1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586334 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28

479265 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
El Maco: Så skönt att Roger bad om ursäkt. Jag har ju hans autograf på väggen hemma och jag blev uppriktigt förbannad å ledsen när han viftade till mot Gunnos mun.

Jag ville inte tro att det var sant. "Ågi" eller "Harvplogen" som jag kallar honom för tog ansvar för sin handling och konsekvenserna av detta!

Luleå kan så mkt mera än det visade upp i tisdags. Tufft å fysiskt javisst, men grishockeyn kastar vi in i garderoben så blir vi alla nöjda å glada :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
El Maco: För tankarna till ett klassiskt Sven Melander "....Ja, Det är vad svenska barn önskar sig mest av allt. Fred på jorden."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28

Fred på jorden och alla går vidare. Åkerström ber om ursäkt, Timrå väljer att inte anmäla.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dream Team: Okej, "Flash" är bara nåt som jag kommit på:) tyckte det nästan blixtrade om nordgrens skridskoåkning, första gångerna jag var och såg några matcher med TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
ernie eagle: Jag trodde att Gunno hade kopplingar till "Gun" och "Gunman"...här är alltså förklaringen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
ernie eagle: Oki doki, då vet jag det, tack:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: Anledningen är enkel. Hans far heter Gunno och han är döpt till Erik Niklas Gunno Nordgren. Och för några säsonge sedan var de några av A-lagskillarna som ville spela Niklas ett litet spratt när han duschade och konfiskerade hans plånbok ur innerfickan på hans jacka och fick syn på körkortet och när det utläste hans namn föll det allihopa i ett garv och så hojtade någon till Niklas - heter du verkligen Gunno?

Egentligen gillar han inte namnet men sedan de läckte ut till fansen och han fick en ramsa uppkallad efter sig fick han mer eller mindre acceptera det!

Så gick det till När Niklas Nordgren blev "Gunno" med hela Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: Det är nog i första hand medspelarna i laget som gör det. Att fansen tagit efter detta är väl ingen direkt skräll. Att du kallar honom Flash p.g.a det kan jag ju förstå, men jag är väl tveksam till om han lyssnar till det..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dream Team: Varför kallar ni nordgren för Gunno? Jag kallar honom för Flash, pga. hans skridskoåkning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Bergius: ingen aning med dem faktist ..tänkte inte ens på att fråga .. tänkte bara på stackars kalle :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
actionleif: Riktigt trevlig nyhet om det stämmer att skadan inte är värre. Har du koll på hur det ligger till med Svedberg,Gunno,Manderville?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kalle Kula spelar igen om 2-3 matcher .. kanske tillochmed tidigare .. var en sorts vrickning i knäet bara! gick skapligt obehindrat idag ..

I situationen som orsakade skadan så drog homer iväg ett skott på mål ..för att sedan med skridskorna dra undan kalles fötter bakifrån ..

men men .. får väl hoppas att min källa talar sanning.. han är väldigt insatt så jag tror att det stämmer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
r8n: Jovisst, men till saken hör ju att chara är en otroligt nyttig spelare! Jag är helt säker på att chara blir missgynnad av dommarna i ES pga. sin storlek, dvs, spelarna faller lättare osv, när dom tar emot chara med kroppen, för att dom vet att: nu kommer det en smäll med mycket kraft i. Det är klart, vem skulle inte utnyttja det! Jämtin fick iaf känna på charas muskler i första bytet i Karlstad, för en herrans massa omgångar sedan:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
epa: Kommer troligen ente kunna spela på ett tag :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28

Hur gick det för Kalle K?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Fanzin: Hela Sydkraft Arena spydde på honom så det var väl inte så underligt att han fick kliva av magsjuk?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dream Team: Ja inte såg Åkerström så ledsen ut precis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Manderville: Nu kändes det väl iofs som att Gunno mest av allt ville lyncha Åkerström, så risken att han ens hade fått chans till att hjälpa till var nog rätt så liten...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Kan garantera att Gunno direkt hade åkt och sagt förlåt, vinkat på läkaren och hjälpt Åkerström av isen om rollerna varit ombytta, det är jag 100 % säker på !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Tror att du missförstod mig där. Detta kunde ha beskrivits mycket värre. Det som kommer fram nu har ändå en viss "tillbaka hållning" av vad vi egentligen tyckte.

Och visst är mitt inlägg även färgat - rött som blodet på isen.

Men saken är den att i normala fall så har jag skakat av mig en förlust/nederlag/incidenter på isen osv redan efter matchen. Med motiveringen: "Ja ja, det är hockey vi har sett, ingen balett."

