1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590370 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2011-02-22

1351623 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2011-02-22
söder över: Finns många anledningar för att det blev torsk igår, en av dom är som så många ggr förr : Mattihas Kolan Karlsson.
Pga att han är så otroligt seg på rören orsakar han stor oreda i Timråförsvaret gång på gång.
Inne på 3 baklängesmål igår igen, det mest uppenbara är väl Lueås kvittering då han rusar bort sig och matchen vänder.
Han är en säkerhetsrisk i VARJE byte han gör.
Kommentera

Taurus: Jag tycker denna säsong visar än mer prov på att prestationslöner skulle vara ett bra sätt för att undvika att "köpa-grisen-i-säcken". Med ett sådant upplägg torde vi haft den lägsta spelarkostnaden av alla elitserielagen den här säsongen.

Det är otäckt att se hur så välavlönade spelare viker ner sig i match efter match. Okej att det är enkelt och skylla på Linkan och felscoutning. Men handen på hjärtat: vem hade trott på allvar att det dessa finska stjärnor skulle vara så bedrövligt dåliga som det nu visat sig?

Jag utgår från att Hirscho och Jokela hade varit borta ur det här laget om inte alla skador hade kommit.
Kommentera

Bragd-Birger:

Jag håller helt med dig. Hur kan spelare som Pikken, Murran och Lundmark vara så kollosalt osynliga. Nåt måste vara riktigt fel!!! Och vissa backar håller som vanligt säsong efter säsong inte ES klass, och det håller inte!!!!! Jokela som ska ha NHL klass är ju sämste back varje match nu!!! Sebbe, Granath, Enroth och ev Halonen är enda backar som ska vara kvar!!!! Ett måste med 2 st RIKTIGT bra backar till nästa år om man ska vara med!! Dels i PP och sen en typ Majeski el Tollefsen där ingen jävel parkerar framför mål utan att vara gråtfärig!! Är så otroligt viktigt med rollspelare, vilket man inte fattat i dagens Tik vad jag kan se!!
Kommentera

söder över: Ja, det är verkligen övertydligt hur icke-konstruktiva Timrå är. Att Hallin är en av lagets bästa forwards match efter match är kul för honom, men underbetyg åt övriga. Faktum är ju att vi ligger på slutspelsplats trots (och absolut inte tack vare) Hirso, Pikken, Lundmark, Murran, Jokela och Karlsson. Dessa har inte bidragit med i princip någonting under den här räckan med poängmatcher. Faktiskt svårslaget - har något lag någonsin haft så dåliga spelare på plats 1-6 i löneligan?
Kommentera

Raggaren Putte: alltså jag köper inte att domarna var en anledning till förlusten ikväll. Ok dom var inde lysande men de är dom väldigt väldigt sällan. Dom hittade juh abbotens klubbholding på lundmark bla som var rätt snyggt utförd. Smällen på jesper d var heller inte något jätte fult han står och sover lite. Pikka satte in 2 st liknande i ett byte i 1 perren.
Jag vill nog helst lägga hela förlusten på laget. Det som givit laget framgång på slutet försvann spårlöst när man släppte pucken i 2a helt plötsligt kunde man inte göra ett jävla smack som ett samlat lag utan det blev solo rejs med sjukt dålig tajming, man åkte och gömde sig i uppspelsfaserna tog extremt lite avslut. Om en forward lyckades checka fast en lule back så kunde han bara drömma om att det fanns en hungrig lagkamrat som roffade åt sig pucken. Alltså det är många spelare som gör bra saker men få som hjälper till och ser till att laget får ut något av det.

