1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590381 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23

« · 789780 Till forumet

Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Kära vänner....lyssnade på när Crippe intervjuades på radion
efter matchen mot Malmö i måndags och även igår när Jämtin
intervjuades mot Linköping igår....De sa båda två hur viktigt
det var att deras lag var skadefria...vi ska i Timrå IK vara glada
att vi hade ett stort försprång när vi drabbades av alla våra,nu
är visserligen HV71 bara en pinne efter oss,men någongång
måste det komma en svacka för dom oxå.....Linköping har liksom
vi 3 matcher utan vinst och efter svängdörrarna och uselt målvaktspel
igår så tror jag på vinst imorgonkväll i EO:N Arena!!!
Kämpa och kriga...

Älska Timrå IK i med o i MOTGÅNG ALLTID!!

Lall On Lall On..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
SMÅLAND:
Lite kort rubrik va?
Kommentera

friskan: Hm,lagom med rätt innehåll:)
Det är ju så vi måste känna inombords just nu,eller hur?
Kommentera

Ståplatser kvar:
1048

Sittplatser kvar:
691

1739 platser lediga... Var det nån som sa medgångssupportrar?
Kommentera

Ambroo: Skadorna kanske har letat sig till supportrarna nu också...
Kommentera

Captain Crash: Och med det vill du ha sagt?
Kommentera

Ambroo: Linköping har väl aldrig varit ett lag som drar folk hos oss iofs. Men jag räknar med 5100 iaf, matchen visas ju återigen på TV.
Kommentera

Frella: Vi leder trots allt serien och allt annat än 5000+ är lite pinsamt i mitt tycke... I vårt möte med dem senast så var det 5412 pers, men förutsättningarna är ju iofs annorlunda nu... Stöttning i motgång, vad är det?
Kommentera

ernie eagle: Att skadorna kanske letat sig till supportrarna också...?
Kommentera

Captain Crash: Du syftar till publikbortfallet då eller?
Kommentera

I morgon tror jag det blir tronskifte..

Hv vinner och TIK förlorar mot ett revanchsuget LHC..
Kommentera

Laban: Jaha...
Kommentera

Laban:

Något annat du vill delge oss som vi mer eller mindre vet redan??

Kommentera

Laban: Det gör inget, Laban. När säsongen är slut kommer HV71 fortfarande ha tappat 2-0 till 2-5 på en period.
Kommentera

gud: Så vi vet mer eller mindre att TIK förlorar i morrn? Vilken underbar inställning...är det vad merparten av alla tikare tror (vet) så är det ju fashinerande om det kommer några alls i morgon på matchen som håller på TIK! Inte kul att betala inträde för att se en match man vet att favoritlaget skall förlora...
Kommentera

gud: Get upp redan? Konstigt???
Kommentera

ingen ljusning i skadeläget?
Kommentera

nixXz: Näe...men nu har jag bestämt att det får vara ett slut på skadehelvetet serru! Tolererar inga fler bortfall...så nu vänder det. Spelare återhämtar sig sakta men säkert och TIK hittar tillbaka till vinnarspåret igen!
Kommentera

mikenomad: Hoppas på det
Kommentera

mikenomad och RTS

För nog förtydliga mig mer när ni två inte verkar förstå..

Sunda hockeyintresserade människor vet att det laget jag håller på har drabbats av en jävla massa skador och dom som inte har varit skadade har fått spelat otroligt mycket..

Sunda hockeyintresserade människor förstår att laget blir tungt och slitet när laget får spela utan dessa jävligt många skadade spelare 

Jag tror allafall att vi kommer att få väldiga problem i morgon och jag vet en sak till..jag är inte ensam om det..

Hade jag haft chansen att gå matchen i morgon så skulle jag gå ändå fast jag vet att "mitt" lag kommer få problem..

Något annat ni vill ta upp?? Ta det då via en bubbla eller ett brev..

Kommentera

gud: Men oj då...det var värst vad snarstucken man kan vara! Ledsen om jag trampade fröken på tårna.