Men som jag tidigare har nämnt; det som Luleå visade upp igår var långt ifrån hockey. Visst kan de bättre och det kanske var en tillfällig "mental svacka", men just nu önskar jag dem bara ur serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
"Men som kanadensaren Justin Williams uttryckte det:
- Tre jävla centimter från en poäng, så nära var det. Jag tycker att vi var värda den poängen, suckar han och tänker på den rafflande ribbträffen."

Ha hahaha...skulle dom vara värda poäng på grund av en ribbträff.:-D Den stackars kanoten måste ha missat bla Crippes miss...och det bortdömda målet. Tack och lov segrade rättvisan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Tja, du svarade MIG, och jag talar för mig själv.

Relevansen är INTE helt perfekt. Som sagt, med ditt resonemang finns det ändlöst med situationer att ta upp, och oavsett så förändrar inte dem någonting av vad som hände igår. Luleås brott och Åkerströms anfall blir INTE mindre allvarliga, och Timråanhängarna har INTE mindre anledning att vara upprörda.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Maggan:
 
Många här är nyanserade, bl a du. Men det finns även inlägg som inte alls är speciellt nyanserade, bl a i Luleås GB.
 
Jag fortsätter inte att tjata om detta längre nu, det känns som att jag får upprepa mig mot alla som inte håller med mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
klas klättermus:
 
Jag jämför inte överfallen!!! Jag jämför reaktionerna från supporters angående överfallen.
 
Ena dagen fördömmer man supporters som försvarar fula saker, nästa dag försvara man det själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Någon som vet hur det ser ut med nya skador inför morgondagen? Hur länge blir Kalle kula borta någon som vet vad som har hänta stackarn... ni kanske har tagit upp det förut här. Nordgren spelar han med galler i morrn eller vilar han, tid hos tandläkaren.? någon som har koll på läget?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
RocknRolf2:
 
"VAD i mitt resonemang är huvudlöst?"
 
Du är inte den enda Tikaren i den här disskusionen, va? Det var inte dig jag på något sätt pekade ut, utan mer att det finns flera nyanser av grått.
 
Relevansen är väl helt perfekt? Två situationer, där Tikare den ena gången är den drabbade, den andra gången syndaren i fråga. Supporters till Timrå (jag hänvisar fortfarande till fler än dig) reagerar ena gången med att försvara sin egen spelare, andra gången med att spy galla över motståndaren. Strunta i så fall i situationen där Enström blev skadad, vi kan istället välja matchen då Sjögren sänkte Bulan, då var det också supporters som försvarade Sjögrens handling.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Tyvärr Poffa, men jag tror att detta är nyanserat....
För det jag såg igår var det verdervärdigaste jag har sett på en ishockey match under en väldigt, väldigt lång tid.

Som tidigare debattör redan har sagt; Hade Åkerblom incidenten varit den enda så hade folk varit lite irriterade. Men eftersom grinigheterna från Luleås sida började redan i slutet av första perioden och bara eskalerade i andra, så blir folk (inkl mig själv) fly förbannad.
För LHF försökte inte spela hockey!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Då kan du väl inte sitta och jämföra gårdagens överfall av Åkerström med andra incidenter som hänt under tidigare säsonger, du vet ju inte vad du pratar om i detta fallet. även om du under denna diskussion framfört en del saker som jag håller med om.. men dessa känns ändå ganska orelevanta då det är överfallet på Nordgren som diskuterats flitigast..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
klas klättermus:
 
Nä, det var jag inte och det behöver jag inte heller för att anse att snacket kanske skall nyanseras åtminstone lite.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: huvudlöst spy galla? VAD i mitt resonemang är huvudlöst? Omständigheterna kring situationerna är annorlunda (Du har ju inte ens sett Åkerströms grej!) Därmed är det knappast relevant att hänvisa till Timråsupportrarnas reaktion i DET FALLET. Brukar du jämföra äpple och päron?
Förresten, angående Enström så borde vi väl "nyansera" den debatten också (det är ju bara du som yttrat dig). Vi kanske ska höra med nån från Luleå som har koll
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Att spelet var så pass ovårdat hela tiden bidrar nog till att många misstänker att det inte var någon olycka. Hade incidenten med Åkerström varit det enda som hänt hade reaktionerna knappast blivit likadana...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Fråga.. var du i Sydkraft arena och såg matchen igår???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Maggan:
 
Visst borde han veta bättre, precis som Wernblom då han i slutspelet sittande på Jämtins rygg crosscheckade Jämtin i rygg och halsområdet. Men det är en kamp, spelarna vill vinna till varje pris och då kan det gå över styr.
 