Om jag skulle såga någon i tik så är det jamie lundmark. Han och anton lander måste fungera riktigt fint ihop på isen för murran är i mina ögon helt oduglig som någonting annat än en ''gubben i lådan'' roll. Ja jo samt forechecking som är en diciplin som han bemestrar med
bravur. Jamie med sin rutin samt relativt goda teknik måste lyckas bättre än vad han hittils gjort. Mot lhc borta senast stod jag och morrade över hans totala oförmåga att lägga en puck ur egen zon när lhc stormade på i slutet. Trots 3 bra chanser lyckades han inte. Inte bra! Ikväll spelar han rätt jätte nonchalant likt hynning med en hel rad bakom ryggen pass utan adress.

a larsson stod för en riktig caslava brytning i dag. Bra! I övrigt tycker jag att han visade upp allt man inte vill se! Absolut noll känsla för timing rysligt dåligt stöd för kedjekamraterna i sarg duellerna (vilket för övrigt denna match verkade vara vårat sätt att etablera 10 sek i anfallszon)

jokela tyckte jag verka vara på g under lhc och fbk matcherna med lite enklare spel samt rejäla tacklingar. Nu spelade han plötsligt fjompigt o 4 snäpp över det han klarar av. Det bästa han gorde var väl att slänga sig på lule benen. Eller nä det gick juh så där det med.

Det är bara att släppa prestigen o böra grisa igen. Det finns inte tillräcklig bra material för att köra solo i tik. Tillbaka till diciplinerat lag spel tack. Mer tråk hockey. I sådana matcher avgör oftast killar som jobbar hårdast efter en plan tex: bs klingberg röya lander hallin o gabbe.

En eloge till granath efter lule. Frän och jobbig med en offensiv enkel tanke! PÅ MÅL! Bra!
Kommentera

Georg måste ha missat matchen i kväll...
Kommentera

Ikväll var verkligen Jokela urusel. Mer än vanligt. Varför bänkades han inte?
Kommentera

Foyn: Ja det får man väl säga trots allt. Mycket handlar i vanlig ordning om skador, men denna säsong har det också varit tydligt att man inte haft en bra målvakt. F PW kommer in o tar första spaden direkt och spelar bättre än vad Pitten gjort hela året. Säger en del...
Kommentera

Blizzard: Jag hade inga höga förväntningar på Halonen när han värvades, men tycker att han varit klart bra och överlägset bäste finne (Pärssa räknar jag inte).
Vet inte hur hans +/- var idag men innan match låg han väl på +10 vilket måste vara jävligt bra om laget har -20.
Kommentera

bj21: Vi är nog lite manodepressiva av oss, eller bipolära heter det väl idag...

eller binära om du så vill... 1 0 1 0 1 1 0 0

PÅ/AV

Idag är det AV
Kommentera

Raggaren Putte: aaa, det missade jag, att det var Kolan alltså - jaja, som vanligt alltså då ...suck...
Kommentera

Foyn: "Fläckvis" tycker jag faktiskt att det har varit bra tryck från publiken mot domare men på det stora hela så tror jag faktiskt att publiken ligger där nere i botten, bland SSK:are.

Nu har jag inte möjlighet att se så många matcher live, per säsong, så det kan ju vara så att ljudet genom tv-sändningen påverkar upplevelsen. Sen påverkar det väl en hel del att det inte är så mycket folk på matcherna. Annars håller jag med dig, det ligger någon slags melankolisk stämning över publiken som inte funnits där dom senaste säsongerna. Fast detta speglar ju naturligtvis lite det som laget presterar på isen också. Jag har full förståelse för om man inte är exalterad över det man ser på isen...
Kommentera

RTS: Nånting jag saknar de senaste åren är trycket från publiken på domarna. Det buas ju fan knappt längre? Mycket konstiga avblåsningar som alla bara accepterar i E.on.
Kommentera

Svart eller vitt! Himmel eller helvete! Ni ligger fortfarande på slutspelsplats och har saken helt i egna händer. Lugna ner er lite. Det är fem omgångar kvar!
Kommentera

erathoo: Nej verkligen inte. Rusade bort sig efter knappt 10 sekunder in i andra, vilket gav Luleå målet som tog de in i matchen. Ett nyckelmoment och efter det vek vi i princip ner oss.

Intervjun med Gabbe efter 2:a perioden var talande. Man kunde lätt utläsa kritiken mot Kolan mellan raderna där, när han pratade om att laget tydligt hade pratat om att undvika att gå bort sig i första pausen och att det sedan bara tog några sekunder innan det sved i röven.

