1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Luleå HF 2011-11-17

« · 1427949 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2011-11-17

Blizzard: Helt rätt i din spelarbedömning, Visst Murley satte 2-2 men det var ju Brembergs mål,  I övrigt var han värdelös, dutt o pet, dutt o pet.

Murley är den spelare jag helst se skulle lämna om man vill ha en lös lite pengar samt öppning för en icke EU plats.

I övrigt en tuff match mot ett tuuungt Luleå. Brendl, en back o en center så blir nog detta bra.

Kommentera

Olle:

Ja vet inte hur läget kommer se ut, men ja vet att Timrå slutar sist i tabellen och Modo har bättre lag på papperet!

Invändningar?

Kommentera

Olle: Bremberg är iofs inte värvad med Vampolapengar men nog hade han en häftig lön nog. Säkert ~400k
Kommentera

Patrik Källstr: När omgång 55 är spelad så är det inte säkert att läget ser ut på det sättet, eller hur? Annars är det härligt att du kommer in och kryddar med lite gammal hederlig modo-framtidsanda. Ni är världsbäst på att ta ut saker i förskott.

Invändningar?

Kommentera

Bad_Brett: Det var fel B-B som svarade, men ok. Till stor del Vampolas och idag Linkans.

Kommentera

Patrik Källstr: Inga alls förutsatt att det blir Modo som följer oss dit. Vi kan i bästa fall räkna oss som 2:ahands favoriter.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja ja men du har själv sagt att vi fixar KS. Det är det Jag säger oxå.....OM vi spelar så här.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja Linkan kommer bli otroligt viktig känns det som. Liknande match mot LHC på Lördag och vi kanske kan börja hoppas på en trendvändning.
Kommentera

Ambroo:

Murley har gjort flest mål (8) i Timrå, näst flest assist (9) och har näst bäst plusminus (+4).

Av ren nyfikenhet: Vems förtjänst menar du att detta är?

Kommentera

Kerstin_k & Hahl Bundy: Jo tack men jag var faktiskt inte borta tillräckligt länge för att förtjäna något sådant. Ett litet break bara, nu har jag laddat batterierna och är beredd på gamla hederliga spykänslor, ångest och skitnödighet.

Jag tycker att det beror lite på vilka lag vi får med oss i kvalserien. Jag tror, statistiken till trots, att vi skulle ha en bättre chans mot AIK i kvalserien än mot Modo.

En forward av rang till på det här så ska vi klara av kvalserien. En spontan fundering bara: Hur i helvete mycket pengar la linkan ut på Vampola om vi i dagsläget kan få in Bremberg, brendl, Motin + en spelare till? La han ett inverterat skambud där han la till en extra nolla i summan på kontraktet?

Kul att det händer saker i Timrå IK förresten. Trist att det ska krävas en cementerad jumboplats i omgång 20 för att ledningen ska fatta att det kostar mer att åka ur än att köpa nya spelare. Idioti.

Kommentera

Olle: Var det inte Hallin som sa att spelarna måste börja lita på varann? Att den andra spelaren kan hantera sin gubbe. Luleås chanser kom oftast på situationer där vi överbelastar och Luleå får en gubbe ren. Som t ex deras 2-1 där vi är fyra mot tre djupt i egen zon. Men helt klart ett stort fall framåt och Linkan ser ut att kunna bli en attraktion så länge han orkar hålla uppe skallen.
Kommentera

Hahl Bundy: Känner att jag lätt maniskt måste fortsätta negga. En match är ingen match. Särskilt inte när det handlar om tendenser, och inte om resultat.

Vi har gjort likvärdiga - och bättre - prestationer tidigare, bara för att följa upp det med riktiga anusmatcher.

Jag vill se en räcka bra matcher nu, och särskilt mot motstånd vi haft svårt för. Luleå passar oss betydligt bättre än exempelvis Modo, Djurgården eller Brynäs.

Nä, det här har jag svårt att se något positivt i. Undantaget då Linkan, som var en ren njutning.

Kommentera

Som så många andra konstaterat så är det synd på en hjulbent målvakt. Sen undrar jag när Jonte ska få spelare bredvid sig som kan åka skridskor och ta vara på hans fina och öppnande passningar? Brendberg, fortfarande en artist. Synd bara att Murley sätter 1 av 10. Jodå, B-B, jag vet att han ligger topp 10 i poängligan men det är inte pga hans egna kvaliteter.
Kommentera

Kerstin_k:

Modo skulle räknas som favoriter i en eventuell kvalserie.

Invändningar?

Kommentera

Berglund: Då kan vi göra som Modoiterna - hävda att kvalserien var en ekonomisk angelägenhet som man var tvungen att vinna eftersom man, enligt dom själv, hade det klart bästa laget i serien.
Kommentera

Hahl Bundy:

Linkan har varit otroligt lyckosam mot Zacke med den där straffen. Han var nog inte förberedd på att det finns målvakter som inte särar på benen som en tonårstjej från Flen.

Kommentera

Olle: Welcome back.
Kommentera

Olle: Men titt - välkommen tillbaka!

Nog ser det bättre ut inför det som stundar. Jag hyser inga förhoppningar om att Timrå ska kunna gneta sig förbi några andra gäng. Nej, nu handlar det mer om att hitta ett spel som gör att vi överlever en kvalserie. Ett lilla-SM.

