Har en fundering på den här soppan med Niinimaa som jag skrev en kommentar om i St nyss under annat nick; Om (gud föbjude) han tacklas in i sargen och åker in på S-valls sjukhus....åker Luleå på årets skattesmäll då......? Suck on that one...
Dags att börja fokusera på kvällens match nu. Om vi utgår från att vi spelar med samma lag som mot LHC så tror jag på knapp torsk. 2-3, där 2:an kommer i absolut slutminut som den alltid gör i alla våra ärofyllda förluster.
Någon sa att vi inte skulle fokusera på matchen mot LHC utan minnas krossen i premiären men där säger jag bara: Det var premiär. Vi brukar alltid öppna starkt. Luleå är snabba och checkar högt. Det blir en knivig match for sure.
Ambroo: Ja, man förutsätter ju det värsta hela tiden. Det har liksom blivit så med åren. Men känslan säger ju att det inte kan vara allt för allvarligt med Kim. Annars skulle dom ju inte säga att han var frågetecken inför morgondagens match.
Jag hoppas bara att man inte stressar fram en come back och på så sätt förvärrar skadan. Det skulle dock inte förvåna mig.
Det som känns oroväckande är att det inte kommit någon info alls om skadan. Zero. Inte ett ljud annat än att det var en överkropsskada.
Blizzard: "- Det är den finansiella biten som återstår. Stefan Lindqvist (Timrås sportchef) jobbar på att lösa det, säger agenten Patrick Pilloni till Eurosport.se."
Jaha, det är bara pengar det sitter i. Jamen dåså, då är det väl inga problem. Då måste det nästan vara klart. Jag menar är allt annat löst så är det ju bara för Linkan att lasta fram sedelbuntarna...
Kerstin_k: Jag tror egentligen ingenting fast det är lika bra att måla fan då det handlar om TIK. Jo jag vet, jag är en obotlig pessimist, men man har sett så mycket när det har handlat om det här laget. Dessutom så fick jag indikationer alldeles nyligen på att det inte alls skulle lösa sig. Det är bara hoppas att det som nu framkommit stämmer och att Kims skada är från dag till dag. Man skulle ju även önska att klubben i sig kunde klargöra hur det ligger till i båda fallen.
Ambroo: Tror du att det är så allvarligt med Kim? Det tror inte jag. Osäkert om han kommer till spel i morgon borde ju, trots att det är Timrå det handlar om, innebära spel antingen i morgon, på lördag eller senast nästa vecka.
Fast å andra sidan har vi ju varit med om liknande igen. "Ojdå, skadan var visst värre än vi trodde. Det var nog inte så smart att han spelade och slet upp skadan ännu värre..."
T T: Vad vet man, men det skulle inte komma som nån total överraskning. Varför skulle det vara taktik från agenten när det bara handlar om en klubb? Det är ju inte direkt så att han spelar ut en mot en annan eller försöker driva upp lönen.
Ambroo: Den kopplingen tror jag inte på. Förhandlingar och finansieringsarbete har säkert rullat på hela tiden. Det man kan befara är att det kanske har gått i stå på sista tiden och att det här som sagt är taktik från agenten.
Kerstin_k: Ja för även en halvfärdig Corso kan styra och ställa i pp. Vi behöver all den kreativitet vi kan få och måste få igång en sån som honom så fort som möjligt.
250kg kärlek: Jag hoppas bara att gemene man (och kvinna...och barn) inser att vi faktiskt har ett riktigt slagkraftigt lag i år. Får vi spela med fullt lag så blir vi svårslagna för vilket lag som helst.
Olle: Håller med dig. Jag är livrädd att det ska bli som förra året, då supportrar svek när resultaten uteblev. Det här var något som inte skulle ske den här säsongen. Det var, och det vet vi nu med facit i hand, livsviktigt att få en bra start på säsongen. Då måste vi spela med det bästa laget i så lång utsträckning som möjligt. Där återfinns Corso.
250kg kärlek: Jag tycker han kan få ett par matcher på sig att komma igång men ju förr vi spelar med dom femmorna det är tänkt vi ska spela med, desto bättre.
Olle: Absolut. Däremot tror jag inte att han kommer bli den injektionskick som innebär om det blir vinst eller förlust. Men han skulle lätt ta en plats från någon av våra andra forwards, visst.
Hahl Bundy: de har ju varit en hemlighet som bara gay rörelsen känt till .. som tur är har den läckt ut till vanligt folk .. så nu är siden the shit som dom säger
Sidenkaslonger! Varför har ingen människa under alla dessa år berättat för mig om den magiska känslan man får när man drar på sig ett par nytvättade, mjuka, varsamma, kärleksfulla kalsonger av silke?
Det är ju vardagsguld. Det är ju himmelriket. Det är ju som en gerillarörelse mot alla förbannade boxershorts i bomull som är för stora, för små, för bökiga, syns utanför på byxorna och som alltid blir för hårda och ogästvänliga.
Sidenkalsonger är Natalie Portman. Alla andra kalsonger är Bert Karlsson.
Imorgon blir det Sidenkalsonger! Om det inte funkar då funkar inget!
Kerstin_k: Frågan är hur mycket en matchotränad Corso skulle tillföra laget? Han är inte den spelaren som drar med sig ett helt lag med sin inställning. Däremot tror jag Hirso skulle betyda en hel del redan i morgon.
Dock bör vi kunna vinna den här matchen ändå. Lite mer inställning, lite mindre nonchalans. Det verkade igår som att laget skulle kunna glida på en räkmacka under seriespelet. Riktigt så enkelt lär det inte bli. Det trodde jag spelarna också visste.
John K: Jag tror stenhårt på vinst om grabbarna får se Modo - Luleå innan match (som jag var tvingad att följa). Luleå stoppade Modo rätt enkelt med hög press, siffrorna i den matchen ljuger lite anser jag. Snabba förstapass och bra inställning så kan det här lösa sig. Samma medicin fungerar förmodligen på Luleå då dom bitvis visade prov på totalt uselt passningsspel (dessutom utnyttjade dom chanserna väldigt bra mot just Modo) i egen zon och i uppspelsfaserna.
Med rätt inställning och några färre på frånvarolistan tror jag på en hyffsat komfortabel 4-1 vinst.
Edit: Våra backar lär nog få ett par lägen att skjuta från blå också, Luleå var undermåliga när det gällde att rensa ur egen zon. Mycket folk på mål på Torsdag!
John K: nu ska vi väl inte utgå från att det kommer se ut som det gjorde igår.. eller hur. vi hoppas ju på framgång.. en hemma match där vi ÖSER!! Klart för får dom lite stämning i från klacken med kanske det är lite lättare att lyckas..
Ja, nu lägger vi LHC-matchen till handlingarna och laddar för nästa pina. Pinsamheter är nämligen det vi kan förvänta oss om laget håller samma klass som mot LHC. Dock skall man ju inte låta bli att hoppas på en uppryckning tills morgondagens hemmamatch. Vi skriker fram laget till stordåd och piskar Luleå med 4-2. Var optimistiska! Nu gäller det för lirarna att locka publik och det gör dom med bra spel och framförallt med segrar.
Javisst, Jag kan gnälla på vädret, på det politiska klimatet, på det svaga kaffet och på de usla sånginsatserna i Idol. Var det något mer du ville?