Jag är fullt medveten om alla skador. Det är skillnad att tro att laget får problem i en match, jag tror också det blir tufft i morrn, och att helt sonika säga sig veta att de förlorar. Det är en hel hör med kompetenta spelare som faktiskt är friska och jag hoppas iaf att vi kan bjuda LHC på en rejäl fajt! En av anledningarna till att jag stöttar TIK i med och motgång är att jag aldrig är säker på en förlust, att jag känner mig övertygad om att det inte finns något lag i Sverige som TIK nånsin är chanslöst mot!

Nä, nåt annat har jag inte att ta upp så jag nöjer mig med att svara här.
Kommentera

mikenomad:

Du flörtar väl inte med mig va?? Spelar ingen roll om du kallar mig fröken så är jag inte intresserad av killar...

Du valde att missförstå mitt första inlägg och jag svarade bara på ditt..Självklart så kan inte någon veta om ett lag ska vinna eller förlora före en match..men i tidigare inlägg kan du läsa varför jag och fler tror att det blir ett tronskifte men givitvis så hoppas vi det inte..(Om du nu skulle tro det)

Ingen skulle bli gladare än jag över att vi spöar laget utan kultur i morgon.. 

Psst..Du behöver inte svara på detta inlägg jag förstår vad du menar..

Kommentera

gud: Ok...svarar lite snabbt ändå. Erkänner helt frankt att jag kanske medvetet valde att tolka ditt inlägg som Fan läser din bok...:-)

Får inte flirta med nån, vare sig kille eller tjej. Då kommer frugan med brödkaveln...
Kommentera

uhahl: Enligt Kenta är skadeläget detsamma som i måndags...
Kommentera

mikenomad: Och LHC saknar ett gäng även dem. Ulf, Martin, Sami men framförallt Magnus är samtliga indisponibla. Alltid något.
Kommentera

mikenomad:

Puss på dig..;) 

Kommentera

gud: Peace and love!

Ang. morgondagens match så är LHC:s skadeläge inte mkt bättre än vårt, de är dessutom även de inne i entyngre period med tre raka förluster bakom sig.

Chansen till tre p borde vara hygglig, tycker inte vårt skadeläge är en acceptabel förklaring om så inte blir fallet iaf!
Kommentera

mikenomad: Ja precis. Och dessutom har LHC inte gjort mål i päpä på typ 2-3 år......känns det som. Vet inte exakt, men det är uppemot 30 päpä utan mål. Jimmy Hammare kanske har rätta nuffror på det.

Så, hur ser oddsen ut på att deras päpä lossnar just imorrn? ;)
Kommentera

mikenomad: Va f..n säger du!!!!
Vi vinner med 8-1
Vi får göra som haren- Leva på hoppet
Kommentera

Morgondagens drabbning känns rätt oviss. Jag skulle ändå tro att ett par måls överläge inför sista behövs. I Päpäväsändningen senast intervjuade man Hedström där man bl.a annat kunde höra han säga "att sista perioden har varit vår starkaste (detta sett till tidigare matcher med fullt manskap)". Tror nog att man måste skruva ner förväntningarna en aning med tanke på skadeläget. Laget har, de sista matcherna, varit enormt trött i sista perioden. Enkla misstag, inte orkat checka, inte haft orken helt enkelt att slutföra matchen. Detta p.g.a. kort manskap.

Huvudsaken är att viljan finns där (det tycker jag laget visat)och att man fortsätter jobba för varandra. Då ska ett, också skadeskjutet, Lhc inte vara helt omöjligt. Okej att man mötte HV, elitseriens formstarkaste lag, men att släppa 8 mål hemma i Cloetta center vittnar om att laget inte är helt i balans. Fördel hemmaplan genererar i vinst för Timrå IK.

Kommentera

Ikväll vänder vi förlusttrenden....vi var nära i Gävle i måndags...
Blod,svett och tårar och ett jävla krigande i 60 min...
KÄMPA TIMRÅ IK KÄMPA!!!!!
Ikväll vinner vi...jag har den känslan inom mig!

Älska Timrå IK i med och MOTGÅNG och i vått och torrt ALLTID!!

Lall On Lall On..
Kommentera

Laban: Plocka bort 8 spelare ifrån HV och det blir ras....
Kommentera

LHC har fyra tunga spelare borta. M. Johansson, M. Samuelsson och S. Torkki bl.a. vilket inte är några dussinlirare..