Kommentera

Olle: Mjoo, spelar vi såhär i en förmodad kvalserie så bör vi kunna knipa en av dom 2 platserna.
Kommentera

Säga vad man vill om Lilla SM, men det kommer att bli spännande.
Kommentera

Hursom... allt handlar om att spela ihop laget till KS. Spelar vi så har så klarar vi oss.
Linkan kommer att vara ovärderlig.
Brendl på det här o vi kanske kan gneta oss förbi 2 lag men chansen till det är ytterst minimal.
Kommentera

Blizzard: Men rent spelmässigt så börjar det se ut som att vi kommer att ha en sportslig chans i den stundande kvalserien. Det känns aningen betryggande faktiskt...för första gången på länge.
Kommentera

Bragd-Birger: ja modo 2P och AIK 3P, TIK 1P

Vi hade bättre utgångsläga innan dessa matcher.
Kommentera

Om jag räknat rätt har Riddarn på de 4 senaste straffläggningarna räddat en (1!) straff av 9. 8 har gått i mål. Nu har jag ingen statistik på hur många som glidit in mellan benen, men...jag vågar påstå att det är en förkrossande majoritet.

Vad faen sysslar han och Tarvainen med?

Annars. Småtrevligt spel i främst andra perioden, men en poäng är en lika klen tröst som en stor penis i ett fattigt hem.

Linkan snudd på briljant. Ge honom Brendl att leka med, nu.

Annars: jag gillar uppehåll mer än jag gillar dessa jävla matcher. Kan vi inte be om att få ta en liten time-out tills i höst?

Kommentera

Kerstin_k: Minst 2 varje match.
Kommentera

Hej perra. Först ska du byta in Lundström i målet OAVSETT hur bra ridderwall varit över 65 minuter. Det finns nämligen ett otätat hål under skrevet på riddarn som är omöjligt att fylla igen, ett hål som ALLA motståndare vet om och lägger sina straffar efter. Sen ska du avgå, ditt speldumma jävla pack.
Kommentera

Hahl Bundy: Hur var det nu igen med det där snittet vi behövde? Vad var det nån hade räknat ut skulle räcka till säker mark?

Är ganska säker på att det inte var 1p per match som gällde.

Kommentera

Kerstin_k: hmm kanske tok träna straffar med lundström o bara kasta in honom vid de tillfällena?

eller signa brendl o slipp straffarna... =)

Kommentera

Stefan Ridderwall: Snälla, kan NÅGON säga åt karln att hålla ihop benen detta är nog 4:e raka där ALLA lag siktar mellan benen, så jävla sönder läst!
Fredrik Bremberg:
En klass för sig, så jävla snabb med passen håller inte i pucken i onödan, första spelaren på år och dar som drar upp tempot i PP.
Typiskt att vi bara får 1PP.

Alexander larsson: Fy fan vad han har växt, han är fan riktigt säker och lugn, man blir lugn av honom

Martin Röymark: Nya Hynning, Nuff said.

Matt Murley: Höll på att förlora matchen åt oss i 3:e perioden helt själv 55gånger om, fyfan vad misstag, bara jävla tur att vi klara oss från utv och han gjorde mål.

100% i PP och i BP ikväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Jaha...omstart och ytterligare lite brunare läge. Känns det som att vi behöver en målskytt?
Kommentera

Kerstin_k: Det är liksom typiskt oss.
Kommentera

Hahl Bundy: Skickade ett sms till en polare att Riddarn skulle släppa två mellan benen. Alla spelare bör ju veta om att han släpper till där oftare än en rysk hora.
Kommentera

Ny målvakt och ny målvaktstränare tack.
Kommentera

Går det till straffar igen så byt ut riddarn innan straffläggningen, okej?
Kommentera

söder över: Varför envisas alla jävla Timråspelare med att skjuta två meter innanför blå?! Varför?!

Och varför Herr Tarvainen har ni inte tränat som fan på att få Riddarn att täppa till luckan mellan benen?! Riddarn var förövrigt jävligt bra idag. Men straffar är han inte speciellt bra på.

1 jävla skitpoäng på sånt här spel. Jo, jag tackar jag. Anus.

Kommentera

Kerstin_k: Ja han täpte ju till bra där :(
Kommentera

2 mål mellan benen. Knip igen.
Kommentera

söder över:hmm undrar om man får kastrera riddarn? =)
Kommentera

Vilka fantastiska straffar Linkan och Önerud står för.
Kommentera

Dom måste ju skratta åt stackars riddervall .
Kommentera

söder över: men förhelvete!!! 

Kommentera

söder över: hahahahahahaha! en straff har han o den går!!
Kommentera

honhunden: hade visst fel.. sorry
Kommentera

vilket hål vare?
Kommentera

NE nu ska vi inte vara sån.. han håller tätt tror jag! =)
Kommentera

tik vinner alltid i min värld... typ

mini summering motin proppade en gul spelar på open ice o bremberg har 2 ass sofar...

ja bra där än så länge NUBBEN

Kommentera

honhunden: att riddarn släpper en mellan benen:E
Kommentera

söder över: Om Timrå vinner på straffar - räknas det som vinst och en ny biljett till alla besökare då eller var det i ordinarietid som gällde?

Förövrigt tror jag att Timrå vinner straffarna bara Riddarn täpper till 5:e hålet.

Kommentera

honhunden: hä löse sä
Kommentera

« · 1427949 · »