Kolan är speldum tyvärr och det är svårt att se nån större bättring där.
Kommentera

Foyn: Slutspel är slutspel, man skall aldrig säga aldrig, men visst är laget alldeles för ihåligt för att kunna hota någon.
Min åsikt ang slutspel för Timrås del är att man troligen får 3 hemmamatcher som ger lite ekonomi iallafall.
Men Prio 1 måste vara att klar sig undan KS, gör man det har man återigen stått för en smärre bragd iom den situation man satte sig i efter nyår.
Förutsättningarna för detta är iallafal i mitt tycke goda, vi har allt i egna händer! det är upp till ledarna o spelarna nu att fixa detta med publikens stöd.

Nu kör vi Timrå.
Kommentera

Patrick Polly: Vi har inte ett skit i slutspelet att göra med detta lag! Tyvärr men sant....Klarar vi ingenmansland så är jag nöjd. Vilken helvetiskt jävla skitsäsong detta är!
Kommentera

RTS: Ett litet instick i "lägga oss ner och dö, kontra vi skola icke bomma slutspelsdebatten". Jag sitter och läser i forumet för "laget i stan" och dyker på följande inlägg, vilket lika gärna skulle kunna varit hämtat här:

"Växjö har vi ju slagit borta..... Men visst, kan man ta tre poäng mot Borås hemma så blir det MYCKET tufft att nå Sundsvall för de andra lagen. Så enkel är ju matematiken. Och visst lär det bli spännande, det har vi ju lärt oss, att vill man slappna av ska man inte hålla på Sundsvall Hockey. Vi är de tyngsta hardcoremotgångssupportrar som kan tänkas."

Jorå, såatte.. vi är icke ensamma på vägen till Golgata, tro inget annat.
Kommentera

RTS: men...Kolan var väl ändå ganska bra ikväll? tyckte man såg liiiiite av vad man förväntat sig i ~1.5 år...
Kommentera

Usch, dagens match saknade hjärta, på både plan och bland supporters.

Lugnare kväll i hallen och deppigare match får man leta efter :<

Skall dock tilläggas att gruppen runt trumman försöker iallafall, ni är guld värda. Tack Jens!

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Vi vinner !!! vi skall Vinna samtliga återstående matcher, matchas Kolan o Jokela sparsamt så kan vi slippa KS.
Kommentera

RTS: Tyvärr är AIK hemma "omöjlig" på ett helt annat sätt än LHC borta...
Kommentera

Blizzard: Var inte Pärsinen bäst av finnarna som vanligt. Hur många minuter spelade Styf?
Kommentera

Satan vad synd att vi torskade idag, vinst idag och vi hade garanterat klarat oss undan KS, för det måste vara prio 1.
Slutspel är bonus för mig iallafall.
Annars var ju förutsättningarna bra inför kvällens match.

Kom igen nu Timrå JOBBA!!!

Nu kommer 2 oehört tuffa matcher, Brynäs borta brukar sällan ge några poäng o AIk hemma måste vinnas!!.
Samtidigt var LHC borta en omöjlig match också.
IDag hade vi strora problem i båda zonerna, slarrvigt i egenzon är ju en vana, men Lules backar var för bra idag för våra ganska uddlösaa forwards.

Vi klara detta, fullsatt på Lördag ger en bra förutsättning för 3p
Kommentera

Nisse: Han hade redan inlett sin negativa period innan kontraktet skrevs, därav alla frågetecken bland folk här inne.

Det ser piss ut eftersom det saknas kompetens. Viljan finns där men när den tryter så kan andra lag förlita sig på en mange johansson, en Joakim Lindström eller en Thörnberg. Timrå IK hade inte tillräckligt skickligt folk för att scouta såna spelare och vi hade inte ekonomiska medel att buda över klubbar som faktiskt har kompetent scoutingpersonal.
Kommentera

Olle: Dödsbädd? Det här laget lär väl ta en till Alnöbron till slut.

Det är i alla fall en jävla underhållning att följa om man med underhållning menar allt som påverkar blodtrycket.
Kommentera

El Maco: Det var ju det jag sa, inget slutspel ;)
Kommentera

Johnny Bravo: Äsch! Det är ju det här som är livet! När man väl ligger på dödsbädden så ska man fan känna att man är less på Peter jävla Jihde, på Kuben jävla Andersson och Sören "tro det eller ej, jag får betalt för det här" Persson.

