stoff: Nja, han har väl suttit på läktarn för det mesta, de matcher han varit ombytt, kan bara komma på premiären och senast har han inte loggat många minuter. Har för mig att Freddan sagt att han inte lirat honom för att han behöver komma upp i tempo om jag inte missminner mig. Vi får väl se ikväll då
erathoo: jag tycker annars att vi, med undantag för några onödiga felpass i egen zon, gör våra sta första 10 sen de inledande succematcherna. Bra skridskoåkning och kyliga lösningar i egen zon.
Kerstin_k: Två minuter boarding om domaren har dålig position i situationen kan jag köpa, men att kalla det något mer än det är en skam för sporten. Det kanske är dags att ta bort tacklingar.
erathoo: Nej nu MÅSTE Nubben öppna plånboken. Skit i att värva forwards, nu måste minst 2 backar in som kan komma ut enkelt ur egen zon och inte bar chippa ut hela tiden. Inte konstigt att vi aldrig kommer i spelvändningar längre då vi inte har backar som kan lösa situationer och komma ut med kreativa lösningar. Luleå har långt ifrån varit dominanta och det är mer våra enorma ihålighet bakåt som ställer till det.
KiefD: exakt. Två minuter boarding. Om luleåspelaren mot förmodan inte filmade och uppvisar hjärnskakning i efterhand så stäng av Olsson lika länge som spelaren är skadad.
Backspelet på Harjus mål är ju helt under all kritik. Han får slå in sin egna retur trots vi har markeringen, backen har inte klubban i isen utan i höfthöjd. Det är ju helt makalöst uselt backspelet det.
Stabil första period som tyvärr blir i Luleås favör efter första 10 minuterna. Första målet är inget att orda om, andra är en typisk Kinnvall/Hardegård felpass som ger bort ett mål och det tredje är för dåligt försvarsspel också.
Synd att vi får ett matchstraff på en situation som på sin höjd ska ge 2 minuter boarding eller charging. Bryt ihop och kom igen. Vi kan nog resa oss från detta faktiskt.
Det svåraste i hockey är ju att leda med 3-0 säger man? Förresten, vart köper ni andra er blodtrycksmedicin? Eller är det att simulera hjärtfel som gäller?