1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590716 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2010-09-23

1281310 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-09-23

Frella: Detta är ett av problemen med E-on, egentligen är det två problem.

Det ena är att plattan är helt oisolerad så att mycket av kylan går rätt ner i backen.

Det andra för att motverka det är att stänga alla båsdörrar och dörren för ismaskinen i pauserna så att luftkudden av kall luft inte rinner ut från rinken.

Detta vet jag har påtalats för vaktmästarna, men du vet ju hur dessa kan vara.

- Jag har kört ismaskin här sedan Adam och Eva och ingen skall komma här och tala om för mig hur jag skall sköta mitt jobb.

Kommentera

Hade man slagit av kylaggregatet igår? Sällan har man väl sett så många spelare slå praktvurpa på praktvurpa. Nog för att det var många cementhandleder på isen igår men nog bör isen kunna tillskrivas en rätt stor del av det låga underhållningsvärdet? Det var lite som att bevittna en allsvensk match på naturgräs i mars.

Kommentera

Haha, sicken skitmatch. Fick peta in tandpetare under ögonlocken för att hålla narkolepsin stången.
Men: två poäng skiter man inte på. Ungefär det tar jag med mig. Samt Åkes målvaktsspel. Han har lirat klart över min förväntan så här långt.

Sen så...ah, fuck it. Jag orkar faktiskt inte tycka något mer om den här tillställningen. Tillfriskna Hirso & Corso!
Kommentera

JAAAAA! Kollar på hockeykväll! 2-1 efter straffar! Jag är nöjd!!!
Kommentera

Snoop: Menade inget personligt, såg bara att någon ville ha det till en spearing :) Men skit samma, det hade förmodligen gjort lika ont på Lindqvist ändå.

Angående Halonens utvisning kan jag nog tycka att han håller i lite mer än Lavander. Förresten känner vi igen det här läget? Vi får 4-5 pp och åstadkommer noll, nu har Luleå chansen på riktigt.
Kommentera

73Sjöbba: hehe jag som inte tänkte till innan, man var frustrerad så ber om ursäkt för de :)
Kommentera

Olle: Ja ja sa butt ending ja medsen sa Nilsson ( kommentatorn) spearing så ja trodde ja missuppfattat de hela, ja jag tycker också man ska skicka de där till disciplinnämnden, inte bara vi som ska drabbas av den pajjasorganisationen.
Kommentera

Snoop: Ja :)
Kommentera

Snoop: Han säger ju något i stil med: "Jag tror vi väljer att kalla det där för en slashing", något som tyder på att han inte ens vet vad en butt ending är för något.

Och om inget har ändrats sedan jag spelade så är fortfarande Butt ending när man stöter med klubbknoppen i motståndaren, spearing är när man stöter med bladet framåt.

Lätt disciplinnämnd på det där, han har bara uppsåtet att skada i det läget, pucken är en halv bana därifrån.
Kommentera

Men det var ju fan vad det klagas här... Vi leder ju! Då ska man vara lika glad som jag var på min presentationsbild. Inte sant?!
Kommentera

73Sjöbba: eller du kanske menade Halonen & Lavander? :P
Kommentera

Olle: Tur Luleå visar sig från sin sämsta sida, för det här kan vi väl aldrig vinna.
ser ut som vi matchar 4 st fjärdefemmor
Kommentera

73Sjöbba: Om någon kan säga att Robin också utförde en butt ending kan jag hålla med dig, annars håller jag absolut inte med dig.
Kommentera

Olle: Ja de ska bara vara raka vägen till duschen de där, osså ser man rönnmark åker alles efter och missar skiten ?? De där är sjukt fegt.
Kommentera

Snoop: Spearing, Butt ending, det spelar ingen roll. Det är fortfarande 5+GM. Jag hoppas verkligen att man anmäler det där, även fast ingen gick och blev skadad. Jag har aldrig ens sett Thörnberg göra så här, det var riktigt jävla fegt.
Kommentera

