Kattgubben: Kolan gör ju två saker han inte är känd för, han tacklar och han skjuter slagskott, synd bara att han gör skäl för namnet när man blir bortgjord där vid Fabricius 1-2 läge.
Annars en godkänd period med många halvchanser, sista 5 är dock under all kritik.
73Sjöbba: Ja sammantaget så tycker jag att han gör en riktigt bra period faktiskt. Hoppas det håller i sig för honom och för hela laget, Piros ser ut att vilja näta ikväll, Granath har varit framme ett par gånger också.
73Sjöbba: Nu blir jag ju bara tvingad att kommentera kolan bara för det. Det är SÅ fegt av honom och SÅ dåligt att ta den där utvisningen, han kan gå på insidan och komma etta på puck men istället går han på utsidan och slänger armen runt luleåbacken bara för att han är rädd för att få en smäll. Killen är ju stor som ett hus, VAD ÄR PROBLEMET?!
Kattgubben: Det är bara att inse att Mattias Karlsson inte kommer att kunna spela bra PP i Sverige så länge vi inte flyttar blå linjen som på andra sidan atlanten.
Rooster23: Samuelsson, Starkov och kolan är några som kommer få svårt att hitta ny klubb på den här nivån efter att kontrakten går ut (jag skulle vilja påstå att kolan är några snäpp sämre än RJ var hos oss). Samtidigt är det jobbigt nu när vi förlitar oss på en Corso som verkar vara en humörspelare, värre än värsta tjeckoslovak, en Hynning som faktiskt inte är bättre än medelmåtta och en Sonnenberg som har försvunnit helt dom senaste matcherna.
Haha det är så jävla dåligt. Fram med omröstningen "är challe förlåten nu?" igen, glöm allt vad slutspel heter, vi är inte ens i närheten av att hitta nätet mot lag som spelar riktigt uselt.
Äntligen är vi inne i 2025, ett år som kommer med stora förhoppningar för oss! Nästa torsdag 9/1 åker vi på årets första resa, in och boka den och Linköping veckan därpå här: forms.gle/PMtz7vM6SKtQv9sY6
På måndag tar vi beslut om vilket fordon vi behöver till JKPG. #timraik