TIK har 7 på skadelistan men 2 (Wennerberg och Machulda) kan ju knappast räknas som kännbara denna säsongen. De har vi klarat oss bra utan hela hösten. Sen kan vi kvitta en forward (Nyllet tex) med vårt senaste tillskott Laine anser jag. Kvar blir ett kännbart bortfall på 4 spelare, dvs detsamma som hos LHC.

Ikväll duger mao inte skadeaspekten som förklaring vid ev. förlust!
Kommentera

mikenomad: Det duger väl aldrig som bortförklaring..... Däremot kan man inte plocka spelare mot spelare...... En viss skillnad mellan folk som haft en hel försäsong med samma lag, kommit in ordentligt i truppen osv, än en hockeyvagabond........
Kommentera

Hassan: Du tänker på min "kvittning" av Laine o Nyllet..? Är medveten om att den haltar en aning, visst är det som du säger! Men en viss förstärkning innebär ju Laine med tanke på att Nyllet är borta. Lite väger han ju upp! Ville annars mest bara visa på att skillnaden mellan LHC och TIK i dagsläget inte är så jättestor på skadefronten. Har blivit lite väl stort fokus på detta här på sistone, antytts tex att TIK ställer upp med nån form av B-lag och dyl. De spelare som LHC har skadade är minst lika viktiga för dem som de vi har borta är för oss!
Kommentera

mikenomad: Fast en viss skillnad finns väl som talar till vår nackdel iom att vi gått på kort om folk en längre tid och slitit hårt på vårt spelarmaterial. Strålman har ju ett bra tag visat att han gör idiotmisstag som man får gå tillbaks till hans första tid i TIK för att få se. Någon föreslog för ett tag sedan att han eventuellt skulle ha blivit nonchalant efter all positiv uppståndelse. Kanske stämmer det, men jag tror personligen att det mesta beror på att han är mentalt trött. Han har ju matchats rätt hårt ett bra tag nu.

Hur länge har LHC:s fyra spelare varit borta? Är det skador som nyligen uppstått eller har de också varit borta en längre tid?

Jag tycker inte heller att skadeproblemen ska användas som ursäkt för uteblivna resultat, men en viss förklarande del har det nog allt. Men man får hoppas att LHC:s kräftgång på senare tid kan vara en orsak till att vi kan få ta tre poäng ikväll. Det kan gå, speciellt om någon kan få Styf att förstå att det finns enklare sätt att spela än att göra idiotiska droppass bakom ryggen i egen zon. Och Jonte skulle nog också behöva lära sig spela smartare. Visst är det snyggt med hans fina dragningar fram till motståndarens blå eller snurrandet i motståndarnas zon. Men om han hela tiden ska lägga ett livsfarligt pass längs med blålinjen istället för att lägga ner pucken och utnyttja sin fart för att vara först på pucken efteråt så kommer det att ta en ände med förskräckelse och kosta några baklängesmål.

Nä, spelar man smart så ska man nog kunna sno åt sig någon eller några poäng här och där framöver och hålla sig kvar bland topplagen tills man får tillbaks fler spelare.
Kommentera

Det verkar bli en pinsam publiksiffra ikväll. Bara 4283 sålda. Ikväll blir det nog svårt att nå 5000 gränsen...
Kommentera

LHC är lika kort om folk som vi och har sin bästa back borta. I kväll finns inga ursäkter. Serieledningen ska försvaras.
Kommentera

T T: Instämmer och Torrki som avgjorde förra matchen lagen emellan är skadad, detta måste bli seger.....

KÄMPA KÄMPA KÄMPA... 2-1 tror jag
Kommentera

idag vänder det, 3-2
Kommentera

Stenklart. 5-2
Kommentera

RocknRolf2: Fan vad du var positiv då! Har du rökt på?
Kommentera

5-0 sa jag i måndags. Står fast vid det.
Kommentera

Yes! 1-0, Regin!

Kämpa Timrå!

Kommentera

7-1 eller 3-2 mitt tips hehe

killen tog 4-2 så vi får la se :) *hoppas*
Kommentera

Usch. det känns som om det osar katt nu....
Kommentera

Rooster23: In med ett i PP nu...
Kommentera

Vi är kass i pp
Kommentera

Fan vad jobbigt....3 mot fem nu...
Kommentera

« · 789780