Snoop: Nja, dom 2 var likadana kålsupare där.
Kommentera

HAHAHAHAHA Rönnmark är ett äckel !! Vihko spearar Robin men får 2 min helt jävla otroligt ring disciplinnämnden, och Lavander håller i Halonen klart o tydligt, men Halonen åker ?!?!?!!?!? Jag blir så frustrerad !
Kommentera

** Vi har lyckats (misslyckat) med det omöjliga - sämre PP än förra året!

** Ingen vågar sjukta SLAGSKOTT, fan vad less jag blir

** Åkerlund räddar puckarsna, men fyfan vad nervös jag blir i varje när situation, han överarbetar lika mycket iår, och går ner på knä och lutar sig framåt, blir lägre än jag vet inte vad.

**Hallin i varje PP visar vilket lag vi har på isen.

** Anmälan till diciplinnämnden ikväll ifrån Timrå ik hoppas jag! Jävla idiot luleå kuk spelare!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Berglund: det hjälper knappast att våra två primära playmakers inte är med. Men det är klart att det ska se betydligt bättre ut ändå.
Kommentera

Men PP är ju rena katastrofen urgh
Kommentera

PP:et lika uddlöst som det första. Ett avslut från blå av Jokela, i övrigt ingenting. Nytt PP nu efter bra driv på mål från Hallin.
Kommentera

Haha jag har inte reflekterat över detta förut; vad äre det för svart som Luleå har under isbjörnen i sitt märke? :P Äre en hop med skabbskator? :D Ser onekligen misstänksamt ut!
Kommentera

Luleå 6 man på banan, nytt PP. Kom igen med lite avslut på mål nu!
Kommentera

Vi har oflyt med domaren nu. En rejäl tripping som gör att luleå kan behålla puck och tryck i våran zon och sen är det lite våldsamheter framför mål när Åkerlund blir av med hjälmen.
Kommentera

RTS: Ta Halonen, han har gjort två indianare i samma byte nu som Luleå mycket väl hade kunnat utnyttjat. BP nu, 50/50 klantigt av Lander och filmning av luleåspelaren.
Kommentera

Olle: Haha, det fick jag äta upp, nu skall jag dissa fler spelare.
Kommentera

PP:et var skrämmande uddlöst, likt timrås prestation överlag än så länge. Lindqvist fäller sig själv en gång och detsamma gör Hynning. Ett avslut från blå från Jokela som Nilsson (?) inte har några som helst problem med.

JAAAAA!! Gabbe smäller dit den efter MYCKET vackert pass från Svensson efter lite luleåschabbel i mittzon.
Kommentera

Modano: Dom båda hade kanske lite olika löneanspråk också, det kan man ha i åtanke.

PP nu kom igen!!

Edit: Det var faktiskt just Svensson som fixade det här pp:et åt oss nu ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Svensson har vart kvar tack vare sin bror och pappa G.S. SUNDH klasser bättre i allt än både Axelsson Svensson skandal att han fick lämna för dessa allsvenska spelare.
Kommentera

RTS: Ja man kan i princip skippa uppspel när han är på isen, det ser lekande lätt ut när han transporterar pucken från egen zon in i anfallszon efter att varje gång runda två forwards.
Kommentera

Olle: Men Olle....tjejer har ingen simultankapacitet alls! Det har jag bevis på; min erfarenhet är att de inte ens kan göka och ha ont i huvudet samtidigt ens ;-). Så testa det där med två skärmar du :-).
Kommentera

Olle: Men Sebbe, vilken back, Han kan bli hur bra som helst!!
Kommentera

Olle:

Jag är mycket nöjd med din rapportering. Kräver absolut inte mer än så. Som brukligt är jag ju måttligt engagerad så här i början av säsongen. Men man vill trots allt ha lite koll. Därmed är din rapportering helt perfekt. Den sitter som en skön fläskläpp! Samtidigt spisar man jazz i stora lass...
Kommentera

RTS: Hynning imponerar inte nej, Svensson hade jag inga större förhoppningar på till att börja med.
Kommentera

Olle: Intreesant o se att både Björn o Hynning tagit ytterligare kliv i utvecklingen åt fel håll. Det där får jag hoppas att jag får äta upp.