Man ska inte ligga och känna att man har saker ogjorda, man ska en slutgiltig pust av lättnad.
Kommentera

"Tycho: Det är inte utan att man avundas era spekulationer. Slutspelståget har börjat rulla och MODO sitter f-n inte ens i taxin på väg till station!
bj21 Kommentera 0 Idag kl. 07:00 "

Det var SJ som hade hand om slutspelståget iår, så tyvär blev tåget försenat en match så eran taxi jävel han fram!
Kommentera

Olle: Ja men titta på hans spel, det blir ju bara sämre och sämre efter kontraktet blev klart. Vanligtvis brukar spelare höja sig, inte hos oss. Varför ?
Kommentera

Nisse: Vem trodde att Halonen skulle vara bland dom bästa av finnarna när vi sumera säsong 10/11. Vilket jävla pajas lag -.- Kul att Halonen visat att han håller iaf.
Kommentera

El Maco: Härinne är ordningen återställd, äntligen får vi ge upp igen. Bara 2 p ner till ingemansland men varför nöja sig med det? Nä nu tar vi fram ångestkikaren och ställer in siktet mot KS istället, 4 p ner. Hallå KS-tåget...vänta, vi vill också med!

Min trippel med segrar för Modo, AIK och SAIK satt iaf klockrent. Synd bara att man aldrig lämnade in den...
Kommentera

Nisse: Varför skulle han vara missnöjd, han har ju för helvete nyss skrivit på?!
Kommentera

Olle: Här försöker man bryta mönster. Här försöker man tänka positivt för en gång skull o VAD har man för det? Inte ett skit! Nä hockey är En skitsport. Nä det är bara att gå tillbaks till det svarta vanliga tänket igen. Tack så himla mycket, Timrå!
Kommentera

Man kan ju bara undra varför Murley bara blir sämre och sämre, kan det vara att han är så missnöjd med kontraktet att han struntar i det mesta för tillfället ? Han skrev Linkan kontrakt med även över nästa säsong. Lundmark måste Linkan ha hittat i ett corn flakes paket, för inte kan han vara scoutad, och har han verkligen spelat i NHL ? Så våra tre stars från Finland som Linkan hittade, jag säger hittade i år för inte kan dom heller vara scoutade. Hirso scorade visserligen idag, vilket han kommer långt på i dagens TIK, men kraven är vida högre på en ledande center än vad han visar. Jokela är han rädd för att åka först till sargen ? Är han inte det, då måste han vara sjuk och skall ha vård för en sån stabbig back kan ingen nykter sportchef köpa in och kräva att bli tagen på allvar. Pikken sist då, en kraftspelare som inte tacklas är lika användbar som en Hynning på gips. Nä vi har levt i ett konstlat rus sista veckan och tyvärr har sanningen kommit ifatt oss, och det är inte roligt.
Kommentera

Dream Team: och granath nynnar lite lätt på "runkar pung och ramlar omkull"
Kommentera

Olle: JA och brynäs är ju sämre än sämst just nu så där lär vi åka på stor stryk på tors -.-
Kommentera

Blizzard: ...och #9 Jokela ikläder sig rollen som gamnacke till 110% med 'en fet jävla holk'
Kommentera

Blizzard: Man kunde ju se det här resultatet komma med tanke på den bleka arbetsprestationen mot FBK men fy fan vad illa jag mår. Hade Luleå torskat 4-5 raka innan ikväll eller?
Kommentera

Olle: medans Timrå laget tar ett annat citat "titta på mig...jag ser ut som en tjej"
Kommentera

El Maco: Som The Kristet Utseende hade sagt: "Allt är som sig bör"
Kommentera

Vad händer nu i Timråforumet tro? Jo, ut med de gladflummiga LSD-knaprarna, in med de snedtända crackrökarna.

Kommentera

Grattis till dom som offentligt börjat fundera på kvartsfinalmotståndare. Hahaha!
Kommentera

Jag kan inte vara särskilt upprörd över laget idag. Vi spelar ungefär på samma nivå som vi gjort många matcher efter nyår, med den skillnaden att ett antal saker var emot oss som tidigare varit med oss. Vi hade inte flyt i de öppna lägena, domarna var överlag på Lulesidan, samt att vårt typiska mönster är att förlora varje gång det börjar kännas för bra.

