Olle:
Ja vet inte hur läget kommer se ut, men ja vet att Timrå slutar sist i tabellen och Modo har bättre lag på papperet!
Invändningar?
Patrik Källstr: När omgång 55 är spelad så är det inte säkert att läget ser ut på det sättet, eller hur? Annars är det härligt att du kommer in och kryddar med lite gammal hederlig modo-framtidsanda. Ni är världsbäst på att ta ut saker i förskott.
Invändningar?
Bad_Brett: Det var fel B-B som svarade, men ok. Till stor del Vampolas och idag Linkans.
Ambroo:
Murley har gjort flest mål (8) i Timrå, näst flest assist (9) och har näst bäst plusminus (+4).
Av ren nyfikenhet: Vems förtjänst menar du att detta är?
Kerstin_k & Hahl Bundy: Jo tack men jag var faktiskt inte borta tillräckligt länge för att förtjäna något sådant. Ett litet break bara, nu har jag laddat batterierna och är beredd på gamla hederliga spykänslor, ångest och skitnödighet.
Jag tycker att det beror lite på vilka lag vi får med oss i kvalserien. Jag tror, statistiken till trots, att vi skulle ha en bättre chans mot AIK i kvalserien än mot Modo.
En forward av rang till på det här så ska vi klara av kvalserien. En spontan fundering bara: Hur i helvete mycket pengar la linkan ut på Vampola om vi i dagsläget kan få in Bremberg, brendl, Motin + en spelare till? La han ett inverterat skambud där han la till en extra nolla i summan på kontraktet?
Kul att det händer saker i Timrå IK förresten. Trist att det ska krävas en cementerad jumboplats i omgång 20 för att ledningen ska fatta att det kostar mer att åka ur än att köpa nya spelare. Idioti.
Hahl Bundy: Känner att jag lätt maniskt måste fortsätta negga. En match är ingen match. Särskilt inte när det handlar om tendenser, och inte om resultat.
Vi har gjort likvärdiga - och bättre - prestationer tidigare, bara för att följa upp det med riktiga anusmatcher.
Jag vill se en räcka bra matcher nu, och särskilt mot motstånd vi haft svårt för. Luleå passar oss betydligt bättre än exempelvis Modo, Djurgården eller Brynäs.
Nä, det här har jag svårt att se något positivt i. Undantaget då Linkan, som var en ren njutning.
Kerstin_k:
Modo skulle räknas som favoriter i en eventuell kvalserie.
Invändningar?
Hahl Bundy:
Linkan har varit otroligt lyckosam mot Zacke med den där straffen. Han var nog inte förberedd på att det finns målvakter som inte särar på benen som en tonårstjej från Flen.
Olle: Men titt - välkommen tillbaka!
Nog ser det bättre ut inför det som stundar. Jag hyser inga förhoppningar om att Timrå ska kunna gneta sig förbi några andra gäng. Nej, nu handlar det mer om att hitta ett spel som gör att vi överlever en kvalserie. Ett lilla-SM.
Om jag räknat rätt har Riddarn på de 4 senaste straffläggningarna räddat en (1!) straff av 9. 8 har gått i mål. Nu har jag ingen statistik på hur många som glidit in mellan benen, men...jag vågar påstå att det är en förkrossande majoritet.
Vad faen sysslar han och Tarvainen med?
Annars. Småtrevligt spel i främst andra perioden, men en poäng är en lika klen tröst som en stor penis i ett fattigt hem.
Linkan snudd på briljant. Ge honom Brendl att leka med, nu.
Annars: jag gillar uppehåll mer än jag gillar dessa jävla matcher. Kan vi inte be om att få ta en liten time-out tills i höst?
Hahl Bundy: Hur var det nu igen med det där snittet vi behövde? Vad var det nån hade räknat ut skulle räcka till säker mark?
Är ganska säker på att det inte var 1p per match som gällde.
Kerstin_k: hmm kanske tok träna straffar med lundström o bara kasta in honom vid de tillfällena?
eller signa brendl o slipp straffarna... =)
Stefan Ridderwall: Snälla, kan NÅGON säga åt karln att hålla ihop benen detta är nog 4:e raka där ALLA lag siktar mellan benen, så jävla sönder läst!
Fredrik Bremberg: En klass för sig, så jävla snabb med passen håller inte i pucken i onödan, första spelaren på år och dar som drar upp tempot i PP.
Typiskt att vi bara får 1PP.
Alexander larsson: Fy fan vad han har växt, han är fan riktigt säker och lugn, man blir lugn av honom
Martin Röymark: Nya Hynning, Nuff said.
Matt Murley: Höll på att förlora matchen åt oss i 3:e perioden helt själv 55gånger om, fyfan vad misstag, bara jävla tur att vi klara oss från utv och han gjorde mål.
100% i PP och i BP ikväll.
Redigerad kommentar
söder över: Varför envisas alla jävla Timråspelare med att skjuta två meter innanför blå?! Varför?!
Och varför Herr Tarvainen har ni inte tränat som fan på att få Riddarn att täppa till luckan mellan benen?! Riddarn var förövrigt jävligt bra idag. Men straffar är han inte speciellt bra på.
1 jävla skitpoäng på sånt här spel. Jo, jag tackar jag. Anus.
tik vinner alltid i min värld... typ
mini summering motin proppade en gul spelar på open ice o bremberg har 2 ass sofar...
ja bra där än så länge NUBBEN
söder över: Om Timrå vinner på straffar - räknas det som vinst och en ny biljett till alla besökare då eller var det i ordinarietid som gällde?
Förövrigt tror jag att Timrå vinner straffarna bara Riddarn täpper till 5:e hålet.
Blizzard: Helt rätt i din spelarbedömning, Visst Murley satte 2-2 men det var ju Brembergs mål, I övrigt var han värdelös, dutt o pet, dutt o pet.
Murley är den spelare jag helst se skulle lämna om man vill ha en lös lite pengar samt öppning för en icke EU plats.
I övrigt en tuff match mot ett tuuungt Luleå. Brendl, en back o en center så blir nog detta bra.