1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590692 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29

« · 946728 Till forumet

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Olle: Saxat från Swehockey:
10.24 4 - 0 EQ FBK 75. JOHANSSON, Mathias
(85. JOHANSSON, Mikael)
10.15 GK in BIF 30. SPERRLE, Daniel
10.15 GK out BIF 1. KORHONEN, Markus

Halvtaskig start för Sperrle. Får släppa en kassa 9 sekunder efter att han kommit in, ooobraa.
Kommentera

Bragd-Birger: Backlund har varit ojämn och jag irriterar mig på hans kalas-tavlor med all negativ effekt de har på ett lag i obalans... men det huvudsakliga problemet (en) ligger nån annanstans
Kommentera

lite distans. Det hade ju kunnat sett ut som nere i Karlstad. 4-0 på en halv period. Där kan man snacka backbekymmer.
Kommentera

Fråga till folk som sett lite matcher i höst: Hur går det för Björn Svensson och Oscar Sundh? De var ju grymt frejdiga förra säsongen.
Varför får inte Magnus P-Svensson och Anton inte lira(eller ytterst lite)? Dom tillhörde väl de 6-7 bästa forwards i början på hösten.
Kommentera

RocknRolf2: Något får man väl roa sig med?
Sen tycker jag faktiskt inte att det ser så illa ut. Man tar kampen. Resten kommer.
Kommentera

Det vore ju kul om Timrå kunde ta ledningen nu för hittills har de spelat som ett kvalserielag. Bara flyt att inte LHC prickat in ett par puckar. Och så här bra är inte LHC, inte en chans. Lagen är jämnstarka på pappret.

Med sånt här spelet kommer Challe inte vara kvar länge, oavsett hur kul du tycker det är att skriva "!!!1" Bragd-Birger
Kommentera

Trada Backlund!!1 Eller vad säger du, Rolfie?
Kommentera

Bragd-Birger: En till skaplig räddning där.
Kommentera

actionleif:
Ber om ursäkt i så fall, sitter på tåget och lyssnar på laggande webradio,
Kommentera

actionleif: Ja, fan vad dålig han är Backlund. Bara tre feträddningar hittills.
Kommentera

Per HApps: Jag gjorde mig lustig. Han har gjort några fina räddningar
Kommentera

actionleif:
Till förmån för?
Kommentera

Det ser virrigt och lamt ut.
Kommentera

Skicka hem Johan Backlund.
Kommentera

Gladh:
Första linan skall försöka lira 0-0 medan Finska linan satsar mot 3-1.
Kommentera

nån som vet om man kan skriva till nån å önska streaming av timråmatcherna på wwww.myp2p.eu för sopcasten
Kommentera

är lite förvånad av valet av spelare i första line
Kommentera

Jensen_12: nu kan inte wikegård klaga vell? bara svenskar i 1:a femman :P
Kommentera

Hualigen! En match jag inte vill se, men naturligtvis måste se ändå.
Blir tufft som fan. LHC är i ruggig form, Timrå som bekant också - om än i en något annan bemärkelse. Modomatchen senast var dock ett fall framåt (jodå, Rolfie), och lyckas man neutralisera Mårtenssons femma kan det gå vägen.

Förhoppningsvis får vi bevittna ett Timrå med cojones. Jag vill se att man står upp i mittzon. Får ner farten på motståndarna och är jävligt distinkta i egen zon. Inget kladd. Detta är inte tiden för skönspel. Detta är back-to-basics. Jag vill se enkelhet på gränsen till stupiditet.

Blir också intressant att se eftersnacket här på HS, om nu gudarna är så onda att Timrå tvingas utstå nederlag. Misstänker att ett antal ur 'sparka trav-Challe!!1'-falangen kräver seger idag. Logiskt, eftersom det som bekant bara är Timrå som avgör hur en match slutar. Vinner man har man spelat bra, förlorar man är man usla. Och tvärtom för motståndarna: dom är skitbra-men-inte-tillräckligt-bra-för-att-matcha-vårt-superlag när dom får pisk, och så dåliga att dom borde skämmas över poängen när dom besegrar vårt underpresterande skitgäng.

Nya femmorna blir också intressanta att se. Finnkedjan tebaks känns logiskt. I övrigt känns det...intressant. Kan bli vad som helst. Hynning med Tenkrat vibbar positivt. Även om centerrollen knappast är optimal för Hynning blev jag överraskad över de intentioner han uppvisade förra matchen. Med tanke på hans skadeperiod klart imponerande. Tror att han kommer slå oss med häpnad vad det lider.
Kommentera

Jensen_12: bra att hedström få lira med andersson o carlsson.
Kommentera

Ja nu ska vi se vad de nya formationerna ger, detta känns spännande tycker jag, undrar nu bara hur de presterar på isen!
Kommentera

Femmorna har kommit:

