😁
Frölunda har 4 poäng tillgodo men 1 match mer spelad och sämre målskillnad och långtidsskada på Friberg etc.
Vi verkar ha tuggat igång nu med alla friska(bara Svensson som saknas). Sen skall Palola in som spets och Forsmark breddar upp backsidan. Topp 4 kanske inte är en allt för orealistisk tanke ändå..
Tom Topp: Frölunda i dagsläget är ju riktigt usla. Deras pp är det sämsta jag sett i Shl, tror jag. Nu har de dessutom ett gäng bortamatcher framöver. Vi kommer att passera dem inom en relativ snar framtid. The only way is up!
Oskars är i alla fall inne i en grym streak. Med undantag för matcherna mot oss. Vi har ju 9 av 9 poäng mot dem och 12-2 i mål. Så hoppas att vi ställs mot dem senare för då är de ett minne blott. Utan Juel till hösten dessutom. Sedan har de bara sina kärnkraftverk att skryta med.
cloon: Har absolut ingen ångest för kval, men tråkigt är det att Växjö inte kan göra sitt jobb så vi får ett gap till topp 6 platserna, jag gick in med säsongen att jag var nöjd med om vi höll oss kvar och slutade på ingemansland, slutspel var en bonus, jag tror inget lag kommer vilja möta Timrå i ett eventuellt play-in/slutspel iallafall, högstanivån i laget är helt sjuk, men lägstanivån kan ju va riktigt kass också, upp och ner men ett lag har alltid svackor så är det bara! ;)
Tikarn97: njut av möjligheten att sikta uppåt istället för ha ångest för ett kval som inte finns!! Vi har legat på övre halvan länge så nu går vi för topp fyra !
Firar här också men utan sällskap av dina ständiga följeslagare 😀 Hemmabaren är inhyst i kylskåpet, då jag föredrar kylda drycker ❄️ Främst firas dagens kassaskåpssäkra trepoängare. Har i alla fall lite gemensamt med Linköping. Vi kämpade sida mot sida om SHL-platserna kring 1999-2000 och har ett SM-silver som bäst 🥈
Ingen större idé att bry sig om andra lags resultat i det här läget. Skit i Oskars. Vi gjorde vårt jobb idag och har nu tre raka stabila segrar. Fortsätter vi på den inslagna vägen stannar vi bland topp 6. Tycker mest att det var kommentatorerna som haussade upp Linköpings inledning av den tredje perioden och snackade ner Timrå. Men det var väl för att försöka skapa någon slags spänning för de betalande Cmore-tittarna. Som TV4-tittare såg jag att det egentligen bara fanns ett lag på isen i princip hela matchen. Dock medveten om att det kan svänga oerhört fort i hockey och inte sällan genom rena tillfälligheter. Så, ja, vi var totalt överlägsna, men i värsta tänkbara fall kan man ändå tappa en match på bara några minuter. Det har vi sett förr.
Kebab_House: Rattie skall enligt säkra rykten kommit in på Kapanens kontor efter matchen och stått på sina bara knän och bönade om att få komma tillbaks och slippa spela i plastCluben och hålan Linköping.
Tikarn97: Juel är jävligt bra alltså… Gött ändå för Johansson med avlastning. För Ante med, han behöver ju bara slå tärning, så är det klart. Lyxproblem.
297: Tänkte utifrån perspektivet att skapa ett rejält gap till topp 6 platserna men fan, man är nöjd med play-in ändå, känns otroligt skönt att det är 99,9% säkert att inte behöva uppleva ett ångestfyllt kvalspel nedåt, känns skönt att man som neutral kommer kolla på de matcherna helt utan någon nervositet! 😅
Helt otroligt att det alltid är Växjö som ska torska matcher efter vi har vunnit våra, vi får aldrig hjälp av Växjö att hålla lag bakom oss, Tim Juel är en jävla vägg ikväll.
Nisse på Mon or: Om vi får in Juel nästa säsong så kan man säga som Brynäsarna sa och utan att försöka övertala sig själv, Timrå får de bästa målvaktsparet i SHL.
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.