Labban: Men MOrDOr Håkky trummar på och tar sina poäng. Vilket lag ska bli bäst i Vänsternorrland? I augusti hade man blivit utskrattad om man ställd den frågan med allvar i blicken... nu är den frågan inte alls lika kul.
Han hade behövts nu... I boxplay å framför motståndarens kasse... Timrå IK ett lag helt utan självförtroende och nerförsbacken....blir allt längre.... 3 raga hemmaförluster... Så sjukt mediokert... Var fan finns hjärtat i laget?
Zäta75: Topp 6 kan vara bye bye också snart. Just nu är det fyra lag som dragit i toppen och SAIK lär trumma på. Då är det bara en plats kvar som bland annat FHC, Luleå och Timrå ska göra upp om
297: Det blir nog Hanzls 250 lök som vi får leta backar med, eller ja, vi ska ju ha in en ny 1a center då också, mmmm. Vi saknar även righskyttar. Sen om det Mr Madhawk sa om hemvändarnas kontrakt stämmer, att deras kontrakt blir dyrare för varje år, ja då sitter vi i skiten på riktigt. Kämpa Kapanen.
solbacken: Vi har vunnit 2 av de senaste 7 matcherna det är hårda fakta. Efter Antegate och Lyytinens frånfälle har allt rasat. Vi sitter i en tuff sits även om vi just nu ligger 7a. Inte många poäng ner till kval och jagande lag, kan gå snabbt.
pingvin: Jag fattar väl att vi inte kan sälja Dahlén och köpa tre stjärnbackar som inte finns men dels skulle vi behöva pengar till när någon spelare kommer lös på marknaden och dels är det USEL PR att ha 5 millar Dahlén glida runt på isen och låtsas spela hockey. Vi skulle varken vara bättre eller sämre utan honom, kanske marginellt bättre. Men det är ÄNDÅ fem millar som glider runt där ute och slåss i poängligan på plats 34 med spelare som Lenc i HV71 och Händemark i Malmö och backen Kapla i Rögle.
Fan vad SCA ska känna att dom får ”bang for the buck” där. Glassa runt på gamla meriter, fy fan.
Bragd-Birger: Förmodligen fanns det inget vettigt på marknaden, utan valde Eronen då man visste vad man fick. Aldrig varit en fan av Eronen, ska tilläggas. Att Meiho får glida runt där ute istället för Boyce är ett skämt. Lundin är ett skämt, Hartmann är ett skämt. Med mer. Vill inte ha kvar ett dussin spelare kommande säsong. Kommer ju inte ske såklart. Bara hoppas Jokinen kan få ut mer av den trupp vi har. För tydligen så jobbar man på att förlänga med Lundin. Tar Erik Andersson alla dagar i veckan före honom. Denna säsong är på väg att bli ett enormt fiasko. Men det såg jag komma för bra längesen.
Laken: och speltid ges sällan till dem som visar vad som krävs på isen utan till dem som vi verkligen skulle må gott av att få igång…
Det måste kännas tacksamt för EA och OJ…
Hehe
Jag tror inte dom kommer lösa Timrås problem men det känns inte som att vi är nära att lösa något nu ändå så då kan man ju spä på problemen med lite orättvisa.
Att peta ner Dahlén var bra! nu fick vi plötsligt 3 kedjor som är farliga.
Skulle tro att Lundin och Hartmann upplevde det väldigt positivt med…
Laken: Vi sitter ju i en skitsits. Det är bara att konstatera. Laget är missnöjt med Ante, punkt. Vi har en ny tränare på ingång. Nu måste vi dras med en ngt purken Ante säsongen ut. Det är inte bra alls. Det finns enligt mig två vägar att gå. Antingen entledigar man Ante redan nu och får in den nya tränaren. Men det kmr inte att hända pga ekonomi och kontrakt. Så det är lika bra att alla ställer in sig på att denna säsong är rökt, bränd, vaskad tyvärr/
Däremot tror jag att revanschen kommer att bli magisk nästa år.
10473: vi skulle t ex inte ha tagit in Eronen som siste - och bäst betalde - back. Han hade vi kunnat få två allroundbackar för, och jag garanterar att dom hade gjort ett betydligt bättre jobb för halva pengen. Eronen är sanslöst dålig. "Bra skott", tjena. 5 mål på drygt 70 matcher. Han är ett marginellt större offensivt hot än Didde. Och i egen zon har han e n move för att hantera press: vända vid sargen.
Sen borde Kapanen, för länge sen, agerat (!!!1) såsom han gjorde förra säsongen. Brutit något kontrakt (t ex Miehos eller Lundins) och tagit in en backjävel. Eller gjort som typ alla andra klubbar gör när dom får skadeproblem: låna in en back. Men nädå. Vi kör på och hoppas på det bästa. Så jävla märkligt.
söder över: Jag är ingen ryssvän. Men en stor jävel som Paigin är vad vi skulle behöva nu. Som kan spela hårt och rensa framför mål. 2m 100 kg minst och rörlig som Paigin vore en dröm att få in
297: Förstår inte ens varför jag blev glad när jag låste i expressen för nån vecka sen att dahlen vill troligtvis stanna i Sverige även fast han har bud från Schweiz. Han är tyvärr för dålig för Shl nivå. NÄR han inte presterar framåt är han en nackdel för övriga på isen då han kräver puck hela tiden.
Han är nog en av få spelare som fortfarande kan åka runt o flina när dom gjort både 2-2 och 2-3. Hade det varit nån som verkligen brydde sig hade den personen varit förbannad.