1st Line

4. JONSSON, Robin 8. LINDSTRÖM, Sanny

12. CARLSSON, Robert 17. ANDERSSON, Johan 71. HEDSTRÖM, Jonathan

2nd Line

36. STYF, Pär 29. LOTVONEN, Kimmo

62. TENKRAT, Petr 7. HYNNING, Fredrik 19. SVENSSON, Björn

3rd Line

30. KOKKO, Petri 9. KOSKINEN, Kalle

27. PÄRSSINEN, Timo 32. HAHL, Riku 37. PYÖRÄLÄ, Mika

4th Line

3. ERIXON, Sebastian

10. SUNDH, Oscar
13. REGIN, Peter
16. AXELSSON, Anton
Kommentera

fighter: 4-1 blir det ikväll, något av en islossning
Kommentera

Robban-Bagarn-Jonte i lineupen i kväll. Dagbladets uppställning stämmer helt. ST verkar lägga sitt krut på webb-tv numera, de försöker inte ens på sina "inför".
Kommentera

JimmyH: känner på mig att vi tar det här,2-1
Kommentera

wap.hockeysnack.com
JimmyH: No shit Sherlock? :) Jaja, du vet hur jag menade iaf.
Kommentera

Dream Team: Vad jag har hört så spelas matchen ikväll inomhus.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jäklar sicket väder det är då! Det lär med största säkerhet avskräcka rätt många ikväll. Kommer det 5000 är det riktigt bra. Matchen då. Ja, med de skilda formkurvor lagen har känns ett tips på Timrå lite ologiskt. Men Timrå har överraskat förr. Tips: 4-3
Kommentera

Konstigt nog så har jag en positiv känsla inför matchen i kväll. Tyvärr så kanske det betyder stordäng ?

Nu hoppas jag att bl.a Pärssinen får sätta dit en puck, det skulle nog betyda en hel del. Givetvis så hoppas man ju på alla spelare, men det betyder nog mer för vissa att få sätta dit den.

Backlund får gärna fortsätta som sist förutom tavlan han gjorde då.

Försvarsspelet är väl en annan sak som man hoppas kan förbättras. Visst, det jobbas på och så, men det känns väl inte sådär jättestabilt alla gånger.

Det fysiska spelet får gärna visa sig lite mer till denna match också.

Nu är det dags att börja sjunga upp, så håll för öronen, grannar.
Kommentera

T T: Heja Timrå.
Kommentera

Robin startar, Erixon 7:e enligt Dagbladet.
Kommentera

Det är visst match ikväll, om någon nu hade missat det...!?

Tips: TIK - LHC 0-10
Kommentera

Jag misstänker att det döljer sig mycket fribiljetter och rabatter bakom de här siffrorna...

Ståplatser kvar:
677

Sittplatser kvar:
614
Kommentera

El Maco: Klart det vänder.

Dock blir det inte det rätta seggerruset i mars-april om man inte först sugit ut maximal ångest ur svackorna. Det är nästan lika roligt att gnälla kvalserie i motgång som att ropa "SM-GÖLD" i medgång...
Kommentera

Det må se virrigt ut på banan men efter lite bläddrande i Månadens Sportmagasinet så lugnar man ju ned sig rejält :) Ordagrannt:

Vilket lag vinner SM-guld:
"- Jag fick en ny pendel nyligen och provade att använda den. genom att skriva upp de olika lagen i cirklar på ett papper och hålla kristallpendeln ovanför fick jag svar. Cirklade den betydde det ja, rörde den sig linjärt betydde det nej och jag upplevde cirkelrörelsen starkast över Timrå. Jag satsar på dem!"

Må den mäktiga pendeln ha rätt :P
Kommentera

DJ Hemp: Då vänder vinden med andra ord. Sjöstedt gör comeback efter 3 matchers frånvaro.
Kommentera

El Maco:

Ett Timrå på dekis i en långt ifrån fullsatt E.ON Arena och en halvsunkig match mot ett lag vi alla hatar - perfekta förutsättningar för DJ Hemp!
Kommentera

DJ Hemp: Bra att du pallrar dig ut, tror det blir halvrisig publiksiffra. Skönt extra nervdaller på köpet efter tre raka torsk och match mot halvheta och helhatade klöbben.

Själv ser jag fram mot Dif på Johanneshov på lördag. Vore bra att ha en seger i ryggen till den matchen
Kommentera

Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Och här är det "snillen spekulerar" i vanlig ordning... :)

Men nu ska det bli ordning på torpet! I morgon (torsdag) planerar DJ Hemp att göra sin livedebut i E.ON Arena. Fotbollssäsongen fick ett ovanligt lyckligt slut och denna kan nu läggas till handlingarna (efter att ha beskådat inspelningen av LSK - GIF varje kväll i en månads tid för att inse vad som egentligen hände den där magiska dagen i slutet av oktober)...

Det räcker inte längre med att se Timrå IK på TV - nu vill jag känna doften av svett och liniment, höra varenda sargtackling och skridskoskär och inte minst se och uppleva på nära håll när nätet rasslar till från insidan efter ett mönsteranfall från årets upplaga av Timrå IK. Jag är fullt medveten om att det har sett förjävligt ut den senaste tiden - ineffektivt målskytte, billiga baklängesmål, undermåligt passningsspel, dålig intensitet och obefintliga kämpatag. Det är precis den tiden på säsongen - eländiga november - som DJ Hemp finner det intressant att ge sig in i leken... Väl mött i morgon!
Kommentera

« · 946728