Sebbe sticker ut i ett övrigt vilt kämpande tunt Timrå.
Kommentera

DJ Hemp: Det är lugnt, jag kör på två skärmar så hade jag bara varit lite mer kvinna så hade jag kunnat liverapporterat lite mer utförligt under matchens gång. Men det finns ju på tikare-bloggen :)

Hur som helst, mer energi i andra nu och tillbaka till den höga press man inledde matchen med så tvingar vi Luleå till misstag. Vi har haft några chanser från blå. Erixon får två lägen där han vandrar efter blå och slänger höstlöv mot mål som inte går fram, Skogs har ett där han laddar stora bössan men luleåkeepern limmar den. Mer sånt!

Edit: Mer slagskott och färre limningar av luleåkeepern alltså...

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle:

Tack för din rapport. Det låter bra med Röymarks tackling. Mindre bra med typisk luleåmatch. Min tidigare granne O´Learys har lagt ner verksamheten och jag vägrar omaket med att släpa mig till Allstar. Inte heller vill jag bekosta en dussinmatch på något annat sätt. Omgång tre liksom. Därav min fråga...
Kommentera

DJ Hemp: Slut på första. Chansmässigt så var det här en riktigt genomusel period, Luleå fick mindre och mindre problem med oss ju längre tiden gick och vi är tvåa på alla puckar efter halva perioden och framåt. Bättre pass och fler avslut i andra nu så finns det en chans. Fortsätter det här så tar Luleå över.
Kommentera

DJ Hemp: Luleå tvingar timrå till ett högt tempo, våra kontringar är inte dom hetaste just nu men vi har fortfarande skapat en del tryck i zon som luleå inte har. Däremot har dom haft ett par giftiga avslut. Röymark smackade in en (schysst) tackling i offensiv zon som höll på att leda till ett liknande läge som det i matchen mot FHC gjorde. I övrigt ser det ut som en typisk luleåmatch. Hugg och slå. Vi kanske skulle haft en utvisning med oss också men inga skandaler än.

Edit: I min mening så har Jokela, Erixon öppnat bra, Boyce har gjort ett par energiska byten också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ja, men hur fan ser det ut på isen nu då? Ni som ser... En annan har ju bara jävla SSK - AIK i TV-rutan. Slökollar på denna skitmatch. Hur trist som helst. "Ett hett 08-derby", jaji...
Kommentera

saasta: första 5 minuterna är vi snäppet hetare iaf. Luleå stressas högt och gör misstag. Röymark tacklar och vinner puck och driver in på mål. Första riktigt bra chansen till timrå.
Kommentera

saasta: Formstarkt luleå, skadetrabbat timrå. Jag skulle inte hoppas på kross iaf.

Edit: HOPPAS på kross får man ju iofs göra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Vågar man hoppas på en vinst idag då eller är det för mycket begärt efter förra matchens förlust? o.O
Kommentera

Vi måste nästan vinna ikväll då vi har 4 raka på bortaplan sedan...
Kommentera

Spanarn: Det är väl inte värre än att man bänkar 4:e efter en period, värre katastrofer har hänt. Hur detta påverkar våran redan tunna trupp orkar jag inte ens kontemplera över.
Kommentera

T T:
När man kommer ner mot 4:e kedjan börjar man ana oråd.
Mot Lavander-Olausson-Arlbrandt ställer vi:
En try-out från Allsvenskan - en 17-åring - en back....

Redigerad kommentar

Kommentera

En klassiker är att Luleås tveksamma spelare kommer till spel. Har vi hört den förut?
Kommentera

RTS: Vi fick Rönnmark idag, det finns en chans.

Referee: Rönnmark, Ulf
Linesmen: Käck, Johannes
Larsson, Robert
Kommentera

Olle: Det jag sett utav Luleå är imponerande, tunga, fräna och för att instämma med dig tuff/hög forechecking, nej detta blir en tuff nöt att knäcka, skall vi säga 2-4 till hack o slå.
Kommentera

1281310 · »