MEN vad gör det när vi har en kapten som mot fjolåret ser helt annorlunda ut, ingen glöd i ögonen och inge tryck i grillerna.
Erixon Erixon......han är för gammal o måste köpas ut till nästa år/utlåning där klubben tar lönen.
Eronen likadant. Eller fan kasta allihopa och behåll forsmark och rindell
Är det på det här sättet Ante vill lämna ? Är det på det här sättet laget sluter samman o ska ge Ante ett värdigt slut ?
Laken: med risk för att bli tjatig, men jag anser att vi förlorar många matcher på för svagt spel framför målen....vi klarar för sällan att rensa framför egen kasse, och har löjligt svårt att forcera in nåt i motståndarens kasse.
10473: Jag skulle bytit bort Erixon mot Juolevi nu om jag kunde. Han var inte superbra hos oss, men bättre än Erixon och kunde växt rejält i rätt omgivning. Bra i Finland nu. Kanske kommer han in igen nästa år. Intressant att se om Kapanen presenterar en back inom kort. Något kommer iaf att hända vad gäller back eller tränare inom kort.
Zäta75: och finns det inte indikationer på att Erixon och Eronen spelar med känningar med?
Lyytinen och Strömberg borta…
Ja då är det faktiskt kört.
Med klena backarna på plats så kan man hålla intensiteten och jobbet uppe men när dom är 4 redo varav en inte riktigt redo för SHL och 2 skadeskjutna så tar det ju 5 min in i varje period innan dom går på knäna och är stressade bortom allt rimligt…
Zäta75: Instämmer, vi kommer aldrig samlat i anfallsspelet. Känns inte som att femmorna sitter ihop. Sedan väldigt lojt från vissa spelare medan andra kämpar på.
Bragd-Birger: För vilka pengar skulle vi ha värvat en bättre backsida? Dom pengarna sitter ju våra floppar aka hemvändare på. Nästa säsong får man nog lägga Hanzl lön på 2 st backar. Samt att man gör allt i sin makt för att få bort Erixon och Eronen. Dom måste bara bort.
Bragd-Birger: Ja, Lyytinens bortfall i 10v blir troligen spiken i kistan att vi inte klarar slutspel. Det förstod jag direkt när jag hörde det. Han går inte att ersätta. En ovärderlig back för oss
Timrå Linköping 0-3 i matcher... 3:e raka hemmaförlusten... 6 poäng ner till 10 plats... Lule....kamm vi noll... Sen har vi Rögle ggr 2.. Dä ska var 6 poäng...
Laken: Svar ja. Måste till. Inget grundspel nu spelar pä chans och dålig coachning överlag, tex på tekningar. Det enda som var bra i coachningen var att man satr ihop Dahlen Lundin och Hartmann. Någon som tror att de spelar ihop från start på lördag?
BlackBay: ja så här kan det inte se ut inför hemmapublik. Ante köpte sig några matcher extra i o m segern mot SAIK men nu vet i fan om det inte är i båset det måste till en förändring
Bee: räddningsprocenten säger inget alls. Han hade släppt ett innan tekningar sänkte oss. Ty gör ju allt rätt när han han skjuter för retur. Fråga dig, hur kommer det sig att ingen timråspelaren är där och tar returen.
erathoo: chansningen med att gå in med tunnaste backsidan i serien gick inte hem. Något dom flesta varnade för innan, vi är ytterst känslig för skador. O precis som säsongen innan har vi haft konstant 2 backar borta.
Lägg där till att våra super forwards inte levererar, ja då kommer vi inte vinna täta matcher. Går inte ha 4-5 högavlönade som inte levererar, kravbilden är lika hög som månadslönen.
pingvin: tror du SCA betalar 5 miljoner för att 4000 på läktarna ska se Dahlén åka runt och fisa? Han drar inte en käft till läktarna, han bidrar inte ett skit på isen.
JA, jag tror SCA skulle betala 5 miljoner kr för tre toppbackar för då skulle vi varit ett topp 3 lag idag och folk skulle gå på matcherna.
Svårt att inte bli uppgiven nu. Vi vaskar en säsong genom att spela rysk roulette från säsongsstart med vår backsida. Så jävla märkligt och idiotiskt. Varje omgång som går utan att det händer något är ett underbetyg till hela den sportsliga ledningen.
Framåt är det parodiskt att se våra hemvändare. Dom k a n verkligen inte göra mål. PP är ett skämt. Nu vaskade man om - änte-fucking-ligen - och då såg det iaf lite rakare ut. Jonte kan inte och ska inte spela med spelare som inte har defensiva spetskvaliteter. Har han någonsin varit så här lost/obrydd defensivt? Ens när han mestadels låg och blålinjefiskade i HA?
Nä, hörrni. Detta ser inte bra ut. Alls. Sen Lytet försvann är det fritt fall, spelmässigt. Grejar vi play-in ska vi vara jävligt nöjda.
Fi fan. Vilken bortkastad säsongsjävel det här ser ut att bli.
Percy: LHC var inte ens bra idag. Ändå förlorar på eget grepp återigen. Varför får iskalla spelare ta viktiga tekningar? Kan ju inte se så sopigt ut med 7 minuter kvar och god chans till vinst. I det läget måste man slänga in spelare som är på hugget och ger 100%
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.
Vilket lag ska bli bäst i Vänsternorrland?
I augusti hade man blivit utskrattad om man ställd den frågan med allvar i blicken... nu är den frågan inte alls lika kul.