Har nån mer läst Malin Franssons intressanta läsning om Uffe Rådbjer i dagens DN? Ladda ner den på nätet och njut. Riktigt intressant om elitseriens vassaste vapeninspektör - dessutom med matchen DIF-TIK som ramberättelse!
Portello: Ja, du hittar det under dn.se, men tyvärr verkar det som man måste ladda ner dagens dn som pdf-fil för att kunna läsa det. Gör så här för det: fixa snabbt ett medlemsskap i dn-klubb (om det inte av principskäl är oförenligt med din person), ladda ner dagens sportdel i pdf-format. Länken till pdf-nedladdningen hittar du på länktipset.
I stormens öga. När han gör något bra är det få som reagerar. Men ett enda misstag kan få tusentals åskådare att skrika okvädingsord. DN följde med ishockeydomaren Ulf Rådbjer en dag på jobbet. DRYGT 6 000 ÅSKÅDARE buar när domare Ulf Rådbjer i slutet av tredje perioden tar ut Djurgårdens Mikael Magnusson för en crosschecking. Magnussons lagkompis Christian Eklund sitter redan i utvisningsbåset och Timrå får chansen att spela fem mot tre i en och en halv minut. Samma domslut får Djurgårdens tränare Niklas Wikegård att hoppa ner från bänken bakom spelarna och gå fram till sargen för att tydligt visa sitt missnöje. – Niklas tyckte att jag var för petig, men Micke kör klubban i Niklas Nordgrens haka. Utvisningen är klockren, säger Ulf Rådbjer. – Niklas är hetlevrad men jag gillar honom. Han brinner för det han gör. Men han kanske ska undvika att kasta vattenflaskor på isen, fortsätter han med ett leende.
Portello: Släppte lite väl mycket i första(kunde ha markerat på armbågstacklingen och påkörningen av Kapanen) åt bägge håll men Luleå tjänade på det, sen var han utmärkt de två sista.. 3+ över 3 perioder 1- i första
Portello: Rådbjer skötte sig bra. Grejen med Kapanen vs Hägerbäck tycker jag han stävjade på ett bra sätt. Men det han yrade om efter DIF-matchen om att det är samma nivå under grundserie som nu i slutspelet kan alla bara glömma. Det släpptes mycket mer av interference och fasthållningar. Men för den skull blev det ju inte fulare. Jag tycker det ska vara på den här nivån HELA tiden...
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Älska Timrå IK ALLTID!