jag förstpr att challe sätter in jonte på straffen för att få igång han men det var det klenaste straff jag sett inte ens ett försök till att en dragning
Bragd-Birger: Ja, sicken fet andraperiod. Det är den här inställningen som är (och ska vara) Timrås varumärke. så här ska det se ut! Det blir seger ikväll, det är bara Winnerborg kombinerat med extrem otur som kan hindra det nu. Ikväll vinner vi. Angående kedjorna så är det självklart positivt att finnlinen är tillsammans igen. Johan Andersson är så förbannat bra att hans kedja nog hade funkat med vilka spelare som helst, ändå är det kul att se Robban i bra slag igen, han är inte alls slut. Axelsson och Sundh fungerar bra som de energispelare de är tänkta att vara. Hynnings kedja funkar skapligt utan att riktigt få till det framåt
RocknRolf2: När Robban lägger skriskorna på hyllan (jag tror inte han håller på så många säsonger till tyvärr) kanske man bör ringa upp Crippe. Frågan är om han vill hem igen.
RocknRolf2: Tolka det som du vill, Rolfie-boy. Den andra perren torde dock du få svårt att finna allt för stor negativ övervikt i. Detta är hockeyporr. Älskar verkligen när Timrå spelar så brutalintensivt som man gör i afton. LHC är - så här långt, glöm inte att vi har vår mardsrömsledning nu - verkligen jobbats ner, millimeter för millimeter.
Blir det vinst - och låt det för Guds skull bli det - betyder det knappast att svackan är över. Från modomatchen och framåt är det steg på vägen. Men om man kommer ur det med insikten om exakt hur mycket svett det krävs för att faktiskt spela på den här nivån så tar jag gärna ett par novembersnytingar.
Vad säger vi om trav-Challe, då? Förutom att ägna all sin tid åt bloggning och V75 tycks han ibland kunna hitta rätt i sina ändringar.
Härlig sekvens där, hade just lagt mig (jag är lat, jag vet) i bastun när målen började trilla in. Skönt.
Så jävla viktigt att vi får några enkla kassar, lika viktigt är det att Backlund håller tätt samtidigt som TIK får en eller två baljor till. Det skulle spelarna behöva.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.