Men och det är det här som jag hela tiden försökt komma fram till, det kan bli så här även för den bästa, snällaste spelaren i vilket lag som helst. Då bör man fördöma det som skedde, men att hävda att han är idiot, borde sluta spela ishockey och så vidare är väl inget som man önskar att ens egna spelare får höra då de är de skyldiga?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Står man ansikte mot ansikte med någon efter en tekningssituation, då har man full koll på vad man gör. Att komma och säga att det inte var medvetet är enligt mig bara BS. MEN han hade nog ingen tanke åt att fyra tänder skulle trilla ur munnen från Nordgren, men med så mycket rutin Åkerström har - borde han inte veta bättre???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Reconn & Maggan:
 
Bra, då förtjänar ni respekt. Men det finns de som skulle försvara det, både bland MODO:s fans, Luleås fans och Timrås fans. Ja, det finns sådana i alla lags supporterskaror.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Jag skulle då aldrig försvara en (Timrå-) spelare som crosscheckar en motståndare över käcken så att fyra tänder ryker, jag skulle snarare skämmas...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Swordster:
 
Ja, du kan ju läsa SaraS svar. Hon fångade det rätt bra, tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Jag skulle ALDRIG försvara en av de våra om han utövade fäktning på isen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
U137:
 
Jag är kammad, det är tyvärr du som inte ser vart jag vill komma. Man får svara för sina handlingar på isen, oavsett om man använder klubban, armbågen eller händerna. Men nästa gång kan det vara Nordgren som, avsiktligt eller ej, kör upp klubban i ansiktet på en motståndare. Frågan är då, fördömmer ni honom som ni nu fördömmer Åkerström?
 
Mitt svar är: Knappast. För "han hade ju bara otur" och "han är i vanliga fall ingen ful spelare".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Swordster: Jag tycker nog att Poffa har en poäng. Även om Luleå uppenbart och omomtvisterligt spelade fult så händer det ju rätt ofta att vi försvarar våra spelare som gjort vårdslösa saker. Därför ska man nog inte idiotförklara de som vill nyansera debatten lite.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Kan säga att om någon av Timrå spelarna hade bettet sig likadant som Lulingarna igår, så hade jag skämts och bett om ursäkt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Reconn:
 
Visst gjorde den det, och det skall han ha matchstraff för, men man skall ha i åtanke att nästa match kan det vara tvärtom och då är det ni som försöker försvara den spelare som gjort händelsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Nu är det inte bara den enskilda händelsen som folk är förbannade på, vad jag inte förstår är varför du lägger dig i den här diskusionen. På annat sätt än att du vill leka besserwisser...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
RocknRolf2:
 
Vi kan disskutera vilken situation du vill, vad jag försökte komma fram till var att man kanske skall tänka sig in i hur man själv reagerat om situationen varit omvänd, istället för att huvudlöst spy galla över de som har en avvikande åsikt om situationen.
 
I den omvända situationen så betedde sig Timrås supportrar på ett liknande sätt som Luleås supportrar gör nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Ta och kamma dej, det är spelarens ansvar var klubban hamnar. Har man inte koll på det så har man inget på isen att göra ...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Precis... Hade inte foppa haft ont i fotknölarna så hade inte "foippa by night" flaggan inte kommit på tal...

Näe skämt å sido så kan man inte resonera så.. att OM eller IFALL utan nu är det fakta.. Klubban slog ut 4 tänder PUNKT
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Reconn:
 
Själva handlingen är ju olik varandra, helt klart, men vad det hela bygger på är ju vad som blir resultatet av själva händelserna, eller hur? Om klubban träffat i bröstkorgen hade det blivit en tvåa för crosschecking, nu är det världens rabalder.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa:

Så vitt jag vet så är kroppskontakt tillåtet i många sporter (inte för att jag skyddar någon som tacklar någon vårdslöst) men att använda klubbor i ansiktet är inte mig veterligen tillåtet i någon sport.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Men vafan.... Tänk va många olika incidenter genom åren man skulle kunna referera till. Kan vi inte diskutera Sjögren, Jens Karlsson, Wernblom etc etc också när vi ändå håller på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
RocknRolf2: Tack mej å! Jag tyckte att det var skitbra men skrev inget! (8^(/)
Kommentera

479265 · »