Det här var straffet för att man fått gå omkring och känna sig nöjd i 5 dagar. Vi är precis som Södertälje. Oförmögna att lämna träskmarkerna därför att vi älskar att botanisera runt i dessa och lukta och smaka på diverse bottenlevande organismer.

I år är vi dömda till den här kampen serien ut. Hade vi vunnit idag hade det varit för lätt. Det här kommer att bli en jävla ångestfylld resa hela vägen in i kaklet.
Kommentera

Allt kan hända. Men om vi spelar kvalserie, vilket ES lag skulle då vara bäst för oss? På papperet Frölunda förstås, men jag tror att MoDo skulle passa ännu bättre faktiskt. SSK mindre bra o med AIK åker vi ut på bara stjärten.
Kommentera

RocknRolf2: Ja, lika bra att göra allt kasst när man ändå håller på. Här ser vi verkligen Perra-hockeyns styrka. Vi hade ingenting, nada, niente av konstruktiva lösningar när Luleå ställde upp och pressade semi-högt. Samtidigt som vi blev löligt lätt bortkollrade i forecheckingen, med två timråiter på samma luleback som lätt spelade sig ur.
Ett litet tips, Rolandz och grabbarna: se på hur lulespelarna på ett ganska enkelt sätt gör sig spelbara, via skridskoåkning och lite synkning. Något att börja med, så här i elfte timmen?

Annars var det som sagt rätt brunt rakt igenom. Murran var episkt dålig i dag. Lundmark 'hedrade' silverhjälmen, verkligen. Ett ständigt orosmoment för sin kedja.

Fråga kolon: varför är man så paniskt rädda för att spela sig in i banan? Ok att man inte är några Gretzkys, men är man verkligen några Sedinare? Dom där positionsbytena längs höger rundel börjar bli lätt parodiska. Åka, släpp, åka, släpp, åka, slå ner bakom mål....bli av med puck och backa hem.

Men, men. Vi har som sagt haft sanslöst flyt på slutet, och hoppet om att undvika kvalserien lever än. SSK & VF stryk - viktigt. Tar vi någon trea och ett par ströpoäng till bör det räcka för att undvika kvalet. Slutspel? Sure, varför inte. Under har ju hänt förr. Och det finns faktiskt en kvartett till med lag som spelar som stomipåsar för tillfället.
Jag känner dock, i detta nu, att jag är så löjligt trött på att se årets Timrå 'spela' hockey. Ge mig sommarlov. Riv ut det gamla, släng in nåt nytt. Ge mig ljust och fräscht.

Jo: hockey är en skitsport!
Kommentera

Skönt. 3p till SAIK. Något som gick rätt i alla fall.
Kommentera

Murley är sån dålig spelare så jag vet inte vad, han är totalt värdelös och har varit osynlig i minst 10matcher, har inte orkat gnälla då vi endå har tagit 3P. Men idag tar vi inte tre poäng då ska dom som är dåliga ha skit, Han har gjort 10-15 felpass idag, dålig fart, kasst spelsinne,

Lundmark är fan i Dicasmirro klass, seg som Hirso på rören och händer lika mycket runt honom som för Starkov!

Jokela är Jokela....

Pikken har tok floppat sista 10-15 matcherna fyfan vad osynligt och värdelöst!

------------

Detta är inte kalrt för fem öre, tänk på att alla bottenlag kirrar poäng vi står kvar på 68, vi ska möta brynäs BORTA (oj vad bra det brukar gå där) vi ska möta AIK (vårat favoritlag) och SSK (kan hända vad som helst). AIK tar 3P idag är uppe på 66P vinst mot oss så är dom på 69P och om oss.

Det var IDAG vi behövde 3P allt kan rasa idag, nu ser man fan inget ljus i tunneln, så länge 3:poängarna rullade in var det lugnt men vi har gjort 2mål,2mål,4mål,2mål,2mål och 2mål senaste 6 matcherna, jävlar vad stabilt -.-

Idag rädda inte PW oss då förlora vi direkt, så jävla sämst!
Kommentera

Raggaren Putte: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

RocknRolf2: SAIK pp, Kom igen!
Kommentera

1351623 · »