1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596155 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
Zäta75: Modo har 4 poäng och 23 i målskillnad att jaga ikapp på Linköping på 2 matcher

Är ju sista chansen för MODO på lördag , annars blire kval , de blir åka av för timmer-å-pojkarna

Rallarn: ÖÖÖÖÖRNN, ÖÖÖÖÖÖRN, ÖÖÖÖÖÖÖÖÖRN
fan jag varvar sönder motorsågen ikväll.
Vad gör den där jävla finn-jesus i båset då? Står som en jävla Perra fågelholk kopia. Får Ante att framstå som matchcoachernas-matchcoach.
Freddan kom tillbaka, allt är förlåtet.
Nu ska jag hålla käft till imorgon för nu är det affekt känslor deluxe.
Behöver jag säga att alla andra resultat gick åt helvete också.
Förväntar mig NOLL poäng i derbyt dessutom

Sista hemmatch i grundserien, mycket som står på spel. Då känner spelarna att det är läge att gå in med total avsaknad av matchvinnare mentalitet. Hälften inte intresserad av att ta i, andra hälften sitter kvar i omklädningsrummet.

Vi måste slitit ut isen kring sargerna, för nån annanstans var inte vårt puck innehav i period 2 och 3.

Bättring på lördag annars är topp 6 körd

pingvin: Har föreningen ambitioner på SMguld?Tillåt mig småle. 6e plats var målet i 1a hand.
Nu har Kapanen, Nubben och Jokinen ett hästjobb att bygga om detta luftslott och fuskbygge. Det måste till en ny 1kedja och minst 2 rörliga offensiva skottkunniga backar. Det måste brytas ett par kontrakt också. Fy fan vad uselt.

Släpp Dahlen nästa år. Han är en grym spelare, men fan va ojämn han är. När det går tungt åker han bara runt och pepprar lösa skott i magplattan och plexiglasset.

Ja tänk åk tä Väkschö på tirsda å firt Kvartingen menn dä ä int värd art!!!
Dra åt helvete å Avgå all jävla rabbuslingar!!
Töm å glömm å grattis Moddo o Väkschö tä segern
Kukken Balen Kempehallen!!
Vi ha ES sämst bakkuppsätning...klen somm fan!

Topp 3 Timråiter
Juel
Svensson
Hartmann

Rallarn: en djup fundering har inte Timrå skrytit om sin fina skärm de har i omklädningsrummet. Kanske läge å använda den. Har de sett själv hur jäkla bedrövligt pp är.sen är de verkligen villig att betala priset för att vinna. Idag var de bara spel efter sargerna. Backarna är de förbjudna att skjuta för att göra mål??

Rallarn: Har inte haft Hs ikväll men nu jävlar blir de besvärligt för Mordor på lördag (hoppas jag) !!🤬🇺🇿😎

Hypocrisy: Enda chansen är att vi slår Modo och att Skellefteå förlorar borta mot Brynäs på lördag. Då kanske vi kan ta en förlust mot Växjö borta i sista omgången och ändå klara 6e platsen.

Men som det ser ut nu slår vi inte Modo. De vann borta mot Luleå 4-2 ikväll. Blir ett lite för spännande derby denna gång som kan gå hur som helst. Men Modo klara favoriter enligt mig.

Kattgubben: Clubben = Hockeymördare. 23 Icingar i sista perioden och därimellan konstant ryggsäckahockey. Inte kul att se på för 5 öre.
Att SHL kan tillåta så tråkig hockey är märkligt ang nivån på utvisningar

{10015}: Tyvärr, vi är ett loosergäng. Inte värre än er, men ändå ett loosergäng.

Allt snack om Utmanare om guldet för några veckor sen satte väl grillor i huvudet på spelarna.

SebastianH: Det är sådan sjuk loosermentalitet på våra ledande spelare i laget, tänk om någon av dom hade haft hälften av Svenssons pondus den här matchen istället för att åka runt o gömma sig

bgs: Ante har till slut satt försvarsspelet, trist för oss

Blake Slåhan: Kul för Ante. Men för helvete. Otroligt oroväckande om vi inte kan vinna en sån här viktig match på hemmaplan i detta läge. Jag kan förstå att man har ”oflyt” och förlora vissa matcher där man borde vunnit. Men har man ambitioner på SM-guld så måste man vinna dessa matcher. Enorm skillnad att vara klar för kvartsfinal och jämfört med åttondelsfinal. Tror alla spelare håller med. Otroligt jävla dåligt att inte kunna göra mål på 60 min på hemmaplan mot Linköping. Jag är jätteglad för nytt kontrakt!!

Verkar kunna bli Örebro i playin. Haha inte en chans att vi vinner den serien

Kattgubben: Publiken buade ut spelarna efter matchen med rätta.

Tack timrå för att ni på egen hand räddat kvar pissklubben i shl ett år till 👌🫶 Dom enda 4 matcherna jag bryr mig en centimeter om per år. Jävla soplag, fittsport, kukätarköping

{469}: Man kunde verkligen ge sig fan på att ni skulle bli nollade på hemmaplan den enda jävla matchen ni inte skulle bli det.

Zäta75: Hockeysnack har funkat precis som Timrå på isen. Nu är det fan upp till bevis mot Modoliderna. PP måste fixas till, det har varit alldeles för uselt. Bort med Pettersson och Stiga som drar ner tempot

Hypocrisy: Dags för Jokinen att agera med nu. Vaska om kedjor, gör bara nånting.

bar mofftak: Man får se det positiva, det är inte många matcher till innan säsongen är över.då får man tid över till annat. Kanske nått mer givande. Titta på snön när den smälter, snickra en fågelholk, titta på när färg torkar eller sortera skriv i garaget.

