Nej, nu är det dags att se det positiva i dagen så här långt. Optimala resultat i de berörda matcherna för vår slutspelsjakt. Delat i ondskans möte och Luletorsk. Vem bryr sig om SSK, haha! LALL ON!! LALL ON!!
Raggaren Putte: Tänk vad lite det behövs. 3 poäng ikväll och vi har häng på slutspel. Sen överraskar Linkan med 2 klassbackar efter matchen ikväll... och sen vaknade jag...
ne nu sca vi va possetiv !!!1 timo burka ha let fu lichupi po hema paln ,vi ha juh vuni bodda hema master imot domm tiddigae dena sessång , e fu fann nu ta vi domm fårsa timo in me puccen satna !!!½
diffe: ahh.det e därför Linkan e så härligt gulligt brunbränd...har han en hårsalong oxå ..där han gör sina slingor i håret??? gullig sportchef vi har..
Det är nu, snart eller kanske nästa dag som vi kommer fatta varför Linkan fått möjligheten att vara sportchef i Timrå. Det är nu, snart eller näästa dag som vi kommer läsa om värvningarna som helgon förklarar Linkan, som ger Linkan priset som Norra Europas bästa sportchef.
Eller är det nu, snart eller kanske en nästa dag som man kommer vilja ta livet av sig för att Linkan släpat hit p3 eller Blake Sloan.
Blir det som det sistnämnda så ska jag minsann åka ut till Alnö och förstöra Linkans solarium, då får han känna hur det känns.
Fint att ni bjuder på er själva. Jag har nog ett och annat att lära av er också...
Nu över till dagens match och lite axplock ur min/vår alldeles färska "Pravda" (mmm, trycksvärta...):
Nu måste Timrå IK värva
Dagbladets sportchef: "Att inte göra något kan få ödesdigra konsekvenser"
På söndag stänger transferfönstret och Timrå har endast fem skadefria backar vilket skapar oro. För att inte tala om tabelläget där avståndet till slutspel växer och Kvalserien bara är tre poäng. Vågar föreningen låta bli att förstärka försvaret? För mig är svaret en självklarhet och att inte göra något kan få ödesdigra konsekvenser.
Right said Fred(rik)!
Skadeläget: M Karlsson (knä), F Sonntag (hand), P Styf (revben).
Trolig uppställning...
Målvakt: A Lindbäck (M Åkerlund)
1:a femman: G Karlsson, T Skogs - M Pääjärvi-Svensson, D Corso, M Sonnenberg
2:a femman: E Granath, E Moe - F Hynning, A Lander, L Meunier
3:e femman: P Caslava, S Erixon - B Svensson, K Piros, T Pärssinen
4:e kedjan: A Axelsson, P Nylander, K Starkov
Avbytare: S-M Sunnqvist, S-L Owuya
TV-soffan: DJ Hemp
Tränarsnack (Challe Berglund)...
- Återigen tvingas man se skillnad på uppträdande avseende hemmamatch/bortamatch och med tanke på det måste man vara positiv inför matchen mot Linköping på hemmaplan. Nu är det naturligtvis inte så enkelt, utan vi måste verkligen prestera på toppnivå för att kunna vinna mot tabelltvåan.
Dream Team: Det fina med min tråd var att man kunde återanvända den istället föra att skapa nya trådar hela tiden. Men det är klart, har du problem med att veta vilken match man menar dagarna innan TIK möter t.ex. LHC så är det väl bäst att det blir tydligt för farbror....
mikenomad: Jag tål verkligen inte trådnamn där man inte ser vilket datum matchen är. En tråd som endast heter "Timrå-LHC" kan ju ha spelats precis närsomhelst...
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.