Friman SR: Bättre att dom leder med ett mål än 3? Jag skulle vilja säga att det är bättre att tik leder med 3 och ger fan i att försöka spela defensivt man-man försvar när man 1, Inte klarar av att stå upp på blå och 2, Inte klarar av man-man och positionering i försvarszon.
Då tycker jag hellre att man fortsätter att spela på offensiven medans man har ångan uppe för som vi såg i dom sista 10 så är det enormt svårt att ställa om från försvar till anfall mitt i en period.
"Det är tillåtet att göra bort sig om man lär sig något av det"
Jag anser att det INTE är tillåtet att göra bort sig när det rör sig om en sån viktig sak som defensiven när man försöker döda matchen med en komfortabel 3-måls ledning i tredje perioden mot ett lag som rent fysiskt inte skall kunna vända matchen mot ett Timrå som varit starkare rakt igenom. En back kan gå bort sig, visst men nu är det 3 mål det handlar om och 2 poäng i sjön. Att TIK inte kan komma igen när kvitteringen var ett faktum kan ju ingen ha räknat med men att tappa 3 mål och gå miste om en 3-poängare i det här skedet tyder bara på en sak och det är inkompetens.
Märkligt att tekare inte kan låsa dom där puckarna i försvarszon.
Kronblom: Hmmm, backa hem undermedvetet... Det är inte första gången som Timrå leder med tre mål och sedan tappar. Det är faan i mig bättre att de bara leder med ett mål för då kan man lita på att de åtminstonde försöker vara på tårna...
Det är tillåtet att göra bort sig om man lär sig något av det och vi får verkligen hoppas att Timrå tar lärdom denna gång även om det verkar vara svårt att göra det efter förluster som har kommit efter stora överlägen... Hmmm, Enhager kanske vore till hjälp???
Varför lixom? Luleå sliter runt på fem backar och av dessa fem lyckas tre av dem göra mål och i hockeyns enda fasta situation tekningarna i sista så måste vi ha losat 80%... Hmmm det ska ju inte bara gå, Enhager kanske vore till hjälp???
Nä, ÄLSKADE TIMRÅ IK, giv oss nu en God Jul och en mindre God Jul för moringarna med sina rackarns Hossas.....
dr-nix: Har jag hävdat sedan TIK gick upp. Han är urkass på att dölja sin skadeglädje... allra mest genomskinligt är det i derbyna. Då går han upp i brygga när Modo gör mål och vrålar av smärta när Timrå nätar...
Det är bara att gratulera Lulio! Hur kan man backa hem undermedvetet? Slutade spela totalt i tredje perren. Äh, tror att jag sätter mej å kollar på sex and the city eller nån annan skit.
El Maco: Det var det ju inte heller. Det är inte svårt att få skott på, och i det här fallet, I mål när positioneringsspel och man-man inte fungerar i huvudtaget. Fullständigt värdelöst. Börja undra om spelarna tror att försvara ledning betyder samma sak som att passivt vänta på sidan om tills pucken landar på klubbladet.
El Maco: Timrå trodde det var klart! då kom luleå tillbaka i Matchen! det var ju snudd på att Holmström skulle nagga timrå på alla poäng! Härligt, nu tog FBK in 2 poäng på timrå i tabellen, Gött Gött;-)
Timrå spelar ju bra idag. Ok lule har inte imponerat, men det beror ju delvis på att TIK spelar bra on Defence. Vilket tackling Berg satt in på Holma! Synd att han åkte ut på den, tyckte den var ok.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Bättre att dom leder med ett mål än 3?
Jag skulle vilja säga att det är bättre att tik leder med 3 och ger fan i att försöka spela defensivt man-man försvar när man 1, Inte klarar av att stå upp på blå och 2, Inte klarar av man-man och positionering i försvarszon.
Då tycker jag hellre att man fortsätter att spela på offensiven medans man har ångan uppe för som vi såg i dom sista 10 så är det enormt svårt att ställa om från försvar till anfall mitt i en period.
"Det är tillåtet att göra bort sig om man lär sig något av det"
Jag anser att det INTE är tillåtet att göra bort sig när det rör sig om en sån viktig sak som defensiven när man försöker döda matchen med en komfortabel 3-måls ledning i tredje perioden mot ett lag som rent fysiskt inte skall kunna vända matchen mot ett Timrå som varit starkare rakt igenom. En back kan gå bort sig, visst men nu är det 3 mål det handlar om och 2 poäng i sjön. Att TIK inte kan komma igen när kvitteringen var ett faktum kan ju ingen ha räknat med men att tappa 3 mål och gå miste om en 3-poängare i det här skedet tyder bara på en sak och det är inkompetens.
Märkligt att tekare inte kan låsa dom där puckarna i försvarszon.