30: Grattis i förskott göbbjävul. Nu till det lite allvarligare Hockeysnacket. Veteranmatch på söndag mot NSK-göbbjävlarna. Den bästa födelsedagspresent som jag kan uppbringa är att du får chansen att slå flippass på mitt blad om du nu vågar ställa upp? Hahahahahaha!
250kg kärlek: det vare säkert, tyvärr så såg jag inte matchen, men Manderville har vart jävligt bra ända sen han kom. Och bättre blir han ju :) by the way, hur gick det för Styf igår?
Chief: Han kan ju bara bli bättre ! Tarvanen studerar säkert honom varje gång han ärt på isen. Så han hård kör nog det han tycker är fel, dvs. förmodligen det vi också tycker är fel. Alltså kan han bara bli bättre.
Helg Ernest: Jag håller inte riktigt med. Nej, han har inte haft den uppbackning han borde ha haft, men han har inte gett ett stabilt intryck själv heller alla gånger. Därav kritiken också. Min åsikt har varit att ge honom en chans att spela upp sig och jag tycker nog han har visat att han kan bli bra. Men jag skulle lika gärna kunnat ha fel. Jag är en optimist, andra är pessimister. Such is life.
Sen att andra målvakter inte hyllats som de förtjänat alla gånger, tja, vad ska vi göra åt det? Låta bli att hylla alla målvakter i framtiden också? Vi spelar i ES nu, därmed har också förväntningarna på spelarna höjts. Tror inte det har att göra med tidigare målvakter, utan snarare resultaten. Slutspel några år i rad, klart förväntningarna stegras bland supportrarna.
Chief: Jag har ätit Felix ketchup i hundra år, tror du inte jag skulle märka någon skillnad ?
Näää!
Ok att han är allt som oftast lite väl långt ut, men han har ju haft bristfällig uppbackning av backarna. I kväll hade han ju minimalt att göra, inte konstigt att det går bra. Backarna spelade kalas.
Men visst förtjänade han ovationerna, om inte för hans självförtroende. Det bara blev en aha effekt. Vi har haft målvakter som haft mer att göra, men inte hyllades dom. Men och andra sidan var det aldrig ett klagomål på dom heller. Men jag tror på Oksa, han kan bli riktigt bra, men inte den klippa Kimmo var. Men alla målvakter kan ju inte var bäst. Varken Bosse eller Freddan var väll några märkvärdiga målvakter om man jämför med Kimmo och Kipper. Det är deras fel att vi blivit bortskämd.
Helg Ernest: Du har aldrig tänkt på att folk ofta skriver i affekt? När känslor eller alkohol är inblandade är det rätt lätt att häva ur sig både det ena och det andra. Sen är det ju en tolkningsfråga. Du ser det som falskt, jag ser det som att lika väl som man kritisera nån som man tycker förtjänar det, lika väl kan man ändra sig och hylla vederbörande när man tycker han förtjänar det. Det kallas att vara rättvis.
Knylan: Nåja. Än är du inte överbevisad min gode vän. Det är långt kvar. Luleå var mycket tempofattiga och uddlösa framåt. Oksa sattes inte på några större prov direkt, men visade fin speluppfattning. Luleås främsta lägen hamnade utanför mål och i ribban. Men mycket roligt att han fick hålla nollan! Det gör att han kommer växa mer och mer med uppgiften och stabiliteten höjs.
Kryckan har inte direkt åldern inne. Han gör det bra därute på isen. Det måste vi konstatera. Ikväll var det lite njae.
Grymt strong insats. Tack för vår underbara moral!
Jag skulle faktiskt vilja ge en känga till många på läktaren ikväll. Ett sånt kopiöst gnäll det var! Tänk om ni kunde lägga lika mycket energi på att skrika med i ramsorna istället...
orion: jadu orion. Bråka på. Jag ändrar inte mina åsikter om Oksa som förstemålis även om han spelade helt okej idag (bra spel runt kassen och med klubban!). Iofs ställdes han aldrig på några prov. De gånger Luleå hade lägen sköt de utanför eller i ramen. När Jonas Nordqvist sköt i stolpen i andra tyckte jag han blev bortfintad lite väl enkelt.
Genomgående bra match med bra organisation i laget. Samtliga backar spelade helt okej idag. Strålman kan utvecklas mycket. Koskinen helt okej, Aalto likaså, gillar att han tar skott ofta. Negativt defensivt är att det slarvas lite väl ofta med enkla utspel ur egen zon. De få gånger Luleå väl skapade nåt så var det oftast efter misslyckade utspel av Timrå.
Framåt så var dem gamla märkena bäst. Chrippe, Hallin, Robban (lysande!), Gahn och naturligtvis Manderville. Regin och Nielsen visade fina takter också. Peter Ström gör väl en del bra grejer ibland men måste skärpa sig i defensiven. Wennerberg och Warg kämpar men fastnar lite väl lätt i sarghörnen.
Tekandet har faktiskt blivit bättre i år mot ifjol. I alla fall i egen zon där man knappt förlorade en tekning under hela matchen. Mycket bra.
orion: Allt handlar om känslor. Vissa blir hispiga på en gång, andra kan sitta och le drömskt trots 3 tavlor borta mot LHC. Man fungerar olika, därför tycker jag det är så fruktansvärt tröttsamt när folk ska vara dåliga supportrar bara för att dom inte tolererar det som sker på isen. Och när det sedan visar sig att dom hade fel, att det börjar gå bättre då blir det pilutta dig-attacker. "Haha vad säger du nudå!? Ditt neggo!"
Ja vad säger man. Man blir glad över att man vart överbevisad. Ju mer man lider när det går dåligt, desto skönare är det när det går riktigt bra.
Knylan: Åsikter är OK! men åsikter som handlar om vem som har rätt att spela eller inte efter några ynka veckor av elitserien...Hallå! Krykov pch Oksa är två bra exempel! "Das Boot som man säger."
das Boot, som man säger, vafan har det med saken att göra?
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·