Challe måste väcka upp spelarna, det är för lite glöd i manskapet. Försvarsspelet suger, vänder Timrå detta idag skulle jag bli väldigt förvånad. Det går inte att vara så ineffektiva som vi varit idag och ändå vinna matcher.
nu villa jag se challe kasta om i kedjorna sätt regin och pyrre å tenkrat som första line dom har ju varit bäst hitllis det är ända gången timrå har lite snurr i anfallszon när dom är inne
Inte så lätt för Challe heller då man kanske har elitseriens bästa forwards och definitivt elitseriens klart sämsta backar. Att man inte på förhand kan se vilka backar man har att tillgå. Tycker det är skrämmande att se deras spelförmåga. Ser ut som dom är vettskrämd så fort dom får pucken i egen zon. Jag hoppas att kontraktet går ut för de flesta till nästa år!!!!!
Gladh: Han har BRA betalt för att vara igång från match nr 1 inte vara bra i några omgångar avv 55. Tycker man har rätt att vara kritisk mot någon som har betalt för att visa vägen på planen, inte på damekeperingen.
Gladh: Visst! Uppfödd på mjöd i skuggan av kungagravarna i Gamla-Uppsala, skulle aldrig vika ner sig alá Hedström och Co och spela med handväska och klänning, därför har han ju varit bänkad...vägrar ta på sig sådana kläder.
gå in på www.sopcast.com sen gå på hem sidan www myp2p.eu och gå in på live sports och klicka på icehockey och matcen du vill se så står det där her du gör obs du måste ha vlc player
Idag hoppas vi på en bra match, förutsättningarna finns då LHC inte är ett lag som bara ligger i skyttegravarna.
Jag vill se ett TIK som "vågar under kontroll" :-) Vidare vill jag se att Tenkrat får mer hjälp med alternativ när han tar tag i spelet.
Nåt annat jag också önskar är bättre puckkontroll, det har varit alldeles för mycket "drällande" med trissan, tajmingen måste också hittas, ibland verkar det som det fattas en decimeter på klubban för spelarna, passningen går för tidigt - elller för sent - den sitter på grillan osv.
Pärsinen har sett pigg ut på senare tid, hoppas han får göra ett par pytsar idag.
Nybbe: Släppa pucken oftare i ett tidigare skede....direktskott oftare än nya långvariga dribblingar...han har ett bra skott.
Tittade på Frölunda- luleå lite senast o frapperades av hur snabba direktpass de hade ..vi har en tendens till för omständigt passningsspel...gäller inte bara Jonte..men idag blir det uppryckning.
Bigthelin: Det man kan säga att jonte inte har något att bevisa!!!!! han har fått den trygghet som han ville ha ,pengar, jobb,vänner..och STJÄRNSTATUS han är mycket nöjd ,mer nöjd kan han inte bli !!!!! Han behöver en utmaning vad????????????
lungan: tycker tenkrat varit briljant dom senaste matcherna, när han trampar upp så kan ingen ta pucken av honom. nej, om det är någon jag i dagsläget önskar mer av så är det jonte
Jag håller verkligen med adde 1337, vi måste vinna! Om vi rasar ner i streckstrid vet man aldrig vad som kan hända. Då kan det sätta sig i huvudet på lirarna och avslutningen på grundserien kan bli en enda lång pina för "överlevnad". Nej, idag går vi för tre poäng, inga silkesvantar och handväskor i dag tack! Visa att ST's tips 2-4 är helt galet.
John K: Varannan match. Ja, då är det dags i morgon (idag) igen. Det hoppas jag. Jag hoppas också att spelarna lär sig läxan (själv skickar jag hem läxa torsdag till torsdag) att man behöver kämpa varje match. Det duger inte att bara ge gärnet varannan match. Ge mig lite mer glöd i spelet, ge mig lite mer inställning! Ge mig en vinst för f*n!
Jaa, då är det snart hemmamatch igen. Om vi fortsätter att segra varannan gång så är det dags för vinst i E-on igen. Hoppas denna trend bryts på måndag då vi har MoDo uppe i "kassaskrinet".