Kattgubben: När vi körde samma typ av hockey i ledning under ante, torskade vi varje gång..

Är egentligen någon förvånad efter senaste matcherna? Borde bli 8e plats och Växjö i åttondel.

Fy fan va vi viker ner oss iår igen. Helt otroligt med det gapet ner vi hade för 4 matcher sen. Inte en chans att vi slipper playin nu. Synd att det är dom bästa spelarna som sviker. Första femman har väl inte gjort ett mål på 4 matcher nu? Aja rätt åt dom. Man kan inte sluta spela med några matcher kvar och tro att det är klart. Jag gissar att vi avslutar säsongen med 8 raka förluster sen kan dom åka på sina älskade semestrar.

vonDöbeln: Hockeysnack verkar inte ha fungerat för många idag. Väldigt få inlägg. Tur det kanske.

Jag är VÄLDIGT besviken nu. Vi är ett MYCKET böttre lag än Linköping. Nu klarar de sig kvar utan kvar och Modo lär åka mot HV.

Ska försöka att inte skriva så mycket mer ikväll

GurraG: vi går in i slutspelet med samma losermentalitet som ifjol. Vi viker ner oss mot desperat motstånd, för många som inte vill bryta några naglar i Timrå. Synd att inte Skellefteå och Rögle tänker likadant. Jävla kärringar.

Hartmanns backcheck på 0-1 och kroppsspråk bara skriker ”jag har just skrivit på evighetskontrakt”.

bar mofftak: Precis så. Svensson var dessutom vår mest rörliga back på blå. Total makeover på backsidan till nästa säsong tack.

Det är så talande att våra forwards måste prestera på topp ifall vi skall vinna. För våra backar är inte kompitabla att skapa nått offensivt.

Näkyvä och Eronen är ju dessutom ett rejält sänke på det.
Hur många skott hade Näkyvä utanför idag?

Linköping är ett av de sämsta lagen SHL skådat i modern tid, men mot Timrå IK är det lätt att ta poäng.

Nu kastar jag in handduken på det här jävla anus-laget tills att man går ut med ett pressmeddelande där laget ber om ursäkt offentligt för hur fan det ser ut på isen.

Fyfan vilken mörk framtid den här klubben går till mötes när detta är det bästa vi kan åstadkomma med den bästa/näst bästa truppen vi någonsin haft.

Vilken jäkla dödgrävarhockey, synd att det ska löna sig. Vi lär väl få stå ut med äggjävlarna en säsong till nu. :(

BaraTikare: Synd att inte någon av backvärvningarna blev någon större succé, samtidigt så verkar vi göra allt för att undvika backskott. Slagskott från blå är vad vi hade behövt idag.

Det blir väldigt enkelt för deras forwards att försvara när backarna aldrig tar direktskott så de behöver inte ligga nära.

BaraTikare: Vi förlorar 8e raka mot Linköping som inte har ett skit framåt på hela matchen. Slår icing på icing. Vi skänker bort 3p när vi behöver det som mest.

Jag skäms för laget och för alla fans. Hade förväntat mig mycket mer än såhär.

Jag mår dåligt och vår topp 6 plata som de flesta såg som given lär glida oss ur händerna nu och det blir ett tidigt uttag

4a raka förluster nu. Jag är väldigt besviken just nu.

Grattis tä Play in.....Play out!!!
We did it again....
Fy fan !!!

Zäta75: Kaffe kaka 4 raka! Play in here we come!1!1! 🥳🥳🥳🥳

Vad sägs som att slänga lite puckar mot mål, det här med att stångas i hörnen verkar ju inte fungera?

Smokey: HAHAHAHAHA!

Spel mot ett mål Linköping slår icing på icing hela perioden.

Vi får inte in pucken. VI ÄR FAN INTE VÄRDA SLUTSPEL!

Förlora mot detta skitlag som skjutit 13 skott på mål och leder :))))

{10817}: Inte så lätt när LHC ställt en VM målvakt i kassen.....
Nä just ja, det är ju vi som gör han till VM målis

Degenerate: Den här matchen är körd, det tar tvärstopp hela tiden, man kommer inte på mål förutom några ofarliga lägen som målvakt tar.

Smokey: Så ni ska bli nollade hemma nu precis när vi behöver att Linköping förlorar? Hatar ni oss så mycket?

Smokey: Hela jävla backsidan förutom Svensson ska ut med huvudet före efter sista matchen denna säsong, fyfan va uddlösa vi är vid blå.

Det är något sjukt ojämt med det här laget...

Orka

Soff-coachar:

- Slänger ut tv i förebyggande. Sätter mig i fosterställning i en mörk garderob under en hög med smutstvätt. 100% radioskugga för att få lite frid tills man vågar gå in och se hur fan det här slutade.

Over and out.

Rip Kirby: Hade vi haft denna inställning från början så. Nu möter vi ett igelkottförsvar och målis son står på huvudet när de leder.

Rip Kirby: Har vi bara otur eller är vi förbannat dåliga på att skjuta förbi motståndarnas klubbor?

BaraTikare: Såna lägen MÅSTE sitta!!

Zäta75: Äsch, förlust i kväll och vi vinner två raka = får frölunda istället för fbk i kvarten

{469}: Jag hoppas fan mest att Jokinen slagit den i smulor efter första;)

Zäta75: Vi har väl 4-0 mot Leksand?

Smokey: Har du möjlighet att hacka smart tvn i onklädningsrummet? Har lite ideer jag vill printa upp innan 3:e perioden startar..

Zäta75: Vid förlust ikväll lutar det åt playin i bäst av 3 mot Leksand, Örebro eller Växjö. Inga önskemotståndare direkt.

Kom igen nu!!!

